عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۳۴۶۰
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۴
حجت‌الاسلام سعیدی:
رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا در جلسه مدیران بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس دستاوردهای انقلاب اسلامی را برشمرد.
عقیق:حجت الاسلام و المسلمین علی سعیدی، رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا صبح امروز، 17 دی‌ماه، در همایش سراسری مدیران بنیاد حفظ آثار که در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در حال برگزاری است، در سخنانی به دستاوردهای انقلاب پرداخت.

وی اولین دستاورد انقلاب اسلامی را تغییر ماهیت نظام خواند و گفت که تغییر نظام شاهنشاهی به دینی یکی از مهم ترین دستاوردهای انقلاب است‌. حجت‌الاسلام سعیدی تحول در نظام قانون‌گذاری را دیگر دستاورد انقلاب اسلامی نامید و گفت: در انقلاب مبنای قانون‌گذاری، قانون‌گذاری الهی و دینی شد. ما چند کشور جمهوری اسلامی در جهان داریم ولی ولی فقیه و شورای نگهبان تضمینی برای قانون الهی است.

وی ادامه داد: تحول تغییر و تحول شیعه از یک گروه منزوی به یک مکتب بالنده پویا و پیشرونده از دیگر دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی است. تحول در نظام دو قطبی جهان از دیگر ویژگی های انقلاب اسلامی بود و گستره تقابل به تقابل بین اسلام و کفر شد. امروز یک طرف اتقلاب اسلامی و یک طرف جبهه ای از کفر و شرک و ارتجاع است و این مبارزه هنر امام این بود.

حجت الاسلام سعیدی گفت: رویکرد دیگر تحول احیای اسلام بود. این بیداری اسلامی و جوش و خروش برای اسلام و گرایش به اسلام در پرتو انقلاب اسلامی ایران بود. همچنین تحول در ماهیت و جوهره مبارزه است از دیگر دستاورها بود. امام نفس مسیحایی در جریان مبارزه دمیدند و امروز انتفاضه محصول نگاه عمیق امام به مبارزه است.

وی اظهار کرد: دیگر دستاوردهای امام احیای کارکرد دین است. امام(ره) توانست این نظر را که دین افیون ملت‌هاست، باطل کند و دین را به عنوان عامل حرکت معرفی کردند. رهبری در قالب ولی فقیه، شریعت اسلام به عنوان هدایت جامعه و مردم تعامل سه عامل مهم در پیروزی اسلامی بودند.


منبع:تسنیم


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین