عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۲۹۳۲
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۹
در چهل و پنجمین شب شاعر صورت گرفت
چهل و پنجمین مراسم شب شاعر ویژه پاسداشت احمد علوی شب گذشته در نخلستان سازمان هنری رسانه‌ای اوج برگزار شد.
عقیق:چهل و پنجمین مراسم شب شاعر ویژه پاسداشت احمد علوی دیروز 26 آذر ماه در نخلستان سازمان هنری رسانه ای اوج برگزار شد.

در این مراسم که با حضور چهره های فرهنگی، ادبی و شاعران برگزار شد، جواد حیدری مدیر عامل مجمع شاعران اهل بیت، صداقت را مهمترین ویژگی شعر احمد علوی نامید.

* حیدری: علوی فردی است که پیش از شنیدن نقدهای شعرش، آن را منتشر نمی‌کند

وی ادامه داد: علوی فردی است که پیش از شنیدن نقدهای شعرش، آن را منتشر نمی‌کند و همیشه سعی می‌کند کار خود را بهبود بخشد.

حیدری در پایان با تشکر از ادامه پیدا کردن برنامه‌های شب شاعر اظهار داشت: از حسین قرایی تشکر می‌کنم که سال‌هاست این برنامه را با سختی‌ها و مشغله های زیاد برگزار کرده است و اجازه نداده شمع محفل شب شاعر خاموش گردد.

* بابایی: علوی مخاطب شناس است

در ادامه این مراسم احمد بابایی شاعر آیینی با بر شمردن ویژگی‌های احمد علوی وی را شاعر حرفه ای خواند که طمع و هوس از آثار او دور مانده است.

وی ادامه داد: در دوره ای زندگی می‌کنیم که سبک زندگی ما ارادت پرور به اهل بیت نیست و برای اینکه اشعار نسبتی با ساخت الهی داشته باشد، راه سختی داریم ولی علوی توانسته در همین دوره و زمانه اشعاری بسراید که می‌توان آن را شعر تراز آیینی نامید.

بابایی با بر شمردن ویژگی‌های شعر احمد علوی تعادل بین واقعیت و تخیل را نقطه تمایز اشعار او دانست و در پایان بیان داشت: علوی مخاطب شناس است ولی حدود مخاطب شناسی را می داند و هیچ گاه مفهوم امامت و ولایت در سرودن اشعار، برای رسیدن به طبع قلم و حس شاعرانه فدا نکرده است.

* صنعتی: دوستی با علوی را نعمتی برای خود می‌دانم

صنعتی دیگر سخنران این مراسم بود که سالهای زیادی را با احمد علوی سپری کرده است. وی با اشاره به اخلاق حسنه علوی گفت: هرگاه قبض روح پیدا می‌کنم با همنشینی با احمد علوی بسط روح پیدا می‌کنم و دوستی با او را نعمتی برای خود می‌دانم.

صنعتی اظهار داشت: امیدوارم زندگی نامه ایشان مکتوب گردد تا هزاران جوان بتوانند از این عزتی که خدا به ایشان داده است درس زندگی بگیرند.

* فیض: علوی متفاوت است ولی این تفاوت به ابتذال نمی‌رسد

ناصر فیض دیگر شاعری بود که در خصوص علوی به ایراد سخن پرداخت. وی گفت: من قریب به دو دهه است که احمد علوی را می شناسم، دانش و طبع شاعرانه اش به قاعده در کنار هم قرار گرفته است. خیلی ها دانش دارند ولی این دانش دینی کمکی به شعرشان نکرده است.

این شاعر کشور ادامه داد: علوی متفاوت است ولی این تفاوت به ابتذال نمی رسد و در یک چارچوب قرار دارد.

* طبا: اخلاص عامل محبوبیت علوی است

طبا رئیس شبکه جهانی ولایت آخرین سخنران این مراسم بود که از سابقه همکاری خود در شبکه ولایت با احمد علوی گفت. وی محبوبیت ایشان را در میان مجریان شبکه ولایت ستود و گفت: احمد علوی به دلیل طبع شاعرانه و بداهه گویی که دارد توانسته است با مخاطبین ارتباط خوبی برقرار کند.

وی اخلاص را از دیگر ویژگی‌های علوی شمرد و بیان داشت: همین اخلاص که در تک تک جملات علوی خودنمایی می‌کند عامل محبوبیت وی در میان مخاطبان ما بوده است.

پایان این مراسم با تقدیر از احمد علوی و همسرش به پایان رسید و مجمع جهانی شاعران اهل بیت نشان درجه یک خود را به این شاعر اهل قم اهدا کرد.

در این مراسم محمد احسانی، قاسم صرافان، مازیار بیژنی و جمعی دیگر از هنرمندان و هنر دوستان حضور داشتند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین