عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۲۰۹۸
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۴
آیت الله نمازی در دیدار معاون وزیر ارشاد:
نماینده ولی فقیه در کاشان با بیان این که کتابی مفید است که باعث هدایت جامعه و جوانان شود، تصریح کرد: کتابت، نشر و بیع کتاب هایی که برای جامعه ضرر دارد، حرام است.
عقیق:آیت الله عبدالنبی نمازی، در دیدار با معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، درخشش کاشان طی چهارده قرن در فقه، حدیث، رجال، تفسیر، تاریخ، عرفان و هنر را از افتخارات این شهر دانست و گفت: شهرستان کاشان ازصدراسلام تاکنون علما ، فضلا ودانشنمدان بزرگی را برای جهان اسلام تربیت کرده است

نماینده ولی فقیه در کاشان با بیان اینکه مقام معظم رهبری به دلیل وجود علما و سبقه دینی شهرستان کاشان حساب ویژه ای نسبت به این شهرستان باز کرده اند، به نقش کتاب در پیشرفت  اسلام  و جهان بشریت اشاره کرد و افزود: تمام ادیان الهی و آسمانی افتخارشان این است که با نگاه عمیق ترکتاب محورند.

وی با اشاره به این که بشریت به وسیله کتاب هدایت شده اند، نبود کتاب براساس معرفت را از دغدغه های تمام بزرگان دین، علما و حوزه های علمیه دانست و ادامه داد: هر کتابی که چاپ می شود باید مطلوب جامعه اسلامی باشد و شک و شبهه در آن نباشد.

عضوخبرگان رهبری، هدایت انسانها را مهمترین ارزش یک کتاب مطلوب دانست و با بیان اینکه هنوز هم حوزه های علمیه دغدغه چاپ کتاب های مضر را دارند، گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نباید اجازه بدهد عده ای با نام این وزارتخانه، کتاب هایی که به ضرر جامعه می باشد، به چاپ رسد.

آیت الله نمازی تصریح کرد: وزارت ارشاد با کار کارشناسی و برنامه ریزی و با کمک حوزه های علمیه باید نظارت دقیق تری  بر چاپ کتب براساس سنین مختلف، افکارعمومی جامعه، جوانان، دانش آموزان و دانشگاهیان داشته باشد،.

وی با بیان این که کتابی مفید است که باعث هدایت جامعه و جوانان شود، تصریح کرد: کتابت، نشر و بیع کتاب هایی که برای جامعه ضرر دارد، حرام است

عضوجامعه مدرسین حوزه علمیه قم، عرضه کتابهای مفید  و مورد نیاز جامعه در نمایشگاه های کتاب را مورد تاکید قرار داد و اظهار کرد: نبود بودجه و امکانات برای چاپ کتاب های مفید خاک خورده ناشرینی که در دست چاپ دارند، مهمترین مشکل حوزه کتاب است.

در ابتدای این دیدار جوادی، معاون وزیر فرهنگی فرهنگ و ارشاد اسلامیبا بیان اینکه انتخاب کاشان به عنوان پایتخت کتاب ایران، الگوی بسیار خوبی برای شهرهای کشور است، گفت: قطعا کاشان همان طور که در پایتختی کتاب ایران موفق بوده است به دلیل پتانسیل های فراوانی که در دیگر زمینه ها دارد نیز موفق خواهد بود .

شایان ذکراست آغازبیست و ششمین دوره هفته کتاب کشور صبح امروز با حضور معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، ناشرین، روحانیون و جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی در پایتخت کتاب ایران (کاشان )، در مدارس این شهر کلید خورد.


منبع:حوزه


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین