عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۳۳۰۳
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۷
جامعه مدرسین حوزه در نامه ای به سران قوا:
جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در نامه ای به سران قوا تصریح کرده است: تمام تلاش خود را بکار گیرید تا خروجی تمام تدابیر و اقدامات دولتمردان در زندگی مردم منعکس و احساس شود و روح امید را با عمل خود به جامعه تزریق کنید و بدانید تمام شأن وجودی شما برای خدمت به مردم و مستضعفین است.
عقیق:متن نامه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به سران قوا که به امضای آیت الله محمد یزدی رئیس شورای عالی این نهاد عالی حوزوی رسیده و در آن بیان دغدغه‌های اقتصادی مردم و تاکید بر حمایت از اقشار جامعه تصریح شده است به این شرح است:

 

بسم الله الرحمن الرحیم

نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از مردمی‌ترین حکومت‌های جهان توجه ویژه‌ای به معیشت مردم و تامین رفاه و عدالت اجتماعی دارد. پیشرفت مادی مردم در کنار رشد فضیلت‌ها و معنویت‌ها از اهداف نظام اسلامی است و حاکمیت جامعه اسلامی عمیقاً پیگیر و ساعی در تحقق این مهم می‌باشد.نگاهی به دستاورد‌های عظیم انقلاب اسلامی نیز نشان می‌دهد که این اهداف در برخی موارد تحقق صددرصدی داشته است و در برخی موارد نیز در آستانه تحقق است.

در این میان برخی بی تدبیری‌ها در نحوه مدیریت و سیاستگذاری اجرایی، مشکلات عمده‌ای را برای اقتصاد و معیشت مردم ایجاد کرده است. افزایش روز افزون و افسار گسیخته قیمت‌ها و بی‌توجهی به امر نظارت و تصحیح عملکرد‌ها، کشور را در مقابل تحریم‌ها آسیب‌پذیر کرده است. شکل‌گیری بازار‌‌سیاه و خلاءهای قانونی نیز برای متجاوزان به حقوق مردم فرصتی فراهم کرده است تا از این ضعف‌ها سوء استفاده کرده و بر التهاب بازار بیافزایند. حقیقت آن است که به موقع عمل نکردن و عدم باور به جنگ اقتصادی، فرصت‌ها و ظرفیت‌های بیشماری را سوزانده است.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ضمن بیان دغدغه‌ها و تاکید بر لزوم حمایت از مردم، این ولی نعمتان انقلاب اسلامی بیان می‌دارد:

1- در شرایط پیچیده جنگ اقتصادی دشمن؛ مناسب است مجلس محترم با نظارت دقیق و موشکافانه بر قوانین، جهت تنظیم و تصحیح خلاء‌های قانونی اقدام کند.و زمینه‌های ایجاد فساد و رانت را با تدوین قوانین پایدار از میان بردارد.

2- قوه قضائیه پاسدار عدالت و چشم امید مردم است، باید سرپنجه‌های عدالت گریبان مفسدان اقتصادی را بگیرد و ضمن برخورد قاطع با آنها، روزنه‌های فساد در سیستم اقتصادی را شناسایی و مسدود کند. مبارزه با گران فروشی، احتکار و کم‌فروشی بخشی از فشار‌های مالی و معیشتی مردم را کاهش خواهد داد، و زمینه‌های ثبات قیمت‌ها و رشد اقتصادی را فراهم خواهد کرد.

3- دولتمردان و مدیران اقتصادی بدانند نگاه به درون و توجه به ظرفیت‌های داخلی و در یک کلام همان‌گونه رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای‌«مدظله العالی» باره‌ها فرموده‌اند: «توجه به اقتصاد مقاومتی تنها راه حل عبور از مشکلات اقتصادی است». بنابراین در توافقات بین‌المللی و عمل به دستورات بانکهای جهانی، به وعده‌های موهوم دول اروپایی امیدوار نباشید و با اصلاح عملکرد‌ها و استفاده ازمدیران خلاق و انقلابی موانع پیشرفت کشور را برطرف و زمینه های تحقق عدالت اقتصادی را فراهم نمائید. در شرایط کنونی تنها با تقویت اقتصاد ملی می‌توان به مواجهه‌ی هوشمندانه و مقتدرانه با نظام تحریم‌ها پرداخت. پس تمام تلاش خود را بکار گیرید تا خروجی تمام تدابیر و اقدامات دولتمردان در زندگی مردم منعکس و احساس شود و روح امید را با عمل خود به جامعه تزریق کنید و بدانید تمام شأن وجودی شما برای خدمت به مردم و مستضعفین است.

و السلام علیکم و رحمه الله و برکاته

محمد یزدی

رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین