عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۲۹۰۵
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۱
از نماز بیشتر بدانیم؛
به صحنه كشاندن نماز يك ارزش است. نبايد در هتل ها، شركت ها، پارك ها، فرودگاه ها، خيابان ها و رستوران ها، نمازخانه در گوشه باشد؛ بلكه بايد در بهترين مكان و در جلو چشم ديگران نماز اقامه شود؛ زيرا هرچه از جلوه دين كم شود، به جلوه فساد اضافه خواهد شد.
عقیق: کتاب «يكصد و چهارده نكته درباره نماز» اثری از استاد محسن قرائتی است که به بیان نکات ناب درباره نماز پرداخته که منتخبی از این نکات در شماره های گوناگون تقدیم علاقمندان می گردد.

* نماز در جلو چشم مردم نه در خفا

امام حسين عليه السّلام روز دوّم محرم وارد كربلا و روز دهم شهيد شد. بنابراين مدّت اقامت حضرت هشت روز بود و مسافرى كه كمتر از ده روز بماند نمازش شكسته است.

 

نماز دو ركعتى دو دقيقه بيشتر طول نمى كشد، به خصوص در هنگام خطر، امام حسين عليه السّلام نيز روز عاشورا بارها به خيمه ها رفت و آمد داشت و مى توانست نماز ظهرش را در خيمه بخواند، ولى بنا داشت در معركه بخواند. دو نفر از يارانش جلوی نماز حضرت ايستادند و سى تير را به جان خريدند، ولى نماز آشكارا برگزار شد نه در خيمه.

 

آرى ، به صحنه كشاندن نماز يك ارزش است. نبايد در هتل ها، شركت ها، پارك ها، فرودگاه ها، خيابان ها و رستوران ها، نمازخانه در گوشه باشد؛ بلكه بايد در بهترين مكان و در جلو چشم ديگران نماز اقامه شود؛ زيرا هرچه از جلوه دين كم شود، به جلوه فساد اضافه خواهد شد.

 

اگر كاسب ها اوّل وقت كنار مغازه خود اذان بگويند، مشتريان بد حجاب، خودشان را جمع تر خواهند كرد.


منبع:حوزه


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین