عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۲۵۹۶
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۶
حجت الاسلام میرباقری در بیرجند:
حجت الاسلام میرباقری با تاکید بر اینکه امروز زنانی می توانند میاندار جنگ با دشمن باشند که در خانواده موفق ترند، گفت: هرچه زن در محوریت خانواده موفق تر باشد در این جنگ پیروزتر و موفق تر و هرچه زن ضعیف تر، در مقابل دشمن شکست خورده تر خواهد بود.
عقیق:حجت الاسلام سید حمید میرباقری، امروز در اجلاسیه شهدای زن خراسان جنوبی اظهار داشت: نگاه پیغمبر(ص) به قهرمانی، رشادت، وظایف و مسئولیت های زن ببسیار بالا و والاست و زنان بهترین و بالاترین سیره و روش و مسئولیتی که به عهده آنهاست را به نحو احسن انجام می دهند.

وی افزود: پیغمبری که روزی وقتی دختری به دنیا می آمد رنگ چهره پدر و مادرشان تغییر می کرد و خجالت زده می شدند، مقام زن را بالاترین مقامات قرار داد.

این کارشناس مذهبی بیان داشت: آن روزی که زن به عنوان کالا رد و بدل می شد، پیامبر(ص) یک ملاک تعیین کرد که گرامی ترین شما با تقواترین شماست و به همه فهماند که زن مانند مرد می تواند به مقام قرب الهی برسد و عیار انسان به زن و مرد بودن نیست بلکه تقواست.

حجت الاسلام میرباقری با اشاره به اینکه پیامبر(ص) در آن زمان فرمود «یادگیری دانش بر هر زن و مرد مسلمانی فریضه است» و نگاه مردم را به زن تغییر داد، اظهار کرد: در آن روزی که ظلم به زن می شد، پیامر(ص) می فرمود «کسی اکرام نمی کند به زن مگر انسان کریم و انسان پست به زن اهانت می کند».

اول شهید در راه اسلام زن بود

حجت الاسلام میرباقری با اشاره به اینکه اول شهیدی که اسلام برای خدا و رضای خدا و آبیاری دین خدا هدیه کرده مرد نبود، بلکه زن بوده است، گفت: او سمیه مادر عمار یاسر بوده است که با نیزه ای که ابوجهل به سینه او فرو کرد، به شهادت رسید. او را به دو شتر بستند برای اینکه شکنجه بدهند و اطراف او را با میخ بستند و نیزه را به سینه او فرو کردند و بعد از سمیه، عمار یاسر شوهرش به شهادت رسید.

وی با بیان اینکه مرد ولایت بر زن دارد، اما نه اینکه عفاف را از زن بگیرد و او را نهی از حجاب بکند، عنوان کرد:  زن در جامعه اسلامی نشان داد که توان او از مرد کمتر نیست، اگرچه مرد از نظر جسمی توانایی هایی دارد که زن ندارد، اما زن هم توانایی هایی زن دارد که هرگز مرد ندارد.

حجت الاسلام میرباقری یادآور شد: وقتی تاریخ زمان پیغمبر(ص) را با تاریخ جمهوری اسلامی مقایسه می کنیم می بینیم که در بسیاری از عرصه زنان ما اقتدا به سیره پیامبر(ص) کردند.

وی با اعلام اینکه اگر جایگاه زن در خانه در زمان جنگ تحمیلی نبود، هرگز مردان نمی توانستند جنگ را اداره کنند، متذکر شد: همسران فرماندهان در کنار شوهرانشان و در سختی قرار می گرفتند تا این همسر توان روحی برای جنگ داشته باشد. بعد از جنگ نیز بسیاری از دختران ما شرط ازدواجشان را جانبازی شوهرشان می گذاشتند و حاضر بودند سال های عمر خود را با یک جانباز بگذرانند برای اینکه دِین خود را ادا کنند.

حجت الاسلام میرباقری با بیان اینکه هرگز کسی نمی تواند بگوید مردها جنگ را اداره کردند، متذکر شد: امروز در جنگ دیگری هستیم که جنگ نظامی نیست و زنان نقش مهمی دارند. دشمن در جنگ تحمیلی رصد کرد که رمز موفقیت جوانان کجا بود و آن محقق رژیم صهیونیستی می گوید که ریشه خانواده را باید بزنیم، چراکه متوجه شدند همه رشادتها مربوط به این خانواده و شیر پاک و دامن و پاکی است که از آن شهید به دنیا آمده است.

وی درهمین خصوص مطرح کرد: یکی از دلایلی که امام حسین(ع) و یارانشان به ذلت کشیده نمی شوند، دامن های پاک بوده است و لذا با ابزارهای مختلف دارند ریشه خانواده را می زنند.

حجت الاسلام میرباقری با تاکید بر اینکه امروز زنانی می توانند میاندار جنگ با دشمن باشند که در خانواده موفق ترند، گفت: هرچه زن در محوریت خانواده موفق تر باشد در این جنگ پیروزتر و موفق تر و هرچه زن ضعیف تر، در مقابل دشمن شکست خورده تر خواهد بود.

تربیت فرزند مهم تر از شاغل بودن زن است

وی با اشاره به اهمیت ازدواج اظهار کرد: امروز که با بحران جمعیت مواجه هستیم باید ازدواج ها ساده تر باشد.

حجت الاسلام میرباقری با بیان اینکه پیامبر(ص) نهی می کرد زنانی که از ازدواج شانه خالی می کردند، تصریح کرد: گاهی زنان بیان می کنند که اگر در فلان اداره شاغل باشند موفق هستند، درحالی که تربیت فرزند از همه مهم تر است. شهید همت و باکری و صیاد از آسمان نیافتادند، بلکه این زنان جامعه بودند که آنها را تربیت کردند

وی با بیان اینکه این زن است که می تواند مرد را از انحراف حفظ کند و این مرد است که می تواند جامعه را اداره کند، عنوان کرد: یک جامعه در دوران های مختلف ماموریت های مختلفی دارد، روزی جنگ نظامی است روزی جنگ اقتصادی است. کافی است فقط زنان جامعه اسلامی نسبت به اقتصاد کمر همت ببندند تا دشمن را بیچاره کنند.

حجت الاسلام میرباقری خاطرنشان کرد: عرصه دیگر عرصه جنگ فرهنگی است که امروز با ترک ازدواج و رواج منکرات و انحراف سعی دارند جامعه اسلامی را به زمین بزنند و زنان هم در این عرصه نقش تاثیرگذاری دارند.


منبع:حوزه


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین