عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۲۷۷۲
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۱
آیت الله نمازی در دیدار وزیر ارشاد:
نماینده ولی فقیه درکاشان با بیان اینکه هنوز وارث بخشی از قوانین دوران رژیم ستمشاهی از جمله وسایل لهو و لعب در برخی برنامه های فرهنگ و هنر هستیم، خطاب به وزیر ارشاد گفت: از جنابعالی درخواست می کنم ضمن بازنگری درشرح وظایف و مسئولیت ها، برنامه های فرهنگی و هنری این وزارتخانه با نگاه انقلابی اجرا گردد.
عقیق:آیت الله عبدالنبی نمازی، عصر امروز در دیدار صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاداسلامی، این وزارتخانه را یکی از وزارتخانه های حساس کشور دانست و با بیان اینکه فرهنگ برخاسته از ماهیت اسلام است و سوغاتی و وارداتی نیست، گفت: در سده سیزده قمری اهالی کاشان هیئتی را برای دعوت فرزند امام محمد باقر(ع) به مدینه اعزام می کنند و از آن حضرت درخواست می کنند، چون دسترسی به عالمی که مسائل شرعی و دینی را برایمان تبیین کند، نداریم، نماینده ای را به کاشان بفرستد که سلطان علی بن باقر(ع) به ایران آیند.

نماینده ولی فقیه در کاشان ادامه داد: اعزام سلطان علی بن امام محمدباقر(ع) به کاشان و قم برای تبلیغ دین اسلام، یک هویت معنوی و فرهنگی الهام گرفته از مکتب اهل بیت (ع) را به این مناطق بخشید.

آیت الله نمازی، خطاب به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه مردم از جنابعالی توقع دارند کارهای فرهنگی و هنری کاشان متناسب با شئونات و جایگاه فرهنگی و مذهبی این شهرستان باشد، به نگاه ویژه ای که امام راحل و مقام معظم رهبری به کاشان داشته و دارند، اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه نهادهای وابسته به دفتر مقام معظم رهبری در کاشان  مستقل هستند، انتظارداریم همان طورکه فرمانداری این شهرستان ویژه است، اختیارات بیشتری به اداره فرهنگ ارشاداسلامی شهرستان داده شود .

وی، با بیان اینکه هنوز وارث بخشی از قوانین دوران رژیم ستمشاهی از جمله وسایل لهو و لعب در برخی برنامه های فرهنگ و هنر هستیم، گفت: از جنابعالی درخواست می کنم ضمن بازنگری درشرح وظایف و مسئولیت ها، برنامه های فرهنگی و هنری این وزارتخانه با نگاه انقلابی اجرا گردد.

نماینده ولی فقیه با اشاره به به کاربرد فرهنگ در مسائل سیاسی، اقتصادی، ورزشی، و...، بر بازنگری درحوزه فرهنگ تاکید و تصریح کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید با کار کارشناسی و استفاده از ظرفیت ها و استعدادها  نقاط قوت و ضعف ها، آسیب و تهدیدها را شناسایی کند.

آیت الله نمازی با تاکید بر لزوم بازنگری تعریف هنر از نگاه توحیدی در وزارت فرهنگ و ارشاداسلامی و با بیان اینکه اولین هنرمند خدا است، گفت: خداوند هر آنچه را به وجود آورده، به صورت مهندسی و حساب شده است .

شهر فرهنگ و هنر که اداره ارشاد آن ساختمان ندارد!!

سید جوادساداتی نژاد نماینده مردم شهرستان های کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار با بیان اینکه فرهنگ در جامعه اسلامی کشورمان مظلوم واقع شده است، گفت: وقتی که اقتصاد خراب می شود، همه به دنبال اصلاح آن می باشند، ولی فرهنگ تنها چیزی است که در جامعه مغفول مانده است.

وی، پایتخت کتاب شدن کاشان را نتیجه زحمات دکتر علی اکبر صالحی در زمان تصدی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دانست و  افزود: پایتختی کتاب کاشان به دلیل پتانسیل های فراوان فرهنگی و تمدنی برازنده این شهرستان می باشد

ساداتی نژاد، با بیان اینکه کاشان تنها شهری در جهان با قدمت هفت هزارساله مهد فرهنگ و هنر است، گفت : با توجه به غنای فرهنگی و وجود بیش از هزار نفر از مفاخر بزرگ جهانی در کاشان، لذا مردم این شهرستان نیزا نتظارات زیادی در ایجاد زیرساخت های  فرهنگی و هنری دارند.

عضو فراکسیون ولایی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه توجه به مسائل فرهنگی کاشان علیرغم داشته های فراوان فرهنگی در حوزه حاکمیتی نسبت به سایر شهرهای کشورمان کمتر است، اظهار کرد: برازنده حوزه فرهنگ کشور نیست که اداره فرهنگ و ارشاداسلامی کاشان فاقد ساختمان ملکی مستقل باشد و در ساختمان استیجاری فعالیت کند، ضمن اینکه مجتمع فرهنگی هم در این شهرستان نداریم.

وی، درپایان با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران مدیون مفاخر بزرگ کاشان است، افزود: از جنابعالی به عنوان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی میخواهیم که سالیانه مراسم بزرگداشت یکی از مفاخر این شهرستان برگزار شود تا الگوی خوبی برای جوانان کشورمان باشد.


منبع:حوزه


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین