عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۲۴۰۳
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۰
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت:
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با تأکید براینکه نباید اجازه دهیم نقش مردم و بسیج در جامعه کم‌رنگ شود، گفت: نقش بسیج به عنوان یک نقش برجسته باید در انقلاب حفظ شود.
عقیق: حجت‌الاسلام سیدعلی قاضی‌عسکر نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت که در مراسم گرامیداشت هفته بسیج در جمع بسیجیان سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری، حضور مردم در صحنه را عامل پیروزی انقلاب اسلامی و شکست دشمن در جنگ تحمیلی توصیف کرد و گفت: باید به مردم بها داد و نباید نقش مردم در جامعه کم رنگ شود.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به اینکه امام امت (قدس سره) از بسیج به عنوان لشکر مخلص خدا یاد می‌کرد، نقش بسیج در پاسداری از انقلاب اسلامی را بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: کم رنگ شدن نقش مردم و بسیج، برای جامعه ما خطرناک است، نخبگان و خواص به این مهم توجه داشته باشند که مردم انقلاب را نگاه داشته و آن را تا امروز بیمه کرده‌اند.

وی بر لزوم حفظ صلابت بسیج و پرهیز از وارد شدن به درگیری‌های سیاسی تأکید و خاطرنشان کرد: بسیج از خود مردم است و در میان مردم عزت پیدا کرده است، بسیج باید همه جا حضور داشته و با چشم بینا، نظارت همگانی داشته باشد و مراقب باشد که دشمن از کجا قصد نفوذ دارد و با آن به موقع مقابله کند.

حجت‌الاسلام قاضی عسکر وضعیت کشور در ابتدای انقلاب را یادآور شد و با اشاره به اینکه در آن دوران، ارتش و یا نیروی دیگری که بتواند در برابر هجوم بیگانه مقاومت کند وجود نداشت و دشمن نیز با اشغال برخی شهرها حتی طمع تصرف تهران در چند روز را داشت، گفت: وقتی مردم در قالب بسیج در میدان جنگ حضور یافتند با دستان خالی و سلاح‌های قدیمی در مقابل دشمن تا دندان مسلح که از سوی قدرت‌های بزرگ دنیا حمایت می‌شد، ایستادگی کردند و بعد از 8 سال مقاومت به پیروزی رسیدند.

وی همچنین به خاطرات خود از جبهه‌های جنگ تحمیلی و روحیه ایثار و ازخودگذشتی رزمندگان اسلام اشاره کرد و افزود: اگر این روحیه حفظ می‌ شد امروز در تمامی زمینه‌ها شرایط بهتری داشتیم.

حجت‌الاسلام قاضی عسکر خواستار حفظ نقش بسیج به عنوان یک نقش برجسته در انقلاب شد و با اشاره به نقش مردم در خنثی کردن فتنه‌ها و توطئه‌های بعد از پیروزی انقلاب در نقاط مختلف کشور، گفت: حضور مردم در صحنه‌های مختلف و دفاع از انقلاب موجب شده است که نظام اسلامی حفظ شود.

وی با اشاره به اینکه مردم ساده زیستی امام امت را مشاهده و از ایشان اطاعت می‌کردند، اظهار داشت: مردم زندگی، رفتار و اخلاص امام را دیدند و امروز نیز همان خصوصیات را در مقام معظم رهبری مشاهده می‌کنند و شیفته ایشان هستند.

نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت با بیان اینکه اگر می‌خواهیم انقلاب اسلامی تداوم پیدا کند باید مردم را که صاحبان اصلی انقلاب هستند حفظ و آنها را به آینده امیدوار کنیم، خاطر نشان کرد: در حدیث آمده است «لا تَسْتَصْغِرَنَّ عَدُوّک وَ إِنْ ضَعُفَ - دشمن را، هر چند کوچک ، ضعیف مشمارید». ما باید با چشمان بیدار، گوش به فرمان رهبری بوده و مراقب باشیم که این انقلاب به دست نا اهلان نیفتد.

نماینده ولی فقیه از خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران به عنوان صاحبان انقلاب یاد کرد و با تاکید بر اینکه در تمام حوزه‌ها تنها راه موفقیت، توجه به خدا و تکیه به مردم است، گفت: نقش مردم در اسلام یک نقش مورد توجه و برجسته است.

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر با استناد به آیه  «إِنَّ اللهَ لاَ یُغَیِّرُ مَا بِقَوْمٍ حَتَّى یُغَیِّرُواْ مَا بِأَنْفُسِهِمْ» افزود: اسلام بر این نکته تاکید دارد که اگر می‌خواهید تغییری در جامعه ایجاد شود باید عموم مردم بپا خیرند و اگر این تغییر اتفاق نیفتد، نمی‌توان به نتیجه دست یافت.

وی اضافه کرد: اسلام به تمام مردم خطاب می‌کند و می‌گوید «کُلُّکُم راعٍ و کُلُّکُم مَسؤولٌ عَن رَعِیَّتِه» یعنی همه مردم مسئولیت دارند و اینگونه نیست که یک عده خاصی فقط مسئولیت داشته باشند. از نظر پیامبر(ص) بهترین مردم کسی است که نفعش به مردم برسد. خدمت به مردم و جامعه جایگاه مهمی در فرهنگ اسلامی دارد و هرگونه تلاش، تغییر، رشد، پیشرفت یا عقب گردی مرهون اعمال مردم است.

سپرست حجاج ایرانی افزود: قرآن کریم صراحتاً می‌فرماید: هرکس تلاش کند نتیجه کوشش خود را می‌برد و اگر تلاش نکند جامعه به رشد و تعالی نمی‌رسد؛ این سنت خداست و همه افراد بشر را شامل می‌شود.

بر پایه این گزارش در این مراسم سهراب فولادوند رئیس مرکز مقاومت بسیج بین‌الملل سازمان حج و زیارت از فعالیت‌ها و برنامه‌های این مرکز گزارشی ارائه کرد و از اعضای نمونه بسیج حج و زیارت نیز تقدیر به عمل آمد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین