عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۲۵۱۶
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۹
حجت الاسلام و المسلمین ناصری :
حجت الاسلام والمسلمین ناصری در «هویت دینی زنان» گفت: مشکل جامعه این است که باور و اعتقاد راسخ نداریم، به همین دلیل مسائل تربیتی ما می لنگد و نیاز به کار بیشتری دارد.
عقیق: حجت الاسلام و المسلمین جعفر ناصری، در نشست «هویت دینی زنان»، در مدرسه علمیه خواهران الزهراء المرضیه(س) اصفهان، به آیاتی در مورد حضرت آسیه(س) اشاره کرد و گفت: فرعون که خودش را خدا نامیده بود و همه به او سجده می کردند، همسری موحد داشت و به واسطه  شناخت درست هویتی هیچ گاه به فرعون ایمان نیاورد و دست از خدا پرستی بر نداشت.

وی افزود: زنان امروز ما نیز این توان را دارند که با تمام مشکلات و موانع، ایمانشان را حفظ کنند به شرطی که هویت خود را شناخته و به این شناخت پایبند باشند.

مسئول مدرسه علمیه صاحب الزمان(عج) اصفهان، کم رنگ شدن معنویت و عدم ثبات دینی را از عوامل مشکلات زندگی مردم در شرایط کنونی جامعه برشمرد و عنوان کرد: دلیل این نابسامانی های معنوی و دینی، عدم ارتباط و توجه لازم به قله های اخلاق و معنویت که در خانم ها وجود مقدس حضرت فاطمه زهرا(س) و در آقایان وجود مقدس نبی مکرم(ص) است. اکنون حتی غیر شیعیان نیز به این نتیجه رسیده اند که باید یک دوره معارف رسول خدا(ص) را از منابع شیعی مرور و دریافت کنند.

استاد حوزه اضافه کرد: مشکل جامعه این است که باور و اعتقاد راسخ نداریم، به همین دلیل مسائل تربیتی ما می لنگد و نیاز به کار بیشتری دارد.

وی خاطر نشان کرد: مجموعه های علمی باید متولی متقن کردن مسائل زندگی مردم باشند  و فرصت هایی که ما به عنوان مجموعه فرهنگی از دست می دهیم، دشمن غنیمت می شمارد و با صرف هزینه های زیاد، این فرصت ها را به تهدید تبدیل کرده و هویت افراد جامعه را متزلزل می کند.

حجت الاسلام والمسلمین ناصری تصریح کرد: باید با صبوری و کار فرهنگی، به زن مسلمان هویت داد؛  زن مسلمان با ارزش و احترام است، البته لازمه ی این احترام آن است که زنان  لطافت خود را با رعایت شئون اسلامی حفظ کنند. زبان دین نسبت به زن هویت بخشی و رساندن زن به قله است.

استاد حوزه ادامه داد: هنگامی که زن هویت فردی پیدا کرد، هویت خانوادگی خواهد یافت و در اثر آن جامعه هویت جمعی می یابد که نمونه بارز آن را در پیاده روی اربعین می توان دید، به گونه ای که حتی دراجتماع حج هم چنین نظم و هویتی دیده نمی شود.

مسئول مدرسه علمیه صاحب الزمان(عج) اصفهان ادامه داد: التزام به دینداری با مشکلات و سختی همراه است، ولی هویتی که دینمداری و تقید به احکام اسلامی به انسان می دهد؛ تحمل مشکلات را برای او راحت تر می کند.

حجت الاسلام والمسلمین ناصری نتیجه این هویت بخشی به زن را تاثیر گذاری در زندگی خانوادگی او دانست و گفت: زن وقتی به باور و هویت رسید، حتی اگر ازدواج موفق نداشته باشد نیز می تواند صبوری به خرج دهد و به زندگی خود، فرزندان و همسر جهت بدهد.

وی در پایان به آسیب های هویت بخشی افراطی و کاذب اشاره کرد و گفت: هیچ چیز بهتر از هویت یافتن باور نیست؛ اما باید مراقب بود در مسیر بی پایان علم دچار شخصیت کاذب نشویم و هویت جعلی پیدا نکنیم.

منبع:حوزه


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین