عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۲۰۶۶
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۳
حجت الاسلام شهاب مرادی:
حجت الاسلام مرادی با هشدار نسبت به بزرگ‌نمایی و غلو پیرامون ابعاد زندگی شهدا، تصریح کرد: از نظر من خطر بزرگی است که از شهدا، یک انسان دست نیافتنی می‌سازیم. شهدا از خود ما و هم‌جنسمان هستند، نباید آنها را آن‌قدر غیرواقعی جلوه داد که یک جوان امروزی نتواند خودش را جای آن شهید بگذارد.
عقیق:حجت الاسلام شهاب مرادی، استاد حوزه و دانشگاه، شامگاه دوشنبه در یادواره شهدای دانشگاه شهید چمران اهواز، با بیان اینکه دانشجویان امروز، ادامه دهنده راه شهدای انقلاب هستند، گفت: همین عزیزانی که در سوریه به شهادت رسیده و نام پرافتخار مدافع حرم را ازآن خود کردند، دانشجویانی بودند که چندی پیش در کنار شما تحصیل می‌کردند.

وی با بیان اینکه بیرق شهدا هیچ‌گاه روی زمین نمی‌ماند، اظهارداشت: اگر تعدادی از شهدای مدافع حرم را دیده‌اید، خیل کثیری از آن‌ها کماکان گمنام هستند؛ آن‌ها حتی در صفحات اجتماعی و اینستاگرام هم عکس از «نبل و الزهرا» و باقی مناطق سوریه نمی‌گذارند.

این استاد حوزه و دانشگاه، با بیان اینکه یک جوان امروزی باید روحیه خودباوری را در خودش تقویت کند، گفت: آنچه باعث ماندگاری نام شهدا در دوران انقلاب بوده، صرفاً روحیه خودباوری آنها برای رویارویی با دشمن بوده است؛ به همین دلیل اگر می‌خواهید در مواجهه با مشکلات و سختی‌های پیش روی، موفق شوید، باید به خود اتکا کنید.

وی با هشدار نسبت به بزرگ‌نمایی و غلو پیرامون ابعاد زندگی شهدا، تصریح کرد: از نظر من خطر بزرگی است که از شهدا، یک انسان دست نیافتنی می‌سازیم. شهدا از خود ما و هم‌جنسمان هستند، نباید آنها را آن‌قدر غیرواقعی جلوه داد که یک جوان امروزی نتواند خودش را جای آن شهید بگذارد.

حجت الاسلام مرادی، بر لزوم تبیین سیره شهدا در جامعه به‌ویژه دانشگاه‌ها تأکید کرد و گفت: صفات بارز شهدا، همچون غیرت، شجاعت، اخلاص و از خودگذشنگی امروز یک نقطه گنگی در روحیه جوانان است که باید توسط اهل‌فن و روحانیون در نهاد جوانان کاشته شود.

وی در پایان با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه «جوانان ما از جوانان اول انقلاب نیز بهتر اند»، اظهارداشت: اگرچه جوانان این مرز و بوم باید با اتکا به خود و تقویت روحیه خودباوری‌شان، قله‌های موفقیت را طی کنند، اما همین روحیه سلحشوری که چشمان جوانان موج می‌زند، سرمایه اصلی کشور بوده و باید آن را حفظ کرد.

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین