عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۳۴۶۶
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۸
اعضای انجمن‌های هنری ادبی سازمان بسیج هنرمندان کشور با خانواده شهید مسیحی «روبرت لازار» دیدار کردند.
عقیق: به مناسبت فرا رسیدن ایام کریسمس و سال نو میلادی تعدادی از اعضای شورای عالی انجمن‌های هنری ادبی سازمان بسیج هنرمندان کشور عصر دیروز (یکشنبه، ۱۶دی‌ماه) با خانواده یکی از شهیدان مسیحی آشوری دفاع مقدس به نام روبرت لازار دیدار داشتند.

در این دیدار صمیمی مادر این شهید از خاطرات و خصوصیات اخلاقی فرزند خود برای این هنرمندان گفت و از اینکه شهید لازار جانش را در راه ایران اسلامی فدا کرده، احساس آرامش و رضایت کرد.



ذکر خاطراتی از حضور اقلیت‌های دینی در مراسمات مذهبی مسلمانان مانند سوگواری‌های ماه محرم و اعتقاد عجیب آنها به حضرت ابوالفضل(ع) و بیان نزدیکی دین اسلام و مسیحیت از نکات جالب این دیدار بود. نقطه عطف این دیدار مرور خاطرات دیدار رهبر معظم انقلاب در سال ۹۵ با این خانواده بود که با افتخار از آن یاد می‌کردند و به گفته خودشان باعث دلگرمی آنها شده است.

در این دیدار، انسیه شاه‌حسینی از کارگردانان سینمای کشور نیز حضور داشت و در پایان این دیدار تابلو نفیس خوشنویسی به قلم استاد مجید فدائی‌منش که آیه ۳۰ سوره مریم را به تحریر در آورده بود، به عنوان یادگاری انجمن خوشنویسی سازمان بسیج هنرمندان به مادر شهید اهداء شد.

شهید روبرت لازار متولد سال ۱۳۴۵ است که در سال ۱۳۶۷ در عملیات مرصاد شهید و پیکرش پس از ۸ سال چشم‌انتظاری خانواده‌اش به کشور بازگشت.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین