عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۳۲۶۳
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۷ - ۰۲:۵۸
ششمین یادواره سوره‌های سرخ با حضور چهره‌های قرآنی و خانواده‌های شهدا در تالار شیخ صدوق آستان حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) برگزار شد.
عقیق:ششمین یادواره سوره‌های سرخ گرامیداشت شهدای قرآنی باحضور جمعی از خانواده‌های معظم شهدا و اساتید و چهره‌های قرآنی کشور در تالار شیخ صدوق آستان حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد.

مراسم با تلاوت محمدحسن موحدی فرزند شهید آغاز شد و به دلیل کسب رتبه دوم مسابقات بین‌المللی قرآن تونس از این قاری جوان تقدیر به عمل آمد.

در این مراسم رحیم قربانی رئیس سازمان قرآن و عترت بسیج تهران بزرگ طی سخنانی با اشاره به راه‌اندازی ستاد سوره‌های سرخ گفت: این ستاد با پیشنهاد سازمان قرآن و عترت بسیج تهران در سپاه محمد رسول الله(ص) تشکیل شد و طی ان شناسایی شهدای قرآنی آغاز شد.

وی از شناسایی بیش از 2 هزار شهید قرآنی در کشور خبر داد و گفت: این کار در تهران با شناسایی بیش از 330 شهید آغاز شد و در کشور گسترش یافت. همچنین دیدار با خانواده‌های معظم شهدا از همان سال 92 آغاز شد و تاکنون ادامه دارد.

قربانی سیره شهدا را نجات‌بخش جامعه دانست و گفت: در دوره‌ای که جامعه با آسیب‌های گوناگون روبرو است معرفی شهدا و بکارگیری سیره آنها نجات بخش جامعه خواهد بود و ما هم باید منش و رفتار شهدا را به مردم معرفی کنیم. البته باید در ایام پرفتنه راه خود را به خوبی بشناسیم.

در ادامه اساتید قرآن به بیان خاطراتی از شهدا پرداختند و در این میان محمدرضا صلجو به بیان خاطراتی از شهید احمد انصاری پرداخت و گفت: این شهید عزیز اولین شهید قرآنی کشور است که در درگیری‌های پاوه باضد انقلاب و در رکاب شهید چمران به شهادت رسید. شهید انصاری قاری قرآن بود و از سبک مصطفی اسماعیل تقلید می‌کرد. ما با هم بچه محل بودیم و در جلسات اساتید مرحوم مروت و مولایی شرکت می‌کردیم.

وی ادامه داد: سال 1357 زلزله شدیدی در شهر طبس روی داد و بیش از نیمی از مردم شهر کشته شدند. من به همراه شهید انصاری و یکی از دوستان با یک وانت راهی طبس شدیم تا به مردم کمک کنیم. این شهید عزیز صبح‌ها زود‌تر از همه بیدار می‌شد، شب‌ها از همه دیرتر می‌خوابید و از همه کمتر غذا می‌خورد، یکی از دغدغه‌های این شهید عزیز شاد کردن کودکان زلزله‌زده بود و به هر طریق خنده را به لب کودکان می‌نشاند.

در ادامه مهدی قره‌شیخلو به بیان خاطراتی از شهید حسین حیدری پرداخت و گفت: ما در منطقه 17 تحصیل می‌کردیم منطقه‌ای که در کشور سومین منطقه به لحاظ تعداد شهید بود. این شهید عزیز سال 1365 در جریان عملیات کربلای 5 مجروح شد و او را به تهران انتقال دادند. اما این شهید عزیز صبح از بیمارستان فرار کرد و خود را به منطقه رساند. ابتدا از حضورش در عملیات جلوگیری کردند اما با اصرار فراوان در عملیات شرکت کرد و به شهادت رسید.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین