عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۲۵۵۵
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۶
سرپرست حوزه علمیه خواهران گلستان تبیین کرد:
سرپرست حوزه علمیه خواهران گلستان علّت اصلي موفقیت علمی و معنوی علمای گذشته را بی اعتناعی به ماديات و مظاهر دنيوي دانست و گفت: قلبي كه با محسوسات اُنس گرفته و شيفته امور دنيوي شده است، نمي‌تواند مركز تابش انوار الهي باشد و با امام زمان(عج) ارتباط گیرد.
عقیق:خانم سیده نفیسه حسینی واعظ در جمع طلاب مدرسه علمیه خواهران سعدیه رامیان، در بیان عوامل دوری از امام زمان(عج)، گفت: مهم‌ترين عاملي كه موجب جدایی از امام زمان(عج) می شود، دنياگرايي، رفاه طلبي و پيروي از هواي نفس است، مانند علاقه به مال و ثروت، خانه و اسباب زندگي،‌ جاه و مقام و رياست؛ اين نوع تعلّقات، انسان به ویژه طلاب را از سير و سلوك معنوي و افتخار سربازي حضرت (عج) باز مي‌دارد.

وی، علّت اصلي موفقیت علمی و معنوی علمای گذشته را بی اعتناعی به ماديات و مظاهر دنيوي دانست و افزود: قلبي كه با محسوسات اُنس گرفته و شيفته امور دنيوي شده است، نمي‌تواند مركز تابش انوار الهي باشد و با امام زمان(عج) ارتباط گیرد.

سرپرست حوزه علمیه خواهران گلستان تاکید کرد: بر طلاب لازم است علاقه‌ به ظواهر دنیوی را از دل خويش خارج سازند و يا اجازه شکل گیری چنين علاقه‌اي ندهند تا زمينه حركت به‌ سوي مقامات معنوي و ارتباط و عشق به حضرت امكان پذير باشد.

حسینی واعظ، ضعف اراده و عدم قدرت تصميم گيري را از ديگر موانع ارتباط طلاب با امام زمان(عج) دانست و توضیح داد: شيطان و نفس امّاره تلاش مي‌كنند تا انسان را به انجام وظايف صوري بدون توجّه و حضور قلب قانع سازند، چه بسا طلبه ای احساس نماید درس خواندن و انجام اعمال ظاهري تنها وظیفه اوست؛ لذا هيچ‌گاه در صدد ارتباط با امام زمان(عج) بر نمي‌آيد و يا مسأله ارتباط با امام براي او دشوار جلوه ‌كرده، مأيوس و نا اميد مي‌ شود.

وی خاطرنشان کرد: شرط اساسي براي برقراري ارتباط با امام زمان(عج)، داشتن شناخت كافي نسبت به حضرت است؛ با عدم شناخت كافي علاقه و محبّت ايجاد نمي‌شود.

مدیر ساماندهی و نظارت حوزه علمیه خواهران گلستان، سُست شدن در درس و بحث و انگيزه اجتهاد و فقاهت را به عنوان آفت‌هاي پیش رویِ طلاب جوان برشمرد و وظيفه اصلي طلبه را شناخت دين و تبليغ آن دانست و گفت: نقش محوري طلبه نبايد تحت الشعاع مسئوليت‌ها و مشغله‌هاي ديگر قرار گيرد.

حسینی واعظ بر نظم در درس و تحصيل تاکید کرد و اذعان داشت: شايد بتوان يكي از عوامل عمدة عدم موفقيت طلاب در تحصيل را بي‌نظمي برشمرد، مقام معظم رهبری در اين باره مي‌فرمايد: «عقب ماندگي ما در بي‌نظمي است»؛ موفقیت بسیاری از انسان ها در زندگي و درس، همواره برنامه‌ريزي و نظم بوده است.

وی با بیان این که نداشتن وجدان و تقوي از خطرات پیش رویِ طلّاب جوان است، اضافه کرد: طلاب جوان، نبايد در کوران تحولات جامعه و رفاه زدگي و ثروت اندوزي مردم و يا مسئولان، از زي طلبگي خارج شوند.

استاد حوزه بر حفظ هویت صنفی طلبه تاکید کرد و طلاب را از روزمرگي برحذر داشت.

گفتنی است، قبل از این نشست، خانم حسینی واعظ سرپرست حوزه علمیه خواهران گلستان با حجت الاسلام والمسلمین طاهری امام جمعه شهرستان رامیان و موسس این مدرسه دیدار کرد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین