عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۳۲۲۸
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۹۷ - ۰۲:۳۳
شبکه‌های تلویزیونی و رادیویی به مناسبت سالروز حماسه بزرگ ٩ دی، ویژه برنامه‌هایی تدارک دیده و روی آنتن می‌فرستند.
عقیق:پخش مستندهایی در این رابطه، حضور میهمانان ویژه در برنامه‌های روتین شبکه‌ها، گفتگوهای ویژه و فیلم سینمایی از جمله این برنامه‌هاست که به مناسبت سالروز نهم و روز بصیرت و میثاق با ولایت در جدول پخش شبکه‌ها قرار می‌گیرد.

«به رنگ سبز» از امشب به شبکه یک می‌آید

در روز شنبه هشتم دی‌ماه مستند «به رنگ سبز» شنبه از ساعت 16، ویژه برنامه «فرمول یک» از ساعت 17:30 و فیلم سینمایی «قلاده‌های طلا» بعد از خبر 19 روی آنتن می‌رود.

همچنین بازخوانی اتفاقات در فتنه 88 ، نقش مردم در حماسه 9 دی و دفاع از نظام جمهوری اسلامی ایران و وظیفه مسئولان در برابر حمایت مردم از نظام از مهمترین محورهای گفتگوی برنامه «نگاه یک» است که با حضور عباسعلی کدخدایی عضو و سخنگوی شورای نگهبان، بررسی می‌شود.

این برنامه امشب بعد از سریال شبانگاهی با اجرای مهدی مهدی قلی روی آنتن شبکه یک می‌رود.

«طرحی برای فردا» با حضور رحیم‌پور ازغدی

در روز یکشنبه 9 دی از ساعت 10 صبح پخش اجتماع مردمی در قاب شبکه یک قرار می گیرد و همچنین برنامه «طرحی برای فردا» با سخنرانی استاد رحیم پور ازغدی از ساعت 16 پخش می شود.

در روز دوشنبه دهم دی‌ماه در ساعت23 مستند «شورش در شهر» نیز از این شبکه پخش می‌شود.

«اسب تروا» ویژه شبکه دو

مستند «اسب تروا» کاری از گروه سیاسی شبکه دو سیماست که به مناسبت حماسه یوم الله 9 دی روانه آنتن می‌شود. این مستند روایی به تهیه کنندگی و کارگردانی محسن اولیایی علاوه بر پرداختن به ابعاد حادثه 9 دی سال 88 به نقش نهادهای براندازِ فعال در خارج از کشور می‌پردازد. «اسب تروا» یکشنبه 9 دی ساعت 19:40 از شبکه دو سیما پخش خواهد شد.

حال و هوای عمار روی آنتن تلویزیون

همچنین دوشنبه و چهارشنبه 10 و 12 دی‌ماه حال و هوا و حواشی نهمین جشنواره مردمی عمار در ارتباطی زنده تقدیم مخاطبان می شود و شنبه، دوشنبه و چهارشنبه ساعت 13 نیز پخش مستندهایی در موضوعات سبک زندگی، اقتصاد مقاومتی، استکبارستیزی، مدافعان حرم، جنگ نرم و ملت قهرمان از این جشنواره به مناسبت یوم الله 9 دی در نظر گرفته است.

«نمادو» که دوربین شبکه دو در سراسر کشور است به پخش گزارش‌هایی ویژه و مرتبط با این روز خواهد پرداخت.

«زنده‌باد» زندگی ویژه 9 دی

برنامه «زنده باد زندگی» کاری از گروه دانش و اقتصاد به تهیه کنندگی محمد جعفر خسروی یکشنبه و دوشنبه 9 و 10 دی، ساعت 10:30، با دعوت از کارشناسان و مهمانان فرهنگی و انقلابی به موضوع روز بصیرت و میثاق با ولایت می‌پردازد.

«عصر خانواده» تلویزیون در روز بصیرت

برنامه «عصر خانواده» کاری از گروه خانواده به تهیه کنندگی علی اکبر کریمی نیز با پرداختن به موضوع حماسه 9 دی و اشاره به بصیرت و آگاهی مردم به صورت زنده شنبه و یکشنبه هشتم و نهم دی‌ماه ساعت 18 با مخاطبان همراه می‌شود.

«متن و حاشیه» شبکه سه برای روزهای حماسه

برنامه «متن و حاشیه» با موضوع حماسه نهم دی، امشب، شنبه هشتم دی از ساعت 23:20 روی آنتن شبکه سه سیما قرار می‌گیرد . این برنامه با حضور حسین شریعتمداری، مدیر مسئول روزنامه کیهان و نماینده ولی فقیه در موسسه کیهان به بحث فتنه 88 و حماسه 9 دی می‌پردازد .

مستند تک قسمتی «بازی با جمهوریت» کاری از گروه سیاسی شبکه سه سیما به تهیه کنندگی علی اثباتی است که به چرایی، چگونگی و واکاوی فتنه سال 1388 می‌پردازد. همچنین این ویژه برنامه نگاهی به دادگاه فتنه‌گران آن روزها دارد. «بازی با جمهوریت» یکشنبه 9 دی ساعت 23:30 راهی آنتن می‌شود.

«نوشته شارپ» در یک قسمت 30 دقیقه ای در گروه سیاسی شبکه سه سیما تهیه شده است و نگاهی دارد به فردی که در پشت پرده اغتششات ایران در سال‌های گذشته بسیار موثر بود و بند بند دستورالعمل‌هایش برای بر هم زدن نظم جامعه اجرایی شد. این مستند یکشنبه 9 دی ساعت 17:30 از شبکه سه سیما پخش می‌شود. تهیه کنندگی این برنامه برعهده علی اثباتی است.

همچنین مجموعه «خارج از دید» در 9 قسمت، از شنبه 8 دی‌ماه ساعت 20:20 روی آنتن می‌رود.

شبکه چهار و حال و هوای 9 دی

گروه سیاسی شبکه چهار سیما به مناسبت فرارسیدن سالروز خلق یک حماسه بزرگ و پاسخ مردم ولایتمدار ایران اسلامی به تلاش تفرقه افکنان در صفوف متحد مردم، مستند ترکیبی «به وقت آگاهی» را برای بازگویی سند پر افتخار مردم ایران در خلق حماسه ماندگار ، تدارک دیده است.

«به وقت آگاهی» در مدت زمان 30 دقیقه با حضور علی قربانی استاد دانشگاه و پژوهشگر تاریخ معاصر و حجت‌الاسلام شورگشتی استاد حوزه و دانشگاه به دخالت‌های آمریکا در ایران  از گذشته تا کنون و نقش و ایستادگی مردم در برابر دخالت بیگانگان می‌پردازد.

در این مستند ترکیبی به وقایع و رخداد های جمهوری اسلامی ایران از کودتای 28 مرداد تا حماسه 9 دی در قالب پخش تصاویر آرشیوی و صحبت های کارشناسان می‌پردازد.

«به وقت آگاهی» به کوشش گروه سیاسی شبکه چهار سیما روز یکشنبه نهم دی‌ماه ساعت 15:15 پخش می‌شود. پخش 30 میان برنامه متناسب با گرامیداشت روز بصیرت و میثاق امت با ولایت از دیگر برنامه‌های این شبکه است که پخش می‌شود.

«تهران 20»  و «به خانه برمی‌گردیم» ویژه‌های شبکه پنج

برنامه «تهران 20» شبکه پنج سیما کاری از گروه تهران و شهروندی است که امشب در بخش‌هایی از برنامه به موضوع حماسه نهم دی ماه می‌پردازد. برنامه «به خانه بر می گردیم» نیز در روز یکشنبه به حماسه 9 دی می‌پردازد.

«مشاور» به "آموزش" می‌آید

برنامه «مشاور» یک شنبه با حضور حجت‌الاسلام مصدق معاون اول دادستان کل کشور با موضوع تحولات قوانین کیفری در نظام قضایی ایران در بعد انقلاب می‌پردازد. همچنین در خصوص حماسه 9 دی که به نام روز بصیرت و میثاق امت و ولایت نامگذاری شده است، صحبت می شود. این برنامه ساعت 15 از شبکه آموزش پخش می‌شود.

برنامه «صبحی دیگر» هم با حضور مهمان ویژه فردا به موضوع 9 دی می‌پردازد. این برنامه از ساعت 9 صبح روی آنتن می‌رود.

«روزی بهتر» روی‌آنتن شبکه قرآن

برنامه «روزی بهتر» که هر روز از ساعت 9 صبح به صورت زنده به روی آنتن می رود در برنامه روز یکشنبه 9 دی با دعوت از حجت‌الاسلام تویسرکانی به موضوع بصیرت در قرآن خواهد پرداخت.

قطعه‌های کوتاه کارشناسی توسط آیت‌الله علم‌الهدی، دکتر قنبری و حجج‌اسلام رحیمیان، طائب و رفیعی با محوریت بصیرت و میثاق امت با ولایت در زمان‌های مختلف روی آنتن می‌رود.

سخنرانی حجت‌الاسلام پناهیان در حرم مطهر رضوی با موضوع بصیرت در قرآن از ساعت 13:30 تقدیم علاقه‌مندان به این نوع برنامه خواهد شد.

همچنین میان برنامه‌هایی با موضوعات: کلام رهبری، آیات مرتبط با بصیرت در قرآن و کلیپ های مرتبط با موضوع بصیرت نیز مکرر در اوقات مختلف از شبکه قرآن و معارف سیما پخش می‌شود.

«برادران» به شبکه افق می‌‌آیند

مستند «برادران» با موضوع موشکافی از یکی از شایعات بزرگ در جریان آشوب‌های خیابانی سال 1388، شنبه 8 دی ساعت 22 از این شبکه پخش می‌شود.

در روزهای بعد از انتخابات و در پی آشوب‌های خیابانی، همان عکس دستمایه شایعات بیشتری قرار می‌گیرد به نحوی که فعالان آشوب‌ها این گونه القا کردند که نیروهای حزب‌الله در حمله به معترضان حضوری فعال دارند.

مستند «برادران» با تکیه بر مستندات و توجه ویژه به عکسی که همان روز اول منتشر شده، درصدد یافتن پاسخی برای این پرسش است که حقیقت ماجرا چه بوده و دشمنان، قصد چه فریبکاری را داشته‌اند.

همچنین مجموعه «خارج از دید» در 9 قسمت، از شنبه 8 تا پنجشنبه سیزدهم دی‌ماه ساعت 20:20 روی آنتن می‌رود.

روایت جزء به جزء آنچه در جریان انتخابات سال 1388 و آشوب های پس از آن به وقوع پیوست، از جمله آیتم‌های این مجموعه است.

مستندهای ویژه 9 دی روی آنتن شبکه مستند

مستند «دو روز قبل از نه دی» به کارگردانی میلاد امینی موحد و تهیه‌کنندگی مرتضی جعفرزاده شنبه هشتم دی‌ماه ساعت 20:30 از شبکه مستند روی آنتن می‌رود.

این مستند پیرامون حماسه 7 دی مردم خوزستان در شبکه رسانه‌ای صف تولید شده و در آستانه حماسه 9 دی روانه آنتن تلویزیون می‌شود.

مردم استان خوزستان و شهر اهواز در سال 88 اولین مردمی بودند که 7 دی نسبت به فتنه‌گران، اعلام برائت کرده و وفاداری خود نسبت به انقلاب را اثبات نمودند؛ حرکتی که با غفلت رسانه‌ها روبه‌رو شد.

مستند «دو روز قبل از نه دی» به‌صورت مصاحبه محور تولید شده و به تشریح این اقدام انقلابی مردم اهواز در هفتم دی‌ماه 1388 می‌پردازد.

گفت‌وگو با آقایان سودانی، حمیدی‌نژاد و منتظرالمهدی پیرامون حماسه‌ی هفتم دی و پخش تصاویری کمتر دیده‌شده از راهپیمایی 7دی و نیز سخنرانی حجت‌الاسلام حاجتی از بخش‌های مختلف این مستند است.

این مستند یکشنبه 9 دی ساعت 15:30 بازپخش خواهد شد.

تدارک گسترده رادیو به مناسبت یوم الله 9 دی

به مناسبت فرا رسیدن سالروز نهم دی ماه "روز بصیرت و میثاق امت با ولایت " شبکه‌های مختلف رادیویی با برنامه‌های متنوع، متعدد و گوناگون، به تعداد یکصد و دوازده عنوان و به مدت سه هزار و سیصد دقیقه به استقبال این روز می‌روند.

بر این اساس محورهای این برنامه ها شامل بیان تاریخچه، بازخوانی و ذکر اتفاقات پیرامون 9 دی سال 1388، ذکر بیانات مقام معظم رهبری، دستیابی و ارتقاء شناخت وآگاهی نسبت به مسائل مختلف جامعه، مهارت شناخت مساله و چگونگی حل بحران، دشمن‌شناسی و بصیرت‌افزایی در کلام مقام معظم رهبری، نقش نخبگان دینی و سیاسی در ایجاد بصیرت، دشمن‌شناسی و شناخت ترفندهای دشمن برای نفوذ در کشور و  بصیرت در آموزه‌های دینی و سایر مباحث مرتبط در این حوزه است.

در ادامه به تشریح برنامه های منتخب شبکه های رادیویی که به مناسبت سالروز حماسه 9 دی تدارک دیده شده، اشاره می‌شود:

رادیو ایران

رادیو ایران با برنامه‌های جهان سیاست، بحث روز، بررسی رسانه‌های بیگانه، رویدادهای هفته، آرزوهای محال، رویای آندلس، سلام صبح بخیر، شکوه بصیرت، ایرانشهر، راه شب، به افق آفتاب، نشانی، روشنایی یک مسیر و تقویم تاریخ مخاطبان خود را همراه  می‌کند. بررسی ابعاد سیاسی و عملکرد رسانه‌های بیگانه، اخبار و تحولات، مستند، جریان نفوذ در بدنه قدرت در ایران، حماسه 9 دی، پوشش مراسم روز بصیرت و میثاق امت با ولایت،  مصاحبه با یکی از مسئولین، پخش بیانات مقام معظم رهبری، بررسی وقایع 9 دی ماه 88، نقش حضور مردم و راهپیمایی بزرگ و ماندگار 9 دی  و همچنین  نقش رهبری در بصیرت و بیداری مردم و تبعیت و میثاق دوباره آنان با نظام و رهبری - بیان لزوم بیداری و بصیرت اقشار مختلف جامعه در عرصه های سیاسی و اجتماعی موضوعاتی است که به مناسبت "روز بصیرت و میثاق امت با ولایت "  از برنامه های مختلف این شبکه منتشر می شود.

رادیو فرهنگ

رادیو فرهنگ برنامه های صبح به وقت فرهنگ، کافه نیمروز، کوبه، دی 88 کجا بودید و گفتارش از آنتن این شبکه پخش می‌شود. انعکاس اخبار مرتبط با روز 9 دی- ولایت و ولایت مداری، انعکاس اخبار مرتبط با روز 9 دی و مستند گزارشی  موضوعات برنامه های این شبکه رادیویی است.

رادیو جوان

رادیو جوان برنامه‌های جوان ایرانی سلام، کاوشگر، کیلومتر 88، عصرمن  و ویژه برنامه 9 دی را به سمع مخاطبان خود می‌رساند. بررسی اهمیت، بصیرت، باز خوانی روز 9 دی  و گفتگو با مسئولان و دست اندرکاران حماسه 9 دی، دستیابی به شناخت وآگاهی نسبت به مسائل مختلف جامعه در برنامه‌های این شبکه مورد بررسی قرار می‌گیرد.

رادیو ورزش

رادیو ورزش نیز به مناسبت این روز با برنامه‌های طلوع همدلی، صبح و ورزش،  یک فنجان چای داغ، تجلی بصیرت و در محضر ولایت مهمان مخاطبان خود است.  موضوعات برنامه‌های این شبکه شامل تشریح نقش توده‌های انقلاب به عنوان ستون‌های انقلاب و گروه‌های مرجع از جمله ورزشکاران در جلوگیری از انحراف مسیر انقلاب و سازشکاری با دشمن، نقش سازنده بصیرت از زبان ورزشکاران، نقش ورزشکاران به عنوان نخبگان در ایجاد بصیرت، ترسیم زشتی و پلیدی فتنه‌گری و برهم زدن آرامش و امنیت ملی، گفتگو با مسئولان ارشد کشوری و لشگری پیرامون موارد  ذکر شده و ذکر بیانات مقام معظم رهبری  می‌باشد.

رادیو معارف

رادیو معارف از طریق برنامه‌های به رنگ خدا، ابلیسیان، بصیرت، بربال سخن، پیام ولایت، مهربان باشیم، به رنگ خدا و روز نهم پذیرای مخاطبان است. درک فرصت‌ها و موقعیت‌ها طبق آیات قرآن و روایات، استکبار‌ستیزی از نگاه قرآن و اهل‌بیت، بصیرت ملت ایران در برابر توطئه‌های آمریکا و ایادی آن در داخل کشور، پوشش خبری مراسم و راهپیمایی روز 9 دی، پخش گزارش‌های مردمی از حضورشان در روز بصیرت، ضرورت هوشیاری ملت در برابر توطئه‌ها و دسیسه‌های دشمن و میثاق ملی ملت ایران با رهبر معظم انقلاب اسلامی از موضوعات مطرح در برنامه‌های این شبکه است.

رادیو نمایش

رادیو نمایش نیز با نمایش بصیرت با موضوع داستانی که در آن  یک دانشجو با دیدن خواب شهادت برادرش و رسیدن به این واقعیت که جنگ هنوز ادامه دارد، دشمن در حال توطئه و تفرقه‌اندازی است و تأثیر او بر روی دوستانش قصه را ادامه می‌دهد. سایه سار مهر با پخش بیانات مقام معظم رهبری و گیومه با موضوع بصیرت شامل بخش‌های مرتبط از جمله گزارشگر مردمی و ارتباط کارشناسی به استقبال این روز می‌رود.

رادیو سلامت

 رادیو سلامت با برنامه های  به رنگ زندگی ، به زندگی سلام کن وخونه زندگی  مخاطبان را همراهی می کند. مهارت شناخت مساله و چگونگی حل بحران  و بررسی  روز بصیرت روز اقتدار موضوعات مطرح در برنامه های این شبکه است.

رادیو تهران

رادیو تهران برنامه‌های در ساحت حضور، گفتاورد، پارک شهر و تهران من را پخش می‌کند. ذکر بیانات مقام معظم رهبری درباره بصیرت و پخش زنده مراسم روز 9 دی از مهمترین موارد مطرح در برنامه‌های شبکه رادیویی تهران است.

رادیو گفتگو

رادیو گفتگو با  مستند 9 دی،صبح و گفتگو، رویداد،بدون خط خوردگی، گفتگوی سیاسی،کلک سخن و سمت‌ اندیشه مهمان مخاطبان است.  اطلاع‌رسانی در خصوص برنامه‌های 9 دی، دشمن‌شناسی و بصیرت‌افزایی در کلام مقام معظم رهبری،ن قش نخبگان دینی و سیاسی در ایجاد بصیرت، دشمن‌شناسی و شناخت ترفندهای دشمن برای نفوذ در کشور و بصیرت در آموزه‌های دینی  موضوعات برنامه‌های این شبکه‌هاست.

رادیو قرآن

 رادیو قرآن نیز با ویژه برنامه 9دی و مهر تابان همراه مخاطبان است. تبعیت از ولایت فقیه و ولایت‌پذیری، بصیرت قرآنی و دشمن‌شناسی از موضوعات مورد توجه در این شبکه است.

رادیو اقتصاد

رادیو اقتصاد نیز برنامه‌های روز از نو و رهیافت را به روی آنتن می‌برد. لزوم داشتن بصیرت حول محور ولایت برای جلوگیری از فتنه‌انگیزی جهان استکبار و بررسی تأثیرات اقتصادی 9 دی بر اقتصاد ایران از موضوعات این برنامه‌هاست.

رادیو پیام

رادیو پیام در تمام بخش‌های خود به بیان بصیرت و آگاهی، گرامیداشت سالروز نهم دی، پخش ترانه‌های مرتبط و گزیده بیانات مقام معظم رهبری پیرامون موضوع فوق اشاره می‌کند.

رادیو انقلاب

رادیو انقلاب نیز مستند روز بصیرت را به مناسبت نهم دی‌ماه به سمع مخاطبان می‌رساند. بر این اساس این مستند روایتی از عوامل شکل‌گیری فتنه 88 ، حوادث داخلی و خارجی مرتبط با آن، حضور همه جانبه و شکوه مثال‌زدنی مردم در روز نهم دی‌ماه برای خنثی‌سازی فتنه‌ها در این مقطع تاریخی را بیان می‌کند. این مستند با بیان ساده و نگاهی جامع و دقیق از زبان مردم، کارشناسان و صاحب‌نظران، دولتمردان، روحانیون و سیاستمداران در حمایت از این حرکت مردمی و حمایت‌گرایانه از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را روایت  کرده و با استناد به سخنان   دولتمردان و مردم، عزم ملی برای دفاع از ایران را وظیفه ملی و شرعی قلمداد می‌کند.  همچنین در مستند روز بصیرت، بصیرت وآگاهی عمومی برای انسجام ملی و دفاع از مقدسات دینی و حاکمیت اسلامی مورد توجه قرار گرفته است.

مجموعه گزارش های مستند کوتاه رادیویی و بسته‌های روایی با موضوع 9 دی و روز بصیرت و میثاق با ولایت نیز در رادیو انقلاب تهیه شده که متناوب پخش می‌شود. این شبکه مراسم روز نهم دی‌ماه را نیز به صورت زنده و مستقیم پخش می‌کند.


منبع:تسنیم


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین