عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۱۹۳۰
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۹
اجراي نمايش رسول پايان يافت
در 1۳ شب اجراي نمايش ميداني «رسول» به نويسندگي حميدرضا نعيمي وكارگرداني سعيد اسماعيلي كه توسط منطقه فرهنگي و گردشگري تهيه و در بوستان نوروز اجرا شد، بيش از ۳۱ هزار نفر به تماشای این تئاتر میدانی بزرگ نشستند.
عقیق:به گزارش روابط عمومي منطقه فرهنگي و گردشگري عباس‌آباد، در 1۳ شب اجراي نمايش علاوه بر حضور پايتخت‌نشيان از مناطق مختلف تهران، نمايش رسول ميزبان چهره‌هاي فرهنگي و هنري، اجتماي و سياسي نيز بود. در طول اجراي نمايش «رسول» مديران شهري از جمله دکتر ولی‌الله شجاع پوریان معاون اجتماعی و امور فرهنگی شهرداری تهران، محسن هاشمي، رئيس شوراي شهر تهران و همچنين اعضاي شوراي شهر تهران به تماشاي نمايش نشستند. نمايندگان مجلس شوراي اسلامي از ديگر ميهمانان رسول بودند و مديران هنري و معاونت هنري وزارت ارشاد نيز در شب‌هاي پاياني نمايش رسول را ديدند. عزت‌الله ضرغامی، رییس اسبق سازمان صداو سیما، شهرام كرمي، مدير كل مركز هنرهاي نمايشي، احسان محمدحسني مدير عامل موسسه اوج، سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدحسن ابوترابی فرد، امام جمعه موقت تهران، دكتر محسن رضايي و ... از ديگر ميهمانان رسول در شب‌هاي اجرا بودند. از هنرمندانی که نمایش «رسول« را تماشا کردند می‌توان به اصغر همت، چنگیز جلیلوند، مسعود فروتن، شقایق فراهانی، سام نوری، روزبه نعمت‌اللهی، مژده لواسانی، مجتبی امینی و ....اشاره کرد.

در آخرين شب اجراي نمايش، سيدمحمدحسن ابوترابي‌فرد، امام جمعه موقت تهران با حضور روي صحنه نمایش «رسول» و تقدير از عوامل نمايش از مديريت منطقه فرهنگي و گردشگري عباس‌آباد تشكر كرد و گفت: «حضور تماشاگران تئاتر در این فضا بیانگر این واقعیت است که تئاتر دینی، مذهبی و به یک معنا آیینی که بیانگر ارزش‌های دینی و به‌خصوص مدرسه عاشورا باشد، به‌طور جدی مورد مطالبه و درخواست ملت عزیز ماست و حضور شما بیانگر این واقعیت است.» وي ادامه داد:« امیدوارم کارگردانان و بازیگران ارزشمند حوزه تئاتر به این نیاز ودرخواست پاسخ دهند. هنر نمايش مي‌تواند منعکس‌کننده ارزش‌های فرهنگی و دینی ما باشد.»

رسول بزرگترين نمايش ميداني بود كه در بوستان نوروز منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد اجرا شد. اين نمايش که در دکوری به مساحت 3 هزار متر مربع اجرا می‌شد، تبریز دهه 20، تهران قدیم و خیمه گاه امام حسین(ع) را بازسازی کرده و در معرض دید تماشاگران قرار می‌داد.

منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد شامل مجموعه‌ای از بخش‌های فرهنگی و گردشگری شامل بوستان حضرت ابراهیم موسوم به بوستان آب و آتش، مجموعه گنبد مینا، مجموعه برج پرچم، باغ موزه دفاع مقدس، باغ کتاب، پل طبیعت و دیگر بخش‌های فرهنگی و اجتماعی است که در فضایی وسیع به‌خدمت‌گزاری به مردم تهران می‌پردازد.

علاوه بر حميدرضا نعیمی، حبیب دهقان‌نسب و کاظم هژیرآزاد كه بازیگران اصلی این نمایش بودند، مسعود رحیم‌پور، پژمان کاشفی، علی پاکزاد، رضا جهانی، سعید مردی، هاشم آذرهوا، بهزاد ابراهیمی، بهار کریم‌زاده و.... از بازيگران ديگر بودند، در اين نمايش 170 هنرور روي صحنه حضور داشتند.












ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین