عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۱۹۷۱
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۴
همسر بنده اول زندگی قالی می بافت و یک قالی کاشان را فروختیم و یک منزل خریدیم که الان چند صد میلیون می ارزد و حتی همسر بنده در منزل روضه برپا می کند و برای بیش از ۲۰۰ نفر غذا می پزد.
عقیق:حجت الاسلام و المسلمین محسن قرائتی، امروز در همایش «طلیعه حضور» ورودی های جدید 22 مدرسه علمیه خواهران استان یزد با ذکر حدیثی از امیرالمؤمنین علی (ع) اظهارکرد : اینکه امام علی (ع) می فرماید: «هن نواقص العقول» به این معنا نیست که زنان ناقص العقل هستند، چرا که در این صورت با آیه »الذی احسن کل شی خلقه»  تناقص دارد و منظور از نواقص در این روایت یعنی مرد با زن متفاوت است و زن و مرد هر یک در جایگاه خود ارزش دارند.

وی در پاسخ به این شبهه که از نظر اسلام زن در برابر مرد از ارزش کمتری برخوردار است، ادامه داد: از نظر اسلام خدمت به زن مثل جهاد است، ولی خدمت زن به شوهر خود جهاد است و اینکه می گویند چرا  زن نصف مرد ارث می برد، چنانچه نفقه زن  را درنظر بگیریم و اینکه باید سر سفره همسر بنشیند نشان دهنده این موضوع است.

سخنران این مراسم با طرح این سؤال که چرا دختران نه سالگی نماز می خوانند، ولی پسران  پانزده سالگی؟ افزود: نماز گفتگو با خداست و گفتگو با خدا عزت و افتخار است نه ننگ و این عزت و افتخار زودتر نصیب زنان می شود.

حجت الاسلام و المسلمین قرائتی با اشاره به آیه ای از قرآن، ادامه داد:  زنان نیزمی توانند به کمال برسند و در رسیدن  به همه کمالات زن و مرد مانند هم هستند و خداوند به مرد کوثر نگفته بلکه به زن گفته است و این در حالی است که تربیت یک دختر برابر با سه پسر است.

*برخی جلسات اخلاق ضد قرآن است

وی با اشاره به داستان موسی و شبان که در شعر شاعران آمده است، تأکید کرد: این اشعار نباید ملاک عمل ما باشد و در واقع دین را از فقیه جامع الشرایط بگیریم نه از عارف، شاعر و نه از رؤیا و خواب و تحلیلگران سیاسی بلکه دین را باید از قرآن و نهج البلاغه و وروایات معتبر بگیریم.

این مفسر قرآن ادامه داد: با شعر و خواب نمی توان دینداری کرد و خیلی چیزها جزء دین نیست، در حالی که فکر می کنیم که هست و خیلی چیزها جزء دین هست که ما فکر می کنیم نیست و باید مطالعه خود را نسبت به فهم عمیق دین بیشتر کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با ابراز گلایه نسبت به برخی جلسات اخلاقی بی محتوا، بیان کرد: مباحث مطرح شده در برخی جلسات اخلاق ضد قرآن است و برای بیان  نکات اخلاقی بهترین روش استفاده از آیات اخلاقی قرآن است.

*حوزه علمیه خواهران باید دارای برنامه مفید باشد

وی تصریح کرد: حوزه علمیه خواهران باید دارای برنامه های مفید باشد و تحصیل مانع ازدواج طلاب خواهر نشود و به بانوان طلبه توصیه می کنم به خواستگار خود نه نگویند و حدیث داریم به اولین خواستنگاری که از دین و اخلاقش راضی باشید نه نگویید.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور بیان کرد: خداوند به همه باسوادهای دنیا بی سواد گفته است و «ما اوتیتم من العلم الا قلیلا» مثلا اگر طلبه ای به دلیل تحصیلات حوزوی خود به خواستگار نجار نه بگوید این ها حرف است و ما زیاد سراغ داریم که مراجع تقلید همسرشان سواد کمی داشته اند، در حالی که در زندگی خوشبخت بوده اند.

حجت الاسلام  والمسلمین قرائتی ادامه داد: القاب دکتر و مهندس و یا القاب حوزوی را خودمان گذاشته ایم و چرا برخی از ازدواج ها با شکست مواجه می شود چون به درس و یا القاب خود بیشتر می اندیشند.

وی اظهار کرد: در قران آیه فارغ التحصیل شدن نداریم و مصداق آن آیه «و قل رب زدنی علما » است یعنی ای پیغمبر تو فارغ التحصیل نیستی و حضرت موسی (ع) هم به خضرنبی  گفت اجازه می دهی من تابع شما باشم به شرط اینکه به من بیاموزی و ما می بینیم که چگونه یک پیامبر اولوالعزم نزد خضر شاگردی می کند.

این مفسر قرآن ادامه داد: خود را بهتر از دیگران نبینیم و باید عاقبت ما ختم به خیر شود. در حدیثی از امام رضا(ع) داریم که روز قیامت معلوم می شود چه کسی غنی و یا فقیر است و در جای جای قرآن سراغ داریم که ایمان فرد به کفر تبدیل شده است و دعای ما این باشد که مسلمان بمیریم.

*بانوان طلبه درباره نماز، قرآن و امام زمان(عج) مطالعه کنند

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با سؤال از حضّار که چه کسی تا کنون 50 صفحه در مورد قرآن مطالعه کرده، تأکید کرد: همه ما روی نماز کار کنیم و اگر شما راجع به نماز و امام زمان (عج)و قرآن کار نکنید، درس و تلاش شما در حوزه اثری ندارد، زیرا مؤمن اولین کارش باید نماز باشد و خداوند در قرآن می فرماید هرکس از ذکر و یاد من غافل شود زندگی اش ننگ است و بانوان طلبه دو روز و یا پایان هفته را به مطالعه نماز اختصاص دهند و به دیگر افراد فامیل هم بیاموزند.

این معلم قرآن به همگان توصیه کرد: مخارج حروف عربی را برای قرائت صحیح نماز بیاموزند، چون در معنی تفاوت ایجاد می کند و بانوان طلبه باید هفته اول ورود به حوزه نماز خود را به صورت کاملا و صحیح بیاموزند و سپس دروس حوزه را آغاز کنند و از روزهای تعطیل و اوقات فراغت خود برای آموزش برنامه ریزی کنند.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی در توصیه ای دیگر گفت: از روی کتاب داستان راستان شهید مطهری یک قصه برای پدر و مادر خود بخوانید و از کار کردن و هنرآموزی غافل نباشید.

وی ابراز کرد: برخی با تحصیلات بالا کار کردن را کسر شأن خود می دانند، در حالی که ائمه اطهار(علیهم السلام) همه اهل کار و تلاش بودند و کار هنر است و همسر بنده اول زندگی قالی می بافت و یک قالی کاشان را فروختیم و یک منزل خریدیم که الان چند صد میلیون می ارزد و حتی همسر بنده در منزل روضه برپا می کند و برای بیش از 200 نفر غذا می پزد.

این مفسر قرآن اذعان کرد: من راجع به کار مستحب مثل حفظ قرآن و اعتکاف اصراری ندارم، ولی روی واجبات مثل یادگیری نماز صحیح تأکید می کنم و شما بانوان طلبه دروس حوزه را بیاموزید ولی قانع نباشید و خود بنده در 55 سال زندگی طلبگی هیچ گاه تعطیلی نداشته ام.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی بیان کرد: در هر کاری که وارد می شوید چهار چیز را مد نظر داشته باشید یا « واجب» یا «مستحب» باشد و یا مشکل جامعه و یا مشکل یک نفر را حل کند، لذا وقت خود را برای دیدن فیلم ها و اخبار غیر ضروری رسانه ها تلف نکنید.

وی ادامه داد: حتما 10 دقیه تا نیم ساعت برای تفسیر قرآن در روز وقت بگذارید و اگر حوزه در این زمینه کلاس نگذاشت خودتان برای مطالعه  وقت بگذارید و بهترین تفسیر برای نسل امروزتفسیر  نمونه است.

رئیس ستاد اقامه نماز با اشاره به وجود برخی استهزاء کنندگان در جامعه نسبت به طلاب گفت: برخی به دنبال متلک به طلاب هستند که نباید توجه کنید، زیرا پیامبران و ائمه(ع) ما همه تمسخر دیگران را نشنیده می گرفتند و دست از تبلیغ دین برنمی داشتند.

وی با تأکید بر اینکه باید طلاب علوم دینی به دنبال مطالعه روایات معتبر باشند، اظهار کرد: به طور مثال روایتی مرتبط با پیامبر اکرم(ص) در مورد روزهای پایانی عمر مبارک ایشان در مورد قصاص یک مرد عرب نسبت به ایشان نقل شده است که یک روایت جعلی است و از آنجایی که «فلله الحجة البالغه» یعنی خداوند در حجت خود درز وخطایی ندارد و حتی یک خطا در پیغمبر باعث تزلزل در مردم می شود و همه اعضا و عضو به عضو پیغمبر معصوم است و عاری از خطا هست که نقل این روایت در مورد عمدی بودن ضربه از سوی پیامبر به مرد عرب نامعتبر است.

استاد قرائتی در پایان تصریح کرد: قصاص برای کار عمدی است که در صورت صحیح بودن این روایت هم، ضربه پیامبر به آن مرد عرب غیر عمدی بوده است و خطای غیر عمد شامل قصاص نمی شود.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
خسینی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۳
0
0
به نام خدا .علت 5سال زودتر نماز خواندن دختران بخاطر اجرای عدالت و مساوات زن و مرد در ادای فریضه مهم نماز که ستون دین هست دستور داده شده است .چرا که زنان بعد بلوغ سالی 3ماه بخاطر ایام حیض نماز نمی خوانند که تا زمان یائسگی که تقریبا 40سال طول میکشه که سرجمع ایام نماز نخواندنشان میشه 120ماه یا ده سال ! حالا در این مدت چهل سال زن اگه بطور طبیعی بخواهد حامله بشود 20 بار حامله خواهد شد با توجه به اینکه در ایام حاملگی و مدتی بعد از زایمان زنان دچار حیض نمی شوند و باید نماز بخوانند که تقریبا ایام نماز نخواندنشان از 120 ماه دختران به 60 ماه یا همان 5 سال در زنان کاهش خواهد یافت ! (در اصل این 120 ماه نماز نخواندن نوعی تنبیه برای دختران مجرد خواهد بود ! تا تجرد اختیار نکنند!) لذا اسلام برای همین امر دستور داده تا زنان زودتر به اقامه نماز بپردازند و این نشانگر دقت اسلام در برقراری عدالت در امر تکالیف عبادیست !
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۵
0
0
آقا یا خانم خسینی
خیلی ...
بجای این محاسبات کشککی به امور مهم تر بپرداز
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین