عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۲۹۵۶
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۱
آیت الله حسینی بوشهری:
دبیر شورای عالی حوزه های علمیه گفت: فاصله گرفتن از اهل‌بیت(ع) هلاکت انسان را به دنبال دارد و تمام خیرات یک انسان در پرتو ولایت اهل‌بیت(ع) رقم می‌خورد.
عقیق:آیت‌الله حسینی بوشهری دیشب در جمع عزاداران و ارادتمندان خاندان عصمت و طهارت در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه (س)،‌گفت: شناخت اهل‌بیت(ع) امری ضروری است و باید بدانیم حضرات معصومین چه حقی بر عهده ما دارند و وظیفه خود را در قبال اهل‌بیت(ع) به‌درستی انجام بدهیم. تمامی این مسائل درآیات قرآن کریم و روایات تذکر داده‌شده و مورد توصیه و تأکید واقع‌شده است، حتی نبی گرامی اسلام تا آخرین لحظات عمر مبارکشان محور قرار دادن اهل‌بیت(ع) را تأکید نموده‌اند.

وی افزود: فاصله گرفتن از اهل‌بیت(ع) هلاکت انسان را به دنبال دارد و تمام خیرات یک انسان در پرتو ولایت اهل‌بیت(ع) رقم می‌خورد. بر اساس حدیث ثقلین، اهل‌بیت(ع) در حقیقت همتای قرآن کریم هستند و دو یادگار بار ارزش رسول خدا در میان امت اسلام قرآن و اهل‌بیت(ع) گرامی‌شان بودند. بر اساس فرموده رسول خدا هر کس حق اهل‌بیت(ع) را ضایع نماید، خداوند او را از بین خواهد برد و ضایع خواهد کرد.

عضو هیئت رئیسه خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: خروجی کار عده‌ای بعد از رحلت رسول خدا(ص) این بود که قرآن را که ثقل اکبر بود، مورد بی‌مهری قراردادند و اهل‌بیت(ع) را نیز که ثقل اصغر بودند به شهادت رساندند.

وی تأکید کرد: قرآن و اهل‌بیت(ع) نجات‌بخش انسان‌ها در روز قیامت هستند و بر اساس آیات قرآن کریم و لسان روایات، معرفت، شناخت و محبت اهل‌بیت(ع) تنها را نجات و رهایی در روز محشر می‌باشند.

آیت‌الله حسینی بوشهری یادآور شد: تجارت پرسود و نجات‌دهنده‌ای که در قرآن کریم مورد تأکید واقع‌شده است، ایمان داشتن و باور قلبی به خداوند، ایمان واقعی به رسول خدا و مجاهدت فی سبیل الله است، لذا معرفت و حب اهل‌بیت(ع) انسان را از آتش جهنم نجات می‌دهد و جواز برگه عبور از پل صراط بوده و امان از عذاب الهی را به دنبال خواهد داشت.

استاد حوزه علمیه در ادامه گفت: وظیفه ما در قبال وجود بابرکت بانوی کرامت بسیار سنگین است و باید قدردان آن باشیم؛ ایشان بعد از امام رضا علیه‌السلام که یک امام معصوم هستند، برترین و بالاترین مقام را در میان فرزندان حضرت موسی بن جعفر علیه‌السلام دارا هستند. مقام شفاعت حضرت معصومه سلام‌الله علیها از ویژگی‌های خاصه حضرت بوده که به‌صورت گسترده از شیعیان در روز قیامت صورت می‌گیرد.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه خاطرنشان کرد: داشتن زیارت‌نامه مأثوره و صادرشده از امام معصوم(ع)، مقام علمی و محدثه بودن، نقل روایات فاطمیات و حدیث غدیر در خصوص مسئله امامت و امامت حضرت علی علیه‌السلام، از دیگر ویژگی‌های این بانوی بزرگوار است.

وی در ادامه اضافه کرد: ویژگی منحصربه‌فرد بانوی کرامت مربوط می‌شود به اینکه سه امام معصوم سفارش و تأکید به زیارت ایشان داشته‌اند و مژده بهشت را به زائرین این بانو داده‌اند. همچنین عبادت و بندگی حضرت در شهر قم و کرامات خاصه ایشان در حق زائرین و مجاورین به‌ویژه علما و مراجع و قرار گرفتن حضرت به‌عنوان واسطه فیض الهی و مظهر اراده ذات کبریایی حق‌تعالی، ازجمله ویژگی‌ها و درجات رفیعه و مقامات عالیه این بانوی بزرگوار است.

خاطرنشان می‌شود: مراسم عزاداری شام رحلت حضرت معصومه سلام‌الله علیها با حضور پرشور محبین خاندان عصمت و طهارت، زائرین و مجاورین و همچنین با حضور تولیت آستان مقدس، مراجع تقلید و علما و فضلا و مداحی مداحان اهل‌بیت(ع) در شبستان امام خمینی(ره) برگزار شد.


منبع:حوزه


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین