عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۳۲۵۰
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۵
امام جمعه موقت تهران:
گروه استان‌ها ـ امام جمعه موقت تهران گفت:امروز افرادی از درون آرمان‌های انقلاب اسلامی را تهدید می‌کنند که باید مراقب آنها بود چراکه این تهدیدی جدی‌ است.
عقیق:حجت‌الاسلام محمدحسین ابوترابی فرد پیش از ظهر امروز در اجتماع پرشور مردم همدان به مناسبت بزرگداشت حماسه 9 دی اظهار داشت: اینطور نیست که دشمنان همیشه خارج از مرزها جامعه اسلامی را تهدید کنند و گاهی از بین جامعه افرادی را در مسیر تضعیف نظام برمی‌گزینند همان‌طور که در زمان پیامبر اکرم(ص) برخی با شایعه‌پراکنی قصد تضعیف جایگاه آن حضرت و قدرت سیاسی و اخلاقی در نظام اسلامی را داشتند.

وی افزود: این دروغ‌پردازان و شایعه‌پراکنان بر اساس آنچه قرآن کریم می‌فرماید گروهی متشکل و در هم تنیده‌اند که اگر سازماندهی‌ شده نباشند دروغ و شایعه در جامعه انتشار نمی‌یابد و توطئه آنها نمی‌تواند جامعه اسلامی را تهدید کند.

ابوترابی‌فرد عنوان کرد: باید مراقب کسانی که ممکن است از درون جامعه اسلامی آرمان‌های انقلاب را تهدید کنند باشیم و این واقعیتی جدی است.

وی افزود: همه آحاد ملت به ویژه جوانان باید با الهام گرفتن از رهنمودهای امام بزرگوار و بیانات رهبر عالی‌قدر اوضاع را رصد کنند البته برداشت دیگر از آیات شریف قرآن این است که توطئه‌ها و نقشه‌های دشمنان همیشه به ضرر نظام اسلامی تمام نمی‌شود و اگر انسجام و وحدت خود را حفظ کرده و حول آموزه‌های قرآن و کلام پیامبر اکرم(ص) اجتماع کنیم تهدیدها را می‌توان به فرصت تبدیل کرد.

امام جمعه موقت تهران بیان کرد: توطئه‌های دشمنان می‌تواند الگوی پرشی برای جامعه اسلامی باشد، همانطور که در ابتدای انقلاب دفاع مقدس و در دوران دفاع مقدس رقم خورد به طوری که دفاع مقدس جنگی که نظام سلطه بر ما تحمیل کرده بود را به فرصت تبدیل کرده و انقلاب اسلامی را به برکت خون شهدا در اوج اقتدار قرار داد.

ابوترابی با اشاره به ایستادگی مردم در  دوران دفاع مقدس در برابر دشمنان اظهار داشت: انقلاب اسلامی در سایه مقاومت شما ملت و خون شهدا است که امروز در قله‌های بلند اقتدار قرار دارد.

 وی افزود: عزت و افتخار کنونی ملت ایران نتیجه ایستادگی آنها در دوران دفاع مقدس است چرا که اگر فرزندان برومند شما ملت ایران، جانبازان پرافتخاری که بر خاک افتادند تا شما بایستید یا آزادگانی که آن حماسه مقاومت را در چنگال صدام خلق کردند نبود، امروز لبنان نماد مقاومت اسلام و کشورهای عربی در برابر کفر نبود.

امام جمعه موقت تهران با تاکید براینکه اگر مقاومت شما ملت ایران نبود امروز یمن صدای بلند و پیروز ملت قهرمان و مبارز در برابر دنیای کفر نبود گفت: اگر شما مقاومت نمی‌کردید امروز عراق و سوریه نیز نماد پیروزی مقاومت در برابر دنیای استکبار به شمار نمی‌آمدند.

وی با اشاره به حضور مخفیانه مقامات آمریکایی در عراق و سرکشی پنهان آنها از نظامیان این کشور بیان کرد: تحریم‌های دشمنان علیه ملت ایران همیشه برای ما اقتدار آفریده است چرا که اگر این تحریم‌ها نبودند امروز ایران به عنوان یک قدرت هسته‌ای در منطقه، یک قدرت نامدار در عرصه سیاسی، نظامی و علمی نبود.

ابوترابی گفت: فتنه 88 نیز که سبب ایجاد حماسه 9 دی شد از جمله توطئه‌هایی بود که در سایه اراده خدای متعال، اقتدار و مدیریت رهبری ناخدای خدامحور کشتی انقلاب اسلامی و حضور همراه با بصیرت ،علم و دانش، موقعیت و زمان شناسی ملت ایران به فرصتی استثنایی تبدیل شد.

 وی با تاکید براینکه حادثه 9 دی ماه را مورد دقت قرار دهید که یکی از زیباترین حماسه هاست تشریح کرد: در انتخابات ریاست جمهوری سال 88 مشارکت مردم در این عرصه نیز 80 درصد بود انتخاباتی که در اوج امنیت و آرامش انجام شد.

 امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه هیچ جای دنیا انتخاباتی را سراغ ندارید که مانند ایران  مردم مشارکتی 80 درصدی داشته باشند افزود:در پایان انتخابات برخی افراد به نتایج اعتراض داشتند که  باید برای رسیدگی به اعتراضشان مجاری قانونی را سپری می‌کردند.

وی با تشریح قانونی‌شکنی برخی افراد و حوادث تلخ رخ داده در سال 88 تصریح کرد: افرادی که خود را نامزد انتخابات ریاست جمهوری می‌کنند باید به مبانی قانونی اعتقاد داشته باشند وگرنه حضور آنها در این عرصه معنا ندارد.

ابوترابی با اعلام اینکه هنگام اعتراض، نپذیرفتن مبانی قانونی خطاست افزود: اگر قانون آسیب می‌دید ایران تبدیل به سوریه‌ای دیگر و تبدیل به کشوری نا امن می‌شد چرا که آنچه کشور را در این جایگاه قرار داده است  اقتدار، نظم، امنیت و توجه به قانون است.

وی با تاکید براینکه ما در اندیشه ارتقای قانون مداری در کشور هستیم عنوان کرد: ما مردم از مسئولان، مدیران میانی و ارشد انتظار داریم قانون‌مدار باشند چرا که قانون گرایی کشور را به اقتدار نزدیکتر می‌کند .

امام جمعه تهران تصریح کرد: زیر پا گذاشتند قانون، زیر پاگذاشتن منافع ملت ایران و اسلام است چرا که امروز منافع ملت ایران با منافع ملت عراق و اقتدار ایران با اقتدار و عظمت کشور سوریه، لبنان، فلسطین، بحرین و دیگر ملت‌های مسلمان گره خورده است.

وی با اعلام اینکه بی‌اعتنایی به منافع ملی و قانون ، بی اعتنایی به منافع یک میلیارد مسلمان است گفت: کدام سیاستمدار هوشمندی است که تردید داشته باشد اقتدار ملت غزه که پس از سال‌ها تحریم و بمباران توانست  رژیم غاصب صهیونیستی را به زانو در آورد با اقتدار ملت ایران و مقاومت اسلامی گره خورده است.

ابوترابی با بیان اینکه تضعیف انقلاب اسلامی، تضعیف امت اسلام است خطاب به فتنه گران ابراز کرد: اگر به عواقب کار خود آگاه نیستید چگونه اسم خود را رجل سیاسی گذاشته‌اید و اگر به عواقب کار خود آگاه هستید بگویید کدام خیانت بالاتر از کار شما است.

وی با تشریح نقش رهبری معظم انقلاب در دفع فتنه و دفاع  و صیانت از آرا مردم اظهار داشت: اگر نظام ما نظام ولایت فقیه نبود، اگر رهبری سکاندار جمهوری اسلامی نبودند در ایران نامی از جمهوریت باقی نمانده بود.

امام جمعه موقت تهران با تاکید براینکه افرادیکه جایگاه ولایت فقیه را تضعیف می‌کنند مطمئن باشید استقلال، آزادی،جمهوری اسلامی و امنیت کشور را هدف قرار داده‌اند، خطاب به فتنه گران مطرح کرد: اگر شما اسلام، قرآن ولایت فقیه عادل و قانون اساسی را قبول دارید پس چرا در برابر رای صریح رهبری ایستاده و بر مواضع غلط خود اصرار و اردو کشی خیابانی می‌کنید.

وی با اشاره به رفتارهای ساختارشکنانه رخ داده در حوادث سال 88 گفت:  بگویید اردو کشی خیابانی که برای لگد مال کردن جمهوریت و اقتدار ملت که در اقتدار رهبری تجلی می‌یابد، رخ داد با کدام اطل مطابقت دارد؟

ابوترابی افزود: ملت ایران که قلبتان برای استقلال، اقتدار، رشد اقتصادی، اخلاق و ارزش‌های اسلامی در کشور می‌تپد بدانید این اردو کشی‌های خیابانی یعنی ایستادگی در برابر همه این موارد،، چرا که اگر اراده خداوند متعال و رهبری صالح مقتدر، شجاع ،آگاه و ایستاده بر اریکه قدرت برای دفاع از حقوق ملت نبود، سرنوشت ملت ایران و دیگر ملت‌های منطقه نیز آسیب می‌دید.

وی با تشریح نقش ولایت فقیه در مدیرت بحران‌های رخ داده در کشور و منطقه ابراز کرد: 9 دی ماه بیانگر حضور یکپارچه مردم ایران برای ختم کردن قائله فتنه، دفاع از جمهوری اسلامی، قانون، افزایش اقتدار کشور  و تحکیم جایگاه رفیع ولایت فقیه در جامعه اسلامی است.

امام جمعه موقت تهران با تاکید براینکه به فرموده قران کریم هرکس در فتنه مشارکت کند باید پاسخگو باشد مگر آنکه توبه کند اظهار داشت: در موضوع فتنه و برخورد با عوامل آنها، نظام اسلامی از خود سعه صدر بالایی نشان داد و گرنه ببیند در کشور هسایه ما، با عوامل یک جریان کوچک و کودتای شکست خورده چگونه برخورد می‌کند.

وی اعلام کرد: امروز حضور در این میدان به معنای ایستادگی درکنار رهبری، اصول، ارزش‌های انقلاب اسلامی و دلسوزان برای فتح قله‌های افتخار و طرد کسانی است که با توطئه انقلاب و امت اسلامی را در معرض خطر قرار دادند.

ابوترابی با اشاره به جایگاه ممتاز ایران در عرصه نظامی، سیاسی، امنیتی و علمی بیان کرد: در طول سه دهه گذشته ملت ایران شاهد ایجاد زیرساخت‌های عظیم فرهنگی، اجتماعی، بهداشتی و اقتصادی بودند، کار بزرگی که تا امروز هیچ کشوری نتوانسته مانند ایران و با وجود هجمه‌های دشمنان  محقق سازد.

وی تاکید کرد: هر کشوری که استقلال سیاسی و نیروی انسانی مناسب داشته باشد تبدیل به یکی از قدرتمندترین کشورهای جهان می‌شود به همین دلیل معتقدم به لطف خدای متعال آینده کشور ایران بسیار روشن است هرچند امثال من کوتاهی کرده و به وظایف خود عمل نکنیم.


منبع:تسنیم


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین