عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۲۳۴۵
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۴
حجت الاسلام والمسلمین یوسفی غروی:
استاد حوزه علمیه قم گفت: اصل تعامل بین بزرگان شیعه و اهل سنت به عهد ائمه علیهم السلام بازمی گردد و در زمان های بعدی هم علمای بزرگی مانند شهید اول و شهید ثانی اجازات زیادی برای نقل احادیث از بزرگان اهل سنت داشتند و این تعاملات تا قرن اخیر ادامه داشته است.
عقیق:حجت الاسلام والمسلمین یوسفی غروی، عضو انجمن تاریخ پژوهان کشور در حاشیه کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی، گفت: اصل تعامل بین بزرگان شیعه و اهل سنت به عهد ائمه علیهم السلام بازمی گردد و در زمان های بعدی هم علمای بزرگی مانند شهید اول و شهید ثانی اجازات زیادی برای نقل احادیث از بزرگان اهل سنت داشتند و این تعاملات تا قرن اخیر ادامه داشت.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: در قرن اخیر مرجع بزرگواری مثل آیت الله العظمی بروجردی، عَلَم وحدت را بلند کردند و دار التقریب راه انداختند و در نجف هم مرحوم کاشف الغطا فعالیت تقریبی گسترده ای داشتند، همچنین مرحوم شرف الدین در لبنان تلاش های بسیاری انجام دادند، اما بعد از انقلاب ابتکار تاسیس مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی بسیار تاثیرگذار بوده است و کتب و مجلات متعددی در این زمینه به چاپ رسیده و کنفرانس وحدت هم در این زمینه تشکیل شده است.

وی افزود: اینکه برخی اشکال می کنند که کنفرانس وحدت موفق بوده است، ما می گوییم حداقل این است که اتمام حجت کرده ایم و جمهوری اسلامی ایران پرچم تقریب را بلند کرده و ندای وحدت سر داده است. بسیاری از اهل سنت ایرانی و خارجی هم به این دعوت لبیک گفته اند.


منبع:حوزه


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین