عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۲۶۶۳
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۰۶:۲۲
صلاح‌الدین قندوز با تاکید بر وحدت جهان اسلام و آگاهی جوانان شیعه و سنی از توطئه‌های استعمار گفت: وهابیت امت انگلیس است و سیاست‌های آمریکا و اسراییل را عملی می‌کند.
عقیق:صلاح‌الدین قندوز از کشور ترکیه در نشست دو روزه شورای مرکزی کنگره جهانی محبان اهل بیت(ع) گفت: امروز کل ثروت مسلمانان در آمریکا جمع شده است و آمریکا تریلیون ها دلار اسلحه نیز می خرد و در اختیار وهابیت عربستان می گذارد تا از این طریق مسلمانان جهان را از بین ببرد.

 

وی اظهار کرد: کشورهایی که حاکمیت آمریکا را قبول ندارند، آزاد و مستقل هستند و مقتدر زیرا سرنوشت خود را خودشان تعیین می کنند اما آمریکا بر سر همین کشورها بمب می ریزد و در این میان عربستان نیز هم‌کیشان خود را می کشد و این درد، درد بزرگی در جهان اسلام است.

 

صلاح‌الدین قندوز اظهار کرد: آمریکا چند قرن است که دست از سر جهان اسلام برنمی دارد به همین جهت امت های اسلامی باید بیدار شوند تا در دام این کشور نیفتند. امروز آمریکا در پاکستان و افغانستان با اهل سنت می جنگد اما علمای اهل سنت و شیعه باید مسلمانان را بیدار کنند تا به سمت وهابیت گرایش پیدا نکنند.

 

وی گفت: در پاکستان سعودی ها مدارسی ساختند اما طالبان پای آمریکا را نیز به آنجا کشاند و در افغانستان نیز به همین شکل به سیاست خود ادامه می دهد.

 

وی با اشاره به سیاست های آمریکا برای مخدوش کردن چهره جهان اسلام گفت: آمریکا مبلغانی را به پاکستان و برخی کشورهای اسلامی در آسیای میانه و قفقاز می فرستد تا جوانان شیعه و اهل سنت را به دام بیندازد اما باید کاری کنیم که حنفی و شافعی باقی باشد.

 

وی گفت: شرط مسلمان بودن یک کلمه است و آن شهادتین است. شیعه و سنی از یکدیگر جدا نیستند، شیعه به معنای مقامی برای مومنان و مسلمان است و فرقه محسوب نمی شود.

 

وی گفت: علما و دانشمندان اسلامی باید با لسان صلح و آشتی صحبت کنند و لسان آنها رنجورکننده، رادیکال و برنده نباشد. ما نباید به شیطان اجازه دهیم تا با کلمات زشت میان مسلمانان عداوت ایجاد کند.

 

وی با اشاره به اینکه وهابیت تماما نقشه های آمریکا را در میان مسلمانان پیاده می کند، گفت: وهابیت امت انگلیس است و در اختیار آمریکا و اسراییل قرار دارد تا سیاست ها و توطئه های استعمارگران را در جهان اسلام پیاده کند.


منبع:شبستان


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین