عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۲۰۵۱
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۰۰:۳۹
حجت‌الاسلام‌والمسلمین جوشقانیان:
عضو هیئت امنای مؤسسه روایت سیره شهدا گفت: با نگاه به زندگی شهدا متوجه خواهیم شد که شهدا رگه‌های ارتباطی خود را با اساتید اخلاق حفظ کرده بودند.
عقیق:مراسم هفتمین شب شهادت حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدحسن دهقانی از شهدای مدافع حرم، شب گذشته در مسجد امام سجاد (ع) شهرک پردیسان  برگزار شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین جوشقانیان از راویان دفاع مقدس در این مراسم بیان داشت: رمز موفقیت شهید دهقانی ولایت مداری و تقوای او بود.

وی تصریح کرد: این شهید والامقام، در مباحث علمی و اخلاقیات در درجه‌ای بالا قرار داشت و با داشتن فرزند از زندگی خود گذشت و با اخلاص، تعلقات دنیوی را کنار گذاشت.

عضو هیئت امنای مؤسسه روایت سیره شهدا بیان داشت: با نگاه به زندگی شهدا متوجه خواهیم شد که شهدا رگه‌های ارتباطی خود را با اساتید اخلاق حفظ کرده بودند.

وی افزود: شهید ردانی پور، صیاد شیرازی و حسن باقری با آیت‌الله بهاءالدینی ارتباطی وابسته داشتند و این ارتباط معنوی سبب موفقیت آن‌ها در عرصه جهاد و شهادت شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین جوشقانیان گفت: شهید محمدحسن دهقانی در وصیت‌نامه خود بیان کرده است «مرا در قم دفن کنید تا در پناه بی‌بی فاطمه معصومه سلام‌الله علیها که سال‌ها جیره خارش بودم، باشم، مقداری تربت سیدالشهدا علیه‌السلام و مقداری از تربت شلمچه شهدای بزرگ همراهم بگذارید شاید مشمول شفاعت آن‌ها شوم، همچنین  دستمال مشکی اشکم که خدا قبول کند در روضه‌ها همراهم بوده آن‌را هم همراه بگذارید».

وی در پایان خاطرنشان ساخت: این شهید والامقام، دارای مقام اخلاقی و عرفانی والایی بود که نشان از عزمی راسخ و تربیت علمی و عملی او است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین