عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۲۲۲۱
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۷
عملیات حفاری صحن عقیله بنی‌هاشم حضرت زینب (س) در طرح توسعه حرم امام حسین (ع) بیش از ۸۶ درصد و احداث ساختمان‌های خدماتی این صحن بیش از ۳۰ درصد پیشرفت داشته است.
عقیق: طرح توسعه حرم امام حسین (ع) با احداث صحن عقیله‌ بنی هاشم حضرت زینب (س) به همت ستاد بازسازی عتبات و کمک خیران کشورمان در حال انجام است.

با توجه به وجود آب‌های زیر زمینی در سطح بالای زمین و وجود آب در این منطقه، مرحله نخست برای احداث صحن عقیله بنی هاشم (س) آب‌بندی منطقه بود که این اقدام اوایل سال جاری به همت مهندسان کشورمان انجام شد.

پس از آن اقدامات سازه بتنی در ضلع جنوب غربی حرم امام حسین (ع) آغاز شد که اکنون فاز دوم بتن‌ریزی در مساحت ۱۲۰ هزار مترمربع آغاز و اولین مرحله از ساخت بخش ساختمان‌های خدماتی صحن عقیله بنی‌هاشم ۳۰ درصد تکمیل شده است.

همچنین عملیات حفاری برای احداث صحن عقیله بنی‌هاشم حضرت زینب (س) در توسعه حرم امام حسین (ع)  آغاز شده و تاکنون در عمق ۱۵ متر زیر زمین و به مساحت ۵۰ هزار متر مربع پیش رفته است به طوری که ۸۶ درصد از کل پروژه کار حفاری تکمیل شده و ادامه این اقدامات در ماه‌های آینده تکمیل خواهد شد.

حفاری و تکمیل زیرساخت های صحن عقیله بنی‌هاشم حضرت زینب (س) در مدت مقرر در حال انجام است اما با توجه به برخی تحولات شهری ممکن است زمان اعلام شده برای تکمیل این عملیات یک سال افزایش یابد.

به گزارش فارس، صحن عقیله بنی‌هاشم حضرت زینب (س) از سال ۱۳۹۴ با خرید زمین‌های اطراف حرم امام حسین (ع) توسط عتبه حسینیه (ع) آغاز شد و زمینی به مساحت ۵ هکتار در فاز نخست به ستاد بازسازی عتبات برای ساخت این صحن واگذار شد و هم‌اکنون با برنامه‌ریزی صورت گرفته با اتمام صحن عقیله بنی‌هاشم (س)، ۳۸ هکتار به فضای کنونی حرم امام حسین (ع) افزوده می‌شود که بر اساس اعلام مسؤولان این صحن سال ۱۴۰۰ تکمیل و به بهره‌برداری خواهد رسید.


منبع:تسنیم


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین