عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۲۱۹۱
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۴
از امشب
حرم نورانی امام رضا(ع) از امشب با برنامه‌های مختلف ویژه هفته وحدت پذیرای زائران و مجاوران امام هشتم است.
عقیق:جشن‌های بزرگ هفته وحدت از امشب ۱۲ ربیع‌الاول همزمان با سالروز میلاد با سعادت پیامبر اعظم(ص) بنا بر روایت اهل سنت در سراسر کشور آغاز می‌شود و در این میان حرم نورانی امام هشتم برنامه‌های ویژه‌ای برای این ایام تدارک دیده است.

جشن‌های هفته وحدت از ۲۸ آبان تا ۴ آذر

این برنامه‌ها از شامگاه دوشنبه 28 آبان‌ماه تا چهارم آذرماه در قالب مراسم‌های سخنرانی، مولودی‌خوانی و اجرای سرود و تواشیح در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.

در این برنامه‌ها حجج اسلام فرازی‌نیا، راشدیزدی، طباطبایی، رفیعی و رضائی‌تهرانی درباره موضوعات سیره اخلاقی پیامبر(ص)، وحدت از منظر قرآن و حدیث، روش تربیتی رسول الله(ص)، خانواده سالم از منظر قرآن و حدیث و بیان سیره نبوی در قرآن سخنرانی خواهند کرد.

مداحان و ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در این ایام به اجرای مدیحه‌سرایی و مولودی‌خوانی، شعرای آئینی به اجرای شعرخوانی و گروه‌های همخوانی به اجرای سرود و تواشیح می‌پردازند.

ویژه‌برنامه‌های حرم برای زائران اهل سنت و خارجی

در همین راستا ویژه‌برنامه‌هایی امشب و فردا ویژه زائران اهل سنت در رواق دارالهدایه حرم برگزار خواهد شد. همچنین برنامه‌هایی هم برای زائران غیر ایرانی در حرم مطهر امام هشتم تدارک دیده شده است.

دارالقرآن حرم امام رضا(ع) هم در ایام هفته وحدت برنامه‌های ویژه‌ای تدارک دیده که از جمله آن می‌توان به برگزاری کرسی‌های تلاوت در رواق امام خمینی(ره) و دارالقرآن حرم اشاره کرد.

برنامه‌های ویژه بانوان در رواق حضرت زهرا(س)

در رواق حضرت زهرا(س) هم در دو نوبت صبح و عصر، از ساعت 9 تا نماز ظهر و 15 تا نماز مغرب برنامه‌های مختلفی تدارک دیده شده و این مکان نورانی میزبان بانوان خواهند بود.

اداره پاسخگویی به سوالات شرعی آستان قدس رضوی هم در این هفته با برپایی حلقه‌های معرفت و استقرار بانوانی در این رواق جهت پاسخگویی به سؤالات شرعی زائران انجام وظیفه خواهند کرد.

تأثیر اخلاق پیامبر(ص) در افراد جامعه، اسلام دین همزیستی و ارتباط و دوستی، قرآن و پیامبر(ص) محور وحدت و توصیه پیامبر(ص) به احترام در خانواده، برخی از موضوعات سخنرانی در هفته وحدت ویژه بانوان به‌شمار می‌رود.

آشنا کردن کودکان با سیره پیامبر(ص)

در رواق حضرت زهرا(س) در این ایام ویژه کودکان جُنگ‌های شادی با حضور مربیان کودک و نوجوان برگزار می‌شود تا کودکان نیز با شخصیت مهربان رسول الله(ص) آشنا شوند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین