عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۱۸۴۰
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۸
حجت الاسلام والمسلمین پناهیان در کرمانشاه:
استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که علت پرداختن بیشتر قرآن به آخرت، به خاطر اهمیت آن و مهمترین عامل برای سعادت دنیای انسان است، گفت: طلاب و روحانیونی که بلد نیستند رابطه آخرت و دنیا را خوب بیان کنند به دین مردم صدمه می زنند.
عقیق:حجت الاسلام والمسلمین پناهیان در جمع طلاب مدارس علمیه شهر کرمانشاه با تمسک به آیه 33 سوره مبارکه فصلت« وَمَنْ أَحْسَنُ قَوْلًا مِمَّنْ دَعَا إِلَى اللَّهِ وَعَمِلَ صَالِحًا وَقَالَ إِنَّنِي مِنَ الْمُسْلِمِينَ» در جهان از آن کس که(چون پیغمبران) خلق را به سوی خدا خواند و نیکوکار گردید و گفت که من از تسلیم شوندگان خدایم کدام کس بهتر و نیکو گفتارتر است؟، گفت: با رها کردن دنیا و چسبیدن به آخرت تقرب به خدا ممکن نخواهد بود، چون تقرب به خدا در بستر حیات طیبه است.

وی در ادامه با بیان اینکه در بین طلاب تعریف و تلقی درستی از طلبگی وجود ندارد، چه برسد به تلقی صحیح در بین مردم، ادامه داد: عموما تلقی طلاب این است که ماموریت و رسالت طلبگی بیشتر آباد کردن آخرت انسان و رابطه انسان با خداست.    

 استاد حوزه و دانشگاه  با بیان اینکه پرداختن به آخرت و رها کردن دنیا از طرف طلاب و مردم، خیلی خطرناک است، تصریح کرد: وقتی شما دنیا را رها کردید و به آخرت چسبیدید دقیقا هم آخرت و هم رابطه خدا با انسان صدمه می بیند و طرفداران دین نیز کم خواهند شد.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با اشاره به اینکه قرار گرفتن در جرگه طلاب علوم دینی، توفیقی الهی است که نصیب هر کسی نخواهد شد، افزود: طلبگی ارزشمندترین روش زندگی است.

وی با بیان این که علت پرداختن بیشتر قرآن به آخرت، به خاطر اهمیت آن و مهمترین عامل برای سعادت دنیای انسان است، گفت: طلاب و روحانیونی که بلد نیستند رابطه آخرت و دنیا را خوب بیان کنند، به دین مردم صدمه می زنند.

 استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه انسان رابطه با خدا را برای آرامش در  زندگی دنیا دنبال می کند، اظهار کرد: ارتباط با خدا موجب به دست آوردن خلوص نیت، بصیرت و صفای باطن برای اداره دنیا است.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان در پایان گفت: در تربیت جامعه اسلامی بعد از انقلاب، قطعا موفقیت های لازم را به دست نیاورده ایم.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین