عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۳۲۵۵
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۲
گزارشی از نشست رییس سازمان‌ تبلیغات اسلامی با هنرمندان
رحیم مخدومی گفت: سازمان تبلیغات اسلامی در استان‌ها شعبه دارد و می‌تواند از این مهم بهره ببرد. قطع به یقین کسانی که وظیفه شان تولید است، دغدغه توزیع را ندارند و با جرأت بیشتری می‌توانند تولید کنند.
عقیق:نشست حجت‌الاسلام والمسلمین محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با برخی هنرمندان، نویسندگان و شاعران ضد فتنه عصر امروز (یکشنبه ۹ دی) در دفتر این سازمان برگزار شد.

در این نشست ابوالقاسم طالبی کارگردان فیلم قلاده‌های طلا، محمدرضا شریفی‌نیا بازیگر سینما و تلویزیون، رحیم مخدومی و محمدعلی مودب نویسندگان انقلاب، مرتضی امیری اسفندقه شاعر آیینی، مهدی نقویان مستندساز، مرتضی قمری‌وفا خبرنگار صداوسیما و سید شهاب‌الدین واجدی عکاس و از مجروحان فتنه حضور داشتند.

در ابتدای این نشست مرتضی امیری اسفندقه با اشاره به اینکه هیچ گاه نتواسته است دین خود را به انقلاب و نظام ادا کند، ابراز داشت: آدم خجالت می‌کشد در کوچه‌ای که به نام شهید است، بگوید من هستم. برادر دو شهید هستم. خوشحالم که در خدمت آقای قمی هستم که منتخب حضرت آقا است.

وی افزود: من حضرت آقا را خیلی دوست دارم. با تاکسی که به محل این نشست آمدم، راننده تاکسی گفت: پیش آقا رفتی بگو که خیلی‌ها در زیر پوشت شهر کار می‌کنند، شما اشاره کنید آنها حاضر م‌شوند.

ابوالقاسم طالبی کارگردان فیلم قلاده‌های طلا با بیان اینکه خداوند دل‌ها و چشم‌های مردم را در ۹ دی سال ۸۸ شاد کرد، خطاب به حجت‌الاسلام قمی اظهار داشت: امیدوارم در این ایام خدا به شما انرژی مضاعف بدهد و فتنه زدایی را از سازمان تبلیغات اسلامی شروع کنید. اصلاً پذیرفته نیست که حوزه هنری زیرمجموعه شما باشد و فیلم‌هایی تولید یا پخش کند که انقلاب را به تمسخر بگیرد.

وی ادامه داد: حوزه هنری می‌گوید ما باید درآمد کسب کنیم و جوان‌ها را جذب کنیم، امیدوارم با آمدن شما اتفاقات خوبی بیافتد.

رحیم مخدومی که اولین رمان ضد فتنه را قلم زده است، با بیان اینکه در ۵ دوره برگزاری خاطرات و داستان‌های مرتبط با حوادث فتنه در ۱۰ جلد کتاب گنجانده شده است، خاطرنشان کرد: این محفل می‌تواند مطلعی باشد که مطابق با شیوه رهبر انقلاب پیش رود. برخلاف بسیاری از علما که ارتباط با هنرمندان را دون از شأن می‌دانند و با آنها دیدار کنند، اما سلاح دست هنرمندان است.

وی با انتقاد به اینکه اثرات تولید شده در ادبیات انقلاب از سوی متولیان فرهنگی حمایت نمی‌شوند، افزود: سازمان تبلیغات اسلامی در استان‌ها شعبه دارد و می‌تواند از این مهم بهره ببرد. قطع به یقین کسانی که وظیفه شان تولید است، دغدغه توزیع را ندارند و با جرأت بیشتری می‌توانند تولید کنند.

محمدرضا شریفی‌نیا بازیگرسینما و تلویزیون در این نشست تصریح کرد: به نظرم کاری که در سازمان تبلیغات اسلامی و حوزه هنری انجام می‌شود، مکمل یکدیگر هستند و چیزهایی را پخش می‌کنند که مهر ارشاد روی آن خورده است و این‌ها را نمی‌توان با عرضه فروشی مقایسه کرد.

وی افزود: کاری که در جمهوری اسلامی تولید می‌شود، باید مورد تایید باشد، نمی‌توان آن را پخش نکرد، باید سرگرمی هم باشد. در سینما برخی فیلم‌های موضوع زمانه است باید ساخته و اطلاع رسانی شود.

محمدعلی مودب نویسنده و شاعر بیان داشت: اگر روی در خیابان به جان هم افتادیم و همدیگر را زدیم، همان لحظه دعوا اتفاق نیفتاده است. از دل مردم حرف زدن کار سختی است.

وی گفت: تلاش کردیم که بچه های حزب اللهی را تقویت کنیم و آموزش دهیم تا رشد کنند. دعواها در واقعیت زندگی ما تغییر ایجاد می کنند. دعواها و زدو خورد در اصل بد نیست. اما اینکه بگوییم ما ضعیف هستیم بد است. طبیعت دنیا بزن بزن است. آنکه حرفی دارد می زند.

مرتضی قمری‌وفا از خبرنگاران حاضر در دوران فتنه با اشاره به تلاش‌های صدا و سیما برای انعکاس و انتشار اخبار و آگاهی دادن به مردم گفت: در این راستا بیش از ۶۰۰ مستند و گزارش درباره فتنه ۸۸ ساخته شده است. قبل و بعد از انتخابات خردادا ۸۸ خبرنگاران سازمان شب و روز نداشتند. در این ایام خبرنگاران حتی کتک خوردند. اما صدا و سیما پای روشنگری ایستاد.

وی با اشاره به اینکه هنوز فیلم ها و تصاویری ناب و منتشر نشده در زمینه فتنه ۸۸ وجود دارد، خواستار انتشار آن ها برای آگاهی جوانان شد و افزود: الان ۱۰ سال از آن ماجرا می گذرد و اگر سازمان بخواهد در این زمینه کاری انجام دهد، ظرفیت های خوبی وجود دارد.

سید شهاب الدین واجدی هم از مجروحان فتنه در روز ۲۵ بهمن سال ۸۹ سخنران بعدی این نشست بود که به تشریح مجروح شدن اشاره کرد و گفت: ۲۰ سال است که عکاسی می‌کنم. در آن واقعه‌ای که مجروح شدم، دوستانم من را نجات دادند و در واقع با این حادثه حیات دوباره ای پیدا کردم.

وی خطاب به رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: امیدوارم حضور شما در این سازمان به خصوص در حوزه هنری یک تحول جدیدی را به وجود بیاورد و وارد مسیر جدیدی شود تا کارهای ویژه‌ای را پیرموان انقلاب اسلامی شاهد باشیم.

حجت‌الاسلام محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به سخنان امیرالمومنین (ع) تصریح کرد: بدون هزینه نمی‌شود کار حسابی انجام داد. اهل سینما بیش‌تر در این محیط سختی‌ها را متحمل شدند. ما هم نباید کوتاه بیاییم و برای اهل حق در تقابل با دشمنان هزینه خواهد بود و باید روی آن ایستاد.

وی با اشاره به اینکه در فتنه ۸۸ اهل حق بسیار اذیت شدند، افزود: باید یک خداقوت به شما بگویم، همان طور که گفتم پای حق ایستادن هزینه دارد. سازمان دهی و حمایت از حق هم در این شرایط خیلی سخت است. تغییر رو به جلو رقم می‌خورد.

حجت‌لاسلام قمی با اشاره به اینکه مردم کشور ما مردم خوبی هستند، بیان داشت: آن تعداد پر تعداد با اشتیاق و دغدغه قضایای انقلاب را دنبال می‌کنند. نمونه‌ای که در روز عاشورا و پیاده روی اربعین مشاهده می‌کنید. اینکه جوانی ظاهر حزب اللهی ندارد اما حرف حق را می‌پسندد و برای آن هزینه می‌کند، باید حمایت کرد و به او نزدیک شد.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی خاطرنشان کرد: سال‌های سال است که در پای منبرم حضار را به کتابخوانی و دیدن فیلم توصیه می‌کنم. با زبان هنر می‌توان در مقابل اسلام ابوسفیانی و اسلام کثیف معاویه ایستاد. البته این ایستادن سخت است.

در حال به روز رسانی...

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین