عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۳۱۴۰
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۸
کتاب «راهبرد اقتصادی پیامبر(ص)» از سوی انتشارات واژه‌پرداز اندیشه روانه بازار کتاب شد.
عقیق:راهبرد اقتصادی پیامبر(ص) عنوان کتابی است که در حجم مختصر خود می‌کوشد بر اساس گزارشات تاریخی، نشان دهد که رسول خدا (ص) بر اساس آموزه‌های وحیانی، طرح‌ها و راهبردهای تأثیرگذاری در رشد اقتصادی جامعه اسلامی به اجرا گذاشته‌اند. راهبردهایی که توانست مسلمانان را از فقر و وابستگی شدید نجات داده و به قدرت اقتصادی بزرگی تبدیل کند.

در شرایطی که ایران اسلامی ما با مشکلات اقتصادی فراوانی روبرو است و با تحریم‌های پیچیده‌ای دست و پنجه نرم می‌کند، ارائه راهبردی اقتصادی از سیره رسول اکرم (ص) که توانسته باشد در آن دوران سخت، عالم اسلام را از بحران‌های اقتصادی نجات بخشد، می‌تواند الگویی مناسب برای شرایط فعلی ما باشد. عده‌ای بر این باورند که در طول تاریخ، حکومت اسلامی، هرگز در شرایطی نبوده که بتواند مدل اقتصادی مطلوبی ارائه کند. این بی‌اطلاعی از تاریخ و سیره معصومین علیهم‌السلام سبب شده است تا کارگزاران عرصه اقتصاد، راهبردهای رشد اقتصادی را از این سو و آن سو تقلید کرده و جامعه اسلامی را پیوسته وامدار و وابسته شرق و غرب نگهدارند.

حمایت از تولید داخلی و قطع وابستگی از بیگانگان، از محوری‌ترین مباحثی است که با استفاده از گزاره‌های تاریخی در این کتاب ارائه شده است. 

کتاب «راهبرد اقتصادی پیامبر(ص)» نوشته حمید سبحانی صدر، در 120 صفحه توسط انتشارات واژه‌پرداز اندیشه منتشر شده است.

این کتاب در 6 فصل، به ارائه‌ گزاره‌های تاریخی با موضوع: قدرت و نفوذ اقتصادی بیگانگان، اشتغال و بی‌نیازی، بازار مسلمین، حمایت از تولید داخلی، تجارت خارجی و... می‌پردازد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین