عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۲۷۷۹
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۷
حجت الاسلام والمسلمین مومنی:
حجت الاسلام والمسلمین مومنی گفت: هر کس در جمهوری اسلای بر مبنای حرکت جهادی عمل نکند یا بی‌خیال و غافل است یا در جهت منافع دشمن کار می‌کند.
عقیق:حجت الاسلام والمسلمین حسین مومنی استاد حوزه علمیه در مراسم گرامیداشت شهید جهادگر امیرمحمد اژدری که در مسجد جامع آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد، به سخنرانی پرداخته و گفت: مالک این نظام و مقدسات خداوند است، اگر خداباوری و خدامحوری در انسان حاکم شود هنگام ضرورت از خود در راه رضای الهی هزینه کرده و مضایقه نمی‌کند.

وی افزود: کسانی که دنبال مصلحت‌اندیشی، موقعیت‌سنجی، حفظ منافع شخصی هستند نمی‌توانند در مسیر بندگی قرار گیرند. برخی درباره بندگی الهی به زبان مدعی اما هنگام عمل عرصه را خالی می‌کنند، اگر انسان به حقیقت بندگی کرده و کار خود را به خدا واگذارد خداوند در نزد او بزرگ و دنیا بی‌مقدار می‌شود، حرکت‌های جهادی در چنین اشخاصی متجلی می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین مومنی با بیان اینکه امروز بسیاری از مسئوولان باید مقابل شهدا زانوی ادب زده و سبک زندگی آنان را الگو قرار دهند، عنوان کرد: هر کس در جمهوری اسلای بر مبنای حرکت جهادی عمل نکند یا بی‌خیال و غافل است یا در جهت منافع دشمن کار می‌کند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه شهدا همواره تابع دستورات الهی بودند، اظهار کرد: شهدا در مسیر سیر و سلوک الهی عشق او را به نمایش گذاشتند به واسطه همین عشق خداوند شهادت را به آنان هدیه کرده است.

وی افزود: مومن واقعی باید تدبیر امور زندگی خود را به پروردگار متعال واگذار کند و به مقدرات الهی راضی باشد.

حجت الاسلام والمسلمین مومنی با بیان اینکه شهدا در ابتدا پیش از جهاد اصغر در جهاد اکبر و مبارزه با نفس خود موفق شدند، ابراز کرد: هرکس در مبارزه با هوای نفس موفق شود دنیا از نظر او بی‌ارزش شده و می‌تواند به حرکت جهادی پرداخته و شهادت این مقام الهی را نصیب خود کند.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: امروز دشمنان دنبال این هستند که روستاهای کشور ما را به مناطق گردشگری تبدیل و با این روش بخش تولیدات کشاورزی روستائیان را نابود کنند اما جهادگران با تلاش برای آبادانی روستاها سعی می‌کنند نقشه دشمنان را نقش برآب کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: همواره طاغوتیان در مقابل جهاد کبیر مسلمانان شکست خورده است اطاعت از طاغوت با جهاد کبیبر و اطاعت از آنان یک جا جمع نمی‌شود.


منبع:شبستان


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین