عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۲۵۴۷
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۶
عضو هئیت علمی جامعه المصطفی(ص)؛
خطیب حوزه علمیه قم گفت: دعای شریف ندبه بهترین مرجع و منبع ارزشمند برای شناختن وظایف منتظران حضرت صاحب الزمان(عج) می باشد که منتظران واقعی می توانند با مراجعه به آن به وظایف خود پی ببرند.
عقیق:حجت الاسلام و المسلمین ناصر رفیعی در جمع نمازگزاران و مجاوران سه شنبه شب مسجد مقدس جمکران، با اشاره به بیان وظایف منتظران در زمان غیبت امام مهدی(عج)، اظهارداشت: باور و معرفت نسبت به امام زمان(عج)، اولین وظیفه هر منتظر است.

استادجامعه المصطفی با اشاره به سخنی از پیامبر اسلام(ص)، تصریح کرد: هرکس غیبت امام زمان(عج) را انکار کند، مانند آن است که پیامبر(ص) و نبوت او را انکار کرده است.

وی با ذکر این نکته که مرگ شهادت گونه و مرگ جاهلی دونوع مرگی است که برای انسان ها وجود دارد، گفت: هرکس امام زمان(عج) خود را نشناسد و بمیرد، به مرگ جاهلیت مرده است و از طرف دیگر هرکس حتی اگر در رختخواب خود بمیرد، در حالی که امام خود را شناخته باشد، به مرگ شهادت گونه از دنیا رفته است.

این خطیب حوزوی در بیان وظیفه دوم منتظران امام عصر(عج)، گفت: مراعات حقوق اهل بیت(ع) یکی از وظایف ماست، اما بعضی از افراد مراعات اهل بیت(ع) را نمی کنند، چرا که برخورد، منش و رفتارشان به گونه ای است، که مردم را نسبت به اهل بیت(ع) زده می کنند.

وی با ذکر نمونه ای از کسانی که حقوق اهل بیت(ع) را در طول تاریخ مراعات نکردند، اظهار داشت: خیلی ها بودند که ادعادی دوست داشتن امام علی(ع) را می کردند، اما تا امام(ع) نظری دادند که مخالف نظر آن ها بود، حرمت ایشان را نگاه نداشتند و به مخالفت با امام پرداختند، که این امر برای دیگر امامان معصوم(ع) نیز اتفاق افتاد.

حجت الاسلام و المسلمین رفیعی با بیان این که تمسک جستن به اهل بیت و امام زمان خود، وظیفه سوم منتظران در دوران غیبت امام عصر(عج) است، اظهار داشت: هرکس خدا را تأیید، و پایه های ظلم را تکفیر کند به عروة الوثقی رسیده استو بر اساس فرمایش پیامبر مکرم اسلام(ص)، هرکس می خواهد به عروة الوثقی برسد، باید به امام علی(ع) و اولاد او توسل و تمسک کند.

وی با اشاره به چگونگی تمسک جستن افراد در دوران غیبت امام زمان(عج) به اهل بیت(ع) و امام زمان(عج)، گفت: برای خواهران رعایت حجاب و برای برادران پرهیز از نامحرم یکی از نشانه های تمسک جستن به اهل بیت(ع) و امام عصر(عج) است و بدانیم که هرکس به این خاندان تمسک بجوید، به آن ها وصل می شود.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی در بیان وظیفه چهارم شیعیان در زمان غیبت امام زمان(عج)، خاطرنشان ساخت: نشر آثار اهل بیت(ع) از دیگر وظایف کسانی است که ادعای انتظار فرج را دارند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین