عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۲۶۰۲
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۱
عباس سلیمی ضمن تشریح برنامه‌های هفته گرامیداشت ولادت حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) از ارائه خدمات رایگان سلامت به زائران در این هفته خبر داد.
عقیق:نشست خبری برنامه‌های هفته بزرگداشت ولادت حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) امروز در دفتر معاونت فرهنگی آن آستان مقدس با حضور عباس سلیمی معاون فرهنگی و امور زائران آستان عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد.

سلیمی با بیان اینکه هجرت عبدالعظیم حسنی(ع) از مدینه به شهر ری یکی از الطاف عظیم الهی بود، گفت: ایشان در طول مدتی که در این شهر مقدس حضور داشت همواره  پناه شیعیان و پاسخگوی سوالات دینی آنان بود. این افتخار برای او کافی است که معتمد امام هادی(ع) و مورد وثوق آن حضرت بود. از شاخصه‌های مهم عبدالعظیم حسنی ولایتمداری بود تا حدی که امام هادی(ع) خطاب به ایشان فرمود: "تو حقا از اولیای ما هستی".

وی افزود: مراکز علمی متعددی در سایه‌سار آستان حرم عبدالعظیم حسنی(ع) تاکنون شکل گرفته است؛ مراکزی مثل مهدکودک، راهنمایی، دبستان، و دبیرستان حکمت تا تأسیس حوزه علمیه و موسسه دارالحدیث و دانشگاه علوم حدیث و نیز کتابخانه بزرگ آستان عبدالعظیم بخشی از دستاوردهای علمی آستان است.

سلیمی با اشاره به برنامه‌های هفته بزرگداشت ولادت حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) گفت: امسال سعی کردیم به مناسبت تقارن با چهلمین سالگرد پیروزی  انقلاب اسلامی، برنامه‌های ولادت رنگ و بوی انقلابی به خود بگیرد و از آنجایی که دشمنان در قبال ایران مواضع خصمانه‌ای اتخاذ کرده‌اند این نوع برنامه‌ها می‌تواند تجدید عهدی با آرمانهای انقلاب اسلامی باشد. 

معاون فرهنگی و امور زائران آستان عبدالعظیم حسنی(ع) ادامه داد: امسال با تدابیر برخی مسئولان شهرستان ری از جمله امام جمعه آستان عبدالعظیم حسنی هفته فرهنگی ری مقارن با هفته ولادت حضرت عبدالعظیم حسنی قرار گرفت.

وی در تشریح برنامه‌های هفته بزرگداشت ولات حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) گفت: دیدار خادمین و کارکنان آستان مقدس و اعضای شورای اداری شهرستان ری با تولیت آستان، عیادت از بیماران بستری در بیمارستان، محفل دانش‌آموزی انس با قرآن کریم در مدارس پسرانه و دخترانه و محفل ویژه انس با قرآن کریم ویژه بانوان از برنامه‌های اولین روز از هفته بزرگداشت ولادت حضرت عبدالعظیم حسنی  یعنی در روز یکشنبه 18 آذر است.

معاون فرهنگی و امور زائران آستان عبدالعظیم حسنی(ع)  افزود: حضور تعدادی از خادمان آستان مقدس در مدارس، مراسم جشن تکلیف، جشن خردسال مرکز آموزش قرآن کریم، بازدید عمومی از مخزن کتابخانه، پیاده‌روی خادمین از میدان شهرری تا حرم و محفل ویژه انس با قرآن کریم از دیگر برنامه‌های این هفته مبارک است.

آیین تعویض پرچم حرم

سلیمی درباره آئین تعویض پرچم گنبد حرم گفت: آیین تعویض پرچم گنبد حضرت عبدالعظیم همراه با جمع‌خوانی خدام حرم و حضور خادمین بقاع متبرکه شهرستان ری روز سه‌شنبه 20 آذر از ساعت 16:15 در صحن اصلی حرم شریف برگزار می‌شود.

ویژه‌برنامه شب ولادت عبدالعظیم حسنی(ع)

وی با اشاره به ویژه‌برنامه شب ولادت حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) گفت: ویژه‌برنامه شب ولادت حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) روز سه‌شنبه 20 آذر پس از اقامه نماز مغرب و عشاء در مصلای بزرگ ری برگزار می‌شود. این مراسم با سخنرانی حجت‌الاسلام مسعود عالی و شعرخوانی صابر خراسانی و با مدیحه‌سرایی محمدرضا غلامرضازاده و قرائت زیارتنامه توسط احمد زین‌العابدین‌فرد همراه خواهد بود.

معاون فرهنگی و امور زائران آستان عبدالعظیم حسنی(ع)  افزود: گل‌افشانی و عطرافشانی قبور شهدای مدفون در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم و برگزاری ویژه‌برنامه گرامیداشت شهدای مدفون در این آستان و شهدای مدافع حرم شهرستان ری در تالار شیخ صدوق از دیگر برنامه‌های شاخص هفته گرامیداشت ولادت حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) است که این برنامه روز پنجشنبه 22 آذر از ساعت 15 در تالار شیخ صدوق برقرار می‌شود.

ویژه‌برنامه ولادت امام حسن عسکری(ع)

سلیمی با اشاره به ویژه‌برنامه شب ولادت حضرت امام حسن عسگری(ع) گفت: ویژه‌برنامه شام ولادت امام حسین عسگری(ع) روز یکشنبه 25 آذر با سخنرانی حجت‌الاسلام حسینی قمی و مدیحه‌سرایی مهدی سلحشور بعد از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء‌در مصلای بزرگ ری برگزاری می‌شود.

وی با اشاره به ویزیت 750 هزار نفر در طی سه سال اخیر در مرکز درمانی دارالشفاء گفت: به همین مناسبت و در ایام ولات حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) تمامی خدمات ویزیت دارالشفای کوثر برای زائرین به صورت رایگان انجام خواهد شد. همچنین بازدید از موزه آستان، آسمان‌نما و مرکز نجوم به صورت رایگان و یا با تخفیفات ویژه به زائران خدمت‌رسانی خواهد شد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین