عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۲۵۳۵
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۵
حجت الاسلام پناهیان:
استاد اخلاق با تاکید بر جدی گرفتن مسئله فرج، گفت: در روایات است که اگر فرج را نزدیک نبینی، قساوت قلب پیدا می کنی. محبت امام زمان(عج) به خودمان را جدی بگیریم و مراقب قلب ایشان باشیم.
عقیق:متن ذیل گزیده ای از یکی از سخنرانی های حجت الاسلام «علیرضا پناهیان»، استاد اخلاق با موضوع «فرج را جدی بگیریم» است که تقدیم حضورتان می شود:

حجت الاسلام پناهیان با طرح این پرسش که «چه کسی می داند چند نیمه شعبان دیگر امام زمان(عج) ما پشت پرده غیبت است؟»، گفت: دعای ندبه و ذکر امام زمان(عج) ما با قدیم ها فرق می کند؛ اگر امید داشته باشی و  فرج را نزدیک بدانی، آن را جدی می گیری.

استاد اخلاق تاکید کرد: در روایات است که اگر فرج را نزدیک نبینی، قساوت قلب پیدا می کنی. حال برخی می گویند معلوم نیست ایشان کی می آید چه کسی می تواند بگوید فرج چه زمان است؟ ... اینطور که برخی می گویند قلب شان قلوه سنگ است.

حجت الاسلام پناهیان در ادامه بیان کرد: از شرایط و در و دیوار می بارد که خدا برای فرج شتاب دارد؛ مسئله فرج را جدی بگیرید و حواس تان باشد آقایی در راه است و می آید.

استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر لزوم توجه به حال و قلب مقدس امام عصر(عج)، ابراز کرد: الان نمی توان روی دل کسی که اهل جبهه و دفاع مقدس بوده و رفقایش شهید شده اند، گذاشت اما ... امام زمان(عج) قرن ها است که رفقا و دوستان اش را یک به یک از دست می دهد و کسی از آنها را فراموش نمی کند و به هر یک از آنها نوعی دلبستگی دارد و در فراق هر یک گریسته است شما را به خدا مراقب قلب امام زمان(عج) باشید.

وی در ادامه بیان کرد: محبت امام زمان(عج) به خودمان را جدی بگیریم؛ آنهایی که برای آنکه پدر و مادرشان ناراحت نشوند خیلی کارها را نمی کنند، محبت امام مهدی(عج) را به خودتان جدی بگیرید و مراقب قلب ایشان باشید، با گناه و خطای ما به خدا ضرری نمی رسد اما قلب مبارک امام عصر(عج) ناراحت می شود. یعنی اینجا پای کس دیگری در میان است از خدا می توان طلب استغفار کرد اما وقتی حضرت(عج) مکدر شد اگرچه می بخشد اما این ماییم که باید از سر ناراحتی دق کنیم.

این استاد اخلاق با تاکید دوباره بر جدی گرفتن مسئله فرج، گفت: مقدمات در حال مهیا شدن است باید برای آن چشم انداز موعود کار کرد؛ فرج را جدی بگیرید ان شاءالله آن حکومت را درک خواهیم کرد. چه کسی است که بوی پیراهن یوسف به مشامش نرسیده باشد اگر معشوق چیزی را ببیند که بوی معشوق می دهد، متحول می شود.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین