عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۲۰۰۸
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۳
همزمان با آغاز امامت حجت‌بن‌الحسن (عج) صورت می‌گیرد
در تهران تجمع بزرگ بیعت ساعت ۱۵ در میدان امام حسین (ع) با مدیحه‌سرایی ذاکران اهل بیت (ع) محمدرضا طاهری و سیدمجید بنی‌فاطمه برگزار می‌شود که سید حمیدرضا برقعی شاعر آیینی و پویا بیاتی خواننده هم در این مراسم به اجرای برنامه خواهند پرداخت.
عقیق:نشست خبری عید بزرگ بیعت با حضور علی‌اکبر رائفی‌پور مدیر مؤسسه مصاف ایرانیان و اصحاب رسانه در سالن جلسات مجموعه فرهنگی شهدای هفتم تیر «سرچشمه» امروز صبح (دوشنبه ۲۱ آبان ماه) برگزار شد.

رائفی‌پور در ابتدا با تأکید بر اینکه اهمیت نهم ربیع الاول به خاطر وجود مقدس امام زمان (ع) است، ابراز داشت: روز نهم ربیع‌الاول را برای این گرامی می‌داریم که حضرت ولی عصر (عج) امام حی و زنده دوران ما هستند و باید در این راستا فرهنگ‌سازی از سوی مسئولان و متولیان فرهنگی برای این روز صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه تجمع نهم ربیع به عنوان روز بیعت، یک تجمع مردمی است، افزود: تلاش داریم با بزرگداشت این روز، پاسخ‌هایی به اقدامات موهوم و نادرستی داده شود که به نوعی بدعت محسوب می‌شود و وحدت مسلمانان را تحت شعاع قرار می‌دهد.

 

 

مدیر مؤسسه مصاف ایرانیان خاطرنشان کرد: به همین منظور در روز شنبه ۲۶ آبان ماه تجمع بزرگ بیعت با حضرت حجت (عج) در ۳۰ مرکز استان  و ۶۰ شهرستان به عنوان شعائر دینی و جلوه‌ای از عظمت مردمی بر پا می‌شود.

وی ادامه داد: در تهران تجمع بزرگ بیعت ساعت ۱۵ در میدان امام حسین (ع) با مدیحه‌سرایی ذاکران اهل بیت (ع) محمدرضا طاهری و سیدمجید بنی‌فاطمه برگزار می‌شود که سید حمیدرضا برقعی شاعر آیینی و پویا بیاتی خواننده هم در این مراسم به اجرای برنامه خواهند پرداخت.

رائفی‌پور همچنین خواستار توجه بیشتر به روز نهم ربیع سالروز آغاز امامت امام زمان (عج) همانند عید سعید غدیر خم شد و اظهار داشت: این تجمعات با هماهنگی و تأیید دو مرکز مهدوی کشور؛ مرکز تخصصی مهدویت و بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) انجام می‌شود و در جلساتی که قبل ار روز نهم ربیع با حضور ستاد هماهنگی فعالیت‌های مهدوی در مسجد مقدس جمکران صورت می‌گیرد، سازوکار این برنامه‌ها و جهت‌دهی آن‌ها مشخص می‌شود.

وی با بیان اینکه در آستانه چهلمین سال انقلاب اسلامی، توجه بیشتر به اجرای شعائر مهدوی در کشور احساس می‌شود، گفت: یک رابطه‌ای میان انقلاب اسلامی و مهدویت وجود دارد و بر این اساس باید نقاط ضعف و کمبودهایی موجود در کشور بر اساس ایده‌آل مهدوی برطرف شود.

مدیر مؤسسه مصاف ایرانیان از انتشار نرم‌افزار جامع مهدویت خبر داد و بیان داشت: در این نرم‌افزار مواردی مانند رمان‌های مهدوی، شعرهای مهدوی، لالایی‌های مهدوی، کلیپ‌های مهدوی، مقالات مهدوی و غیره گنجانده شده است که به زودی در دسترس مخاطبان قرار می‌گیرد. همچنین با توجه به روز نهم ربیع هشتگ عید بیعت(#عید-بیعت) در فضای مجازی راه‌اندازی می‌شود.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین