عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۲۶۶۰
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۹
آیت الله محمدی ری شهری در افتتاحیه هفته بزرگداشت میلاد حضرت عبدالعظیم (ع):
آیت الله محمدی ری شهری رئیس موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث گفت: در نامگذاری‌های خیابان‌ها و بزرگراه ها، حد و مرز اشخاص حفظ شود و در خصوص اسامی ائمه (ع) باید نامگذاری‌ها با دقت بسیار بالایی انجام شود.
عقیق:آیت الله محمدی ری شهری رئیس موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث با استناد به فرازی از نامه امام علی (ع) به مالک اشتر گفت: آن حضرت در پایان این نامه می‌فرمایند که از خداوند می‌خواهم هم من را و هم تو را به آنچه که رضای الهی است موفق بدارد و در نزد خدای متعال برای انجام صحیح وظایف مان حجت واضحی و در برابر مردم هم عذر واضحی داشته باشیم که توانسته ایم برای کسب رضایت مردم در حد توان تلاش کنیم و همچنین کارمان همراه با نیک نامی باشد و از خودمان نیز اثر خوبی برجای بگذاریم.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: وقتی که امیرالمومنین بعد از ۲۵ سال با فشار مردم حکومت را پذیرفت، طبق نقل فرمودند: من این حکومت را بر اساس رقابت قدرت و مال دنیا نپذیرفتم. بلکه هدفم اصلاح و حل مشکلات مردم و رسیدن به داد مظلوم و زنده نگهداشتن ارزش‌های دینی در جامعه است که همین موضوع  اساس فلسفه حکومت دینی را تشکیل می‌دهد.

آیت الله محمدی ری شهری اظهار داشت: اگر رقابت بر سر خدمت باشد، دروغ و بهتان و فتنه انگیزی و رقابت‌های ناسالم وجود نخواهد داشت و اساسا شکل انتخابات در نظام مقدس جمهوری اسلامی، با همین مبنا باید با سایر انتخابات‌های دنیا متفاوت باشد.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) بیان کرد: از وظایف خدمتگزاران نظام اسلامی، حفظ وظایف طبیعی، تغییر نامگذاری‌های نازیبا، ایجاد اقامت سرای مناسب در بخش‌ها که خصوصا این موضوع در شهرری، بسیار مورد نیاز است و باید توسط مسئولان به آن توجه شود، راه سازی، نظافت شهر‌ها و ساختن مسجد و سر پناه برای رهگذر در حکومت‌های اسلامی است.

آیت الله محمدی ری شهری گفت: در نامگذاری‌های خیابان‌ها و بزرگراه ها، حد و مرز اشخاص حفظ شود و در خصوص اسامی ائمه (ع) باید نامگذاری‌ها با دقت بسیار بالایی انجام شود.

رئیس موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث گفت: در روایتی از نبی مکرم اسلام (ص) آمده است، بهترین مردم کسانی هستند که مردم از آن‌ها بیشتر سود می‌برند و نیز در روایت است که وقتی حضرت عیسی (ع) زبانش در بدو تولد به نطق گشوده شد، خود را به صفت مبارک توصیف کرد، منظور از عبارت «مبارک» نافع بودن ایشان برای مردم است.

فرماندار ویژه شهرستان ری نیز در ابتدای این مراسم اظهار داشت: امامزادگان و زیارتگاه‌ها در راستای صیانت از جامعه دارای ظرفیت‌های ارزنده‌ای هستند.

هدایت الله جمالی پور یادآور شد: آغاز هفته فرهنگی ری بهترین فرصت برای ترویج فرهنگ غنی اسلامی و قرآنی است و از ظرفیت‌های آستان حضرت عبدالعظیم (ع) می‌توان برای توسعه فرهنگ دینی بهره گرفت.

وی در پایان گفت: تداوم انقلاب و ارزش‌های اسلامی در انسجام ملی شکل می‌گیرد و باید در این زمینه بیش از گذشته هم افزایی داشته باشیم.

مراسم افتتاحیه هفته بزرگداشت ولادت حضرت عبدالعظیم (ع) و هفته فرهنگی ری با حضور تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع)، اعضای شورای اداری شهرستان ری و جمعی از پرسنل آستان مقدس در تالار شیخ صدوق (ره) برگزار شد.


منبع:باشگاه خبرنگاران


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین