عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۲۵۲۴
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۵
آیت‌الله نوری همدانی:
یک مرجع عظام تقلید با اشاره به دستورات اسلام درباره حکومت بیان داشت: اسلام هیچگاه اجازه نمی‌دهد که در حکومت اسلامی فقر فرهنگی و مالی وجود داشته باشد.
عقیق: آیت‌الله حسین نوری همدانی از مراجع عظام تقلید در دیدار جمعی از حقوقدانان بسیجی با اشاره به آیه ۱۲۲ سوره توبه، تفقه در دین را برای فعالان عرصه حقوق ضروری دانست و گفت: بر اساس روایات تفقه، بهایی برای هر چیز گرانبها و نردبان و جایگاهی برای هر مقام بلند است.

وی افزود: از هر فرقه و گروهی باید یک عده برای تفقه در دین کوچ کرده و پس از فقیه شدن به دیار خود بازگردند و مسیر دین را برای مردم روشن سازند تا مردم در این مسیر حرکت کنند.

آیت‌الله نوری همدانی خاطرنشان کرد:‌ کسی که در راه علم فقه گام بر می‌دارد، فرشته‌ها بال‌های خود را زیر قدم‌هایش گسترانیده و برای او استغفار می‌کنند.

وی ادامه داد: تفقه به معنای تسلط بر فقه و یادگیری کامل آن، همت، اراده، جدیت و تلاش بسیاری می‌خواهد و کسانی که تنبل باشند در این مسیر موفق نخواهند شد، بنابراین شما باید با اراده و جدیت راه را به مقصد برسانید.

 

 

این مرجع تقلید به بیان ابعاد تفقه در دین از دیدگاه قرآن کریم پرداخت و اظهار داشت: تفقه در دین شامل موارد و موضوعاتی همچون معارف اعتقادی، معارف عبادی، معارف اخلاقی، معارف اقتصادی، معارف مدنی و حقوقی، معارف فرهنگی، معارف سیاسی، معارف حکومتی، معارف قضایی و معارف جهادی می‌شود.

وی افزود: پیامبر اکرم(ص) پس از تثبیت دین اسلام بعد از سال ششم هجرت به همه سلاطین نامه نوشتند و از همه آن‌ها دعوت به اسلام کردند، بنابراین تنها یک حکومت باید در سراسر جهان تشکیل شود و آن هم حکومت اسلامی است.

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به اینکه از جمله نامه‌هایی که پیامبر (ص) به سلاطین مناطق مختلف فرستادند، نامه به مردم بحرین و یمن بود، ابراز داشت: گرفتاری‌هایی که امروز مردم بحرین و یمن دارند، بسیار برای ما تأسف‌آور است. در تاریخ از دل کشور یمن فقهای بزرگی برخاسته‌اند. اما امروز این کشور در دست مزدوران آمریکا قرار دارد. بنابراین وظیفه ما در قبال مردم یمن و بحرین بسیار سنگین است.

وی ادامه داد: معارف حکومتی امروز به وسیله یک فقیه فرزانه و یک قهرمان علم و ادب و بیان و یک جهادگر بسیار پر قدرت، امام خامنه‌ای در حال گسترش است.

این مرجع تقلید با بیان اینکه قبل از انقلاب حکومت اسلامی در ایران حاکم نبود، تصریح کرد: اسلام هیچگاه اجازه نمی‌دهد که در حکومت اسلامی فقر فرهنگی و مالی وجود داشته باشد.

وی پدیده بیداری اسلامی را نشأت گرفته از دل انقلاب اسلامی دانست و گفت: امام (ره) با حرکت خود دنیا را بیدار کرد و با یاری خداوند نور این انقلاب خاموش نشدنی است و آن قدر عظمت خواهد یافت تا به ظهور امام زمان(عج) متصل شود.

آیت‌الله نوری همدانی در پایان خاطرنشان کرد: امروزه شاهدیم که سراسر جهان بیدار شده‌اند و دیگر تن به ظلم نمی‌دهد. بنابراین نور انقلاب اسلامی و بیداری اسلامی خاموش‌نشدنی است.


منبع:تسنیم


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین