عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۳۵۱۹
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۴
امام جمعه قم عنوان کرد:
تولیت آستان مقدس حضرت معصومه علیهاالسلام گفت: برخی افراد در عرصه تلاوت، صوت و لحن و چاپ قرآن کریم کارهای ظاهری زیادی می‌کنند، ولی باید بدانند که این‌کارهای قرآنی آن‌ها، به دلیل این‌که منجر به کشتن مسلمانان و خیانت به آن‌ها و همچنین همزیستی و مصالحه با صهیونیست‌هاست، نه‌تنها منجر به رحمت خدا نیست، بلکه موجب لعن آن‌ها می‌گردد.
عقیق:حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمد سعیدی در نشست شورای توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی قم در سالن محراب گفت: هدف از فعالیت‌های قرآنی این است که جامعه خود را متناسب با جامعه الهی و اسلامی کنیم.

وی بابیان این‌که فعالیت‌های قرآنی در جمهوری اسلامی ایران جایگاه ویژه‌ای دارد، گفت: شکل‌گیری انقلاب اسلامی و پیروزی آن بر اساس آموزه‌های الهی است، ازاین‌رو در چنین جامعه‌ای، تمامی فعالیت‌های قرآنی، حتی قرائت آن نیز در عین حفظ ضوابط ضروری و قواعد دستوری در این عرصه، باید از سبک الهی برخوردار باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان قم فعالیتی در عرصه قرآنی را ارزشمند دانست که از خدا خط بگیرد و به خدا ختم شود و گفت: برخی افراد در عرصه تلاوت، صوت و لحن و چاپ قرآن کریم کارهای ظاهری زیادی می‌کنند، ولی باید بدانند که این‌کاره‌ای قرآنی آن‌ها، به دلیل این‌که منجر به کشتن مسلمانان و خیانت به آن‌ها و همچنین همزیستی و مصالحه با صهیونیست‌هاست، نه‌تنها منجر به رحمت خدا نیست، بلکه موجب لعن آن‌ها می‌گردد.

وی ادامه داد: برای این‌که کار ما خدایی باشد، باید ابتدا از خودمان شروع کنیم و وجود خود را خدایی و قرآنی نماییم. امام خمینی(ره) زمانی توانستند انقلاب بزرگ اسلامی را شکل داده و آن را به نتیجه برسانند که ابتدا در دل خود انقلابی ایجاد کرده و توانسته بودند سیره و روش الهی را پیش بگیرند.
 

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سعیدی افزود: ایشان در راه خدا و کسب رضایت الهی در محضر اساتید بزرگی تلمذ کردند، زکات علم را پرداختند و شاگردانی را تربیت کردند و زندگی قرآنی را در پیش گرفته بودند. ایشان و مقام معظم رهبری در عین این‌که تمامی ثروت کشور در زیردست ولایت است، ولی دست نزدیکان و اطرافیانشان از آن قطع است.

وی بابیان این‌که امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری اهتمام خاصی به تلاوت قرآن کریم دارند، گفت: تا خودمان قرآنی نباشیم، نمی‌توانیم فعال قرآنی باشیم و در دنیای پرآشوب و پر مکر نجات‌دهنده افراد باشیم.
تولیت آستان مقدس حضرت معصومه علیهالسلام خاطرنشان کرد: فعال قرآنی باید خود و خانواده‌اش سیره قرآنی داشته باشند و آموزه‌های قرآنی در قلوب آن‌ها نفوذ داشته باشد.

منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین