عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۲۸۴۱
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۳
عضو هیئت علمی جامعه المصطفی:
حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی گفت: مرجعیت شیعه امروز در سمت وکالت اهلبیت(ع) و امام زمان (عج) نقش مهم جلوگیری از انحراف مردم به سمت فرقه های باطل و فاسد را ایفا می‌کنند.
عقیق:حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی دیشب در جشن بزرگ میلاد امام حسن عسکری(ع) که در مسجد آن امام  همام و با حضور مراجع تقلید و علما در قم برگزار شد، با اشاره به جایگاه والای مسجد امام حسن عسکری عنوان کرد: این مسجد از جایگاه رفیعی برخوردار بوده و به دستور امام  یازدهم(ع) بنا شده است.

وی تاکید کرد: در دوران بنی امیه مشقت‌های بیشتری نسبت به دوران بنی عباس بر اهل بیت(ع) تحمیل شد، اما دوران بنی عباس سختی‌های خاص خود را داشت که همین سختی ها اهل بیت را در تشکیل پایگاه محکم تشیع و ایجاد شبکه وکالت مصمم کرد که این حرکت از زمان امام صادق(ع) تا دوران امام حسن عسکری(ع) بیشتر به چشم می‌خورد.

این استاد جامعه المصطفی اظهار داشت: گسترش تشیع، سرکوب ظلم بنی عباس، ایجاد زمینه لازم برای ارتباط مردم با علما در عصر غیبت و جلوگیری از انحراف مردم به سمت فرقه های فاسد از اهداف اصلی تشکیل جریان وکالت بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی مطرح کرد: طبق آیات قرآن، کسانی که هدف قرآنی و ولایت را رد می‌کنند ظالم، کسانی که بر ولایت پایبند هستند میانه رو و صاحبان ولایت یعنی همان اهلبیت(ع) سبقت گیرندگان در امور خیر هستند.

وی با تاکید بر نقش اساسی فقهای دین در هدایت مردم به سمت مسیر درست، خاطرنشان کرد: مرجعیت شیعه امروز در سمت وکالت اهل بیت(ع) و امام زمان (عج) نقش مهم جلوگیری از انحراف مردم به سمت فرقه های باطل و فاسد را ایفا می‌کنند.

سخنران این مراسم با بیان اینکه اهل بیت(ع) با شادی شیعیان شاد و با ناراحتی آن‌ها ناراحت می‌شوند، افزود: وکلای اهل بیت(ع) در دوران مختلف تحت شدیدترین شکنجه‌ها قرار گرفته اند، تا مشکل بودن حفظ دین را بهدما یادآور شوند، امروز نیز در  بحرین، عربستان و برخی کشورهای دیگر شاهد هستیم که انسان‌های متدینی همچون شیخ زکزاکی در زندان‌های ظالمان به سر می‌برند.

حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی ادامه داد: نقش اقتصادی، نقش سیاسی، نقش اجتماعی، نقش فرهنگی و نقش کلامی از مهمترین وطایف وکلای امامان معصوم(ع) بوده است.

وی ابراز کرد: امروز ما بر سر سفره آماده‌ای نشسته ایم و همین قرآن‌هایی که به راحتی در منازل و گوشی‌های ما وجود دارد با بهای جان بسیاری از بزرگان در تاریخ به دست ما رسیده است.

این استاد جامعه المصطفی تصریح کرد: امروز باید توجه کنیم که از دبن پاسداری کرده و آن را سلیقه ای نکنیم، در همین راستا کسانی که امکانات و منابع مالی در اختیار دارند، نیز باید به حفظ دین توجه ویژه داشته باشند، چرا که اگر اینگونه نشود این امکانات و نعمت‌ها از آنان گرفته خواهد شد.


منبع:حوزه


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین