عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۳۵۲۹
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۱
امام جمعه موقت تهران:
امام جمعه موقت تهران گفت: انسان از فقر و ثروت، بیماری و سلامت، سختی و گشایش باید به آنچه خدا راضی است راضی باشد و به چیزی از این دنیا وابسته نباشد.
عقیق:آیت‌الله کاظم صدیقی دیروز (18دی) در مسجد دانشگاه تهران به سخنرانی پرداخت و گفت: دعای امام زین العابدین پناهندگی به خداوند است از دشمنان خطرناک اخلاقی که برای دنیا و آخرت انسان زیان دارد و سبب شقاوت انسان می‎شود.

امام جمعه موقت تهران افزود: امام سجاد(ع) در دعای صحیفه سجادیه از خطر و آسیب رفاه و اشرافی‌گری به خدا پناه می‌برند، در گذشته عصر جاهلیت اعراب ثروتمند لباس‌های بسیار بلندی می‌پوشیدند طوری که روی زمین کشیده می‌شد و باید دو یا سه نفر دامن آنها را می‌گرفتند که آلوده نشود، زمان پیامبر(ص) آیه نازل شد که چنین لباس‌های پوشیده نشود.

آیت‌الله صدیقی بیان کرد: انسان نباید زندگی مادی خود را چنان گسترش دهد که خود نتواند آن را جمع کند، در واقع طوری زندگی کند نه خود از نظر مادی به دیگران وابسته باشد نه دیگران را به خود وابسته نگه دارد.

امام جمعه موقت تهران با استناد به روایتی از امام باقر(ع) درباره استقبال انسان نسبت به فقر و ثروت، عنوان کرد: حضرت از یکی از اصحاب خود به نام جابر می‌پرسند در چه حال هستید ایشان می‌گویند در حالی هستم که فقر را بر ثروت، بیماری را بر سلامتی و سختی را بر گشایش ترجیح می‌دهم؛ در واقع ایشان می‌خواست به امام بگوید که من انسانی صبور و باتحمل شده‌ام؛ اما امام در مقابل فرمودند که ما از فقر و ثروت، مرض و سلامتی، سختی و گشایش هرآنچه را خدا بپسندد دوست داریم و به چیزی وابسته نیستیم.

تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) با بیان اینکه برخی افراد رفاه زنده و اشرافی، بی‌رحم و بی‌توجه به ضعفا هستند و برخی افراد هم اصرار دارند که خود را فقیر جلوه دهند که هر دوی اینها درست نیست، اظهار کرد: انسان باید  خود را همان که هست نشان دهد چرا برخی افراد به چیزی که حق نیست اصرار دارند؛ از نظر خداوند زهدفروشی و ریا و تزویر هر دو بد است.

وی با بیان اینکه اعتقادات و ایمان انسان باید آزاد بوده و تحت تاثیر سخن مردم نباشد، ابراز کرد: اینکه برخی مرید و مرادبازی درمی‌آورند اصلا درست نیست، علم، تقوا، ایمان، ایثار درهر کس باشد قابل احترام است اما نباید به این بهانه انسان به کسی وابسته شود.

آیت‌الله صدیقی درباره 40 سالگی انقلاب اسلامی، گفت:  پیش از انقلاب دانشگاه تهران از نظر علمی و معنوی چیزی نداشت، هنگام نماز درب مسجد دانشگاه بسته بود و کسی نمی‌توانست از آن استفاده کند، امروز اعتکاف این مسجد افتخار بزرگی برای کل دنیا است.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه توازن علمی و معنوی امروز شما دانشجویان با پیش از انقلاب قابل مقایسه نیست، اظهار کرد: امروز دانشمندان ما در زمینه هسته‌ای خود بدون کمک سایر کشورها به پیشرفت رسیدند در حالیکه به معنویات خود توجه کامل داشتند.

وی با بیان اینکه در کجای دنیا سراغ دارید که رهبر آن کشور در حسینیه زندگی کند و فرزندان او همه مستاجر باشند در حالی که از نظر اندیشه و علم در کسی از او تواناتر نیست، خاطرنشان کرد: تحقیق در زمینه سلول‌های بنیادی با هزینه اندک و تشویق از سوی رهبری آغاز شد که امروز به این درجه از پیشرفت رسیده که در دنیا برای خود حرفی برای گفتن دارد.

منبع:شبستان

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین