عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۳۱۴۲
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۳
نویسنده کتاب «گردان ۴۰۹» گفت که در عملیات والفجر ۱۰ به عنوان تبلیغات حاضر شده و از رزمندگان در لحظه‌های مختلف عملیات عکس‌هایی گرفته است.
عقیق:علیرضا مزاری مولف کتاب «گردان 409» و فرزند شهید حجت‌الاسلام علی مزاری در گفت‌وگویی درباره انگیزه‌اش برای تألیف این کتاب گفت: من یکی از اعضای گردان 409 بودم، البته در چند عملیات به صورت رزمی شرکت کردم اما در عملیات والفجر 10 به عنوان تبلیغات حاضر شدم و از رزمندگان پیش از عملیات، حین عملیات و بعد از عملیات عکس‌هایی می‌گرفتم.

نویسنده کتاب «گردان 409» افزود: گاهی بعضی از بچه‌های رزمنده به من می‌گفتند دست از عکس گرفتن بردار و اسلحه بردار و با ما جلو بیا، اما من به دلیل جراحتی که در عملیات‌های قبلی برایم ایجاد شده بود توان کافی برای شرکت در عملیات‌ها نظامی بعدی را نداشتم، اما تصمیم گرفتم کار فرهنگی و تبلیغی کنم.

وی می‌گوید: حدود سی سال از جنگ گذشته بود که تصمیم گرفتم این تصاویر را در قالب کتابی منتشر کنم و در اختیار علاقه‌مندان قرار دهم، اما این کار سختی بود چراکه چاپ آن نیازمند منابع مالی بود. البته قبلاً این عکس‌ها را به خانواده‌های شهدا تقدیم کرده بودم.

نویسنده کتاب «گردان 409» تصریح کرد: چهار سال منتظر بودیم تا یکی از نهادهای ذی‌ربط این کتاب را چاپ کند. بیشتر نهادهایی که با آنها برای چاپ کتاب رایزنی کرده بودم، از کمبود بودجه می‌گفتند، اما ما دست از کار نکشیدیم و با تلاش دوستان و حرکتی آتش به اختیار نسخه اول این کتاب را چاپ کردیم.

مزاری گفت: کتاب گردان 409 دومین اثر بنده است و پیش از این، آلبومی با نام «خاطرات خاکی» چاپ شده بود. در اثر جدید سبک جدیدی را بکار گرفتم و در ذیل هر تصویر خاطره‌ای متناسب با آن درج کردم. در این کتاب 160 عکس وجود دارد، حدود 64 عکس تکی و مابقی عکس‌ها تصاویری از خود عملیات والفجر 10 است.

وی با بیان اینکه این کتاب به چاپ پنجم نیز رسیده است، گفت: چاپ چهارم این کتاب را سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برعهده گرفت. نگاه من در این کتاب به نسل جدید بوده و نکاتی دایرةالمعارفی مندرج در آن برای آشنایی نسل جدید با دوران دفاع مقدس بسیار مفید خواهد بود.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین