عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۱۸۲۶
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۴
این روزها مسیرهای مشهدالرضا(ع) مملو از حضور زائرانی است که در مسیر مشهد پیاده روی می‌کنند تا در جوار بارگاه منور امام هشتم(ع) حضور داشته باشند.
عقیق:باز هم روزهای آخرماه صفر رسید، روزهایی که برای رسید‌نش لحظه‌شماری می‌کردیم تا ارادت خودمان را به امام رئوفمان نشان  دهیم، روزهایی که باید کبوتر دلمان را آزاد کنیم که همراه کبوترهای حرم شوند.

این روزها در شهر غوغایی به پاشده، آن هم غوغای عاشقی و عاشقانی که عشق به امام رضا (ع) را خدمت به زائران آقا می‌دانند و در این راه از جسم، جان و مال خود دریغ نمی‌کنند تا در این راه سربلند و پیروز در برابر مولایشان باشند.

اینک تمام تلاشمان را می‌کنیم تا در بهترین شرایط از میهمانان و عزاداران امام غریب پذیرایی کنیم. چند کیلومتر آن طرف‌تر سفره‌هایی بی ریا انتظار زائران را می‌کشد. با زائران و موکب‌هایی که در مسیر هستند لحظاتی همکلام می‌شویم تا این حس و حال ناب را از آنها وام بگیریم.

مسئول موکب جوادالائمه(ع) می‌گوید: این موکب وابسته به آستان قدس رضوی است و تمامی خدمت‌گزاران کفشداران هستند که در این موکب فعالیت می‌کنند، این موکب از روز اربعین شروع به‌کار کرده و تا نماز ظهر روز شهادت امام رضا(ع) فعال است. 6000 متر سوله در این موکب به‌کار گرفته شده که در وعده‌های غذایی از زائران پذیرایی به عمل آورده می‌شود.

وی اضافه کرد: در این موکب، 63000 نفر در این ایام پوشش داده می‌شوند که روزانه 4500 نفر آقایان و 1600 نفر بانوان هستند. تعداد زائران امروز و فردا به اوج خود خواهند رسید.

از کربلا جا مانده‌ام

علی قربانی مقدم، یکی از زائران پیاده‌ای بود که از سه روز پیش از تهران به قصد زیارت امام هشتم(ع) عازم شده بود، می‌گوید: این راه، مسیر خودسازی است و سبب سبک شدن روح می‌شود که با هیچ ابزار پیشرفته‌ای امکان‌پذیر نیست.

وی در ادامه می‌گوید: این مسیر، راه ادامه و رسیدن به ظهور آقا امام زمان(عج) است. ما از کربلا جا مانده‌ایم اما این مسیر همانند مسیر کربلا است.

این زائر پیاده از امکانات و خدمات بی‌دریغ و فراوان موکب‌های بین راه قدردانی کرد و عنوان کرد: نیت‌های پاک و خالص را می‌توان در این مسیر مشاهده کرد به طوری که همه در برابر یکدیگر گذشت می‌کنند.

تابلوهای مصور و دعا برای فرج امام زمان(عج)

مرتضی قدیمی، گردآورنده تابلوهای مصور که به صورت نمایشگاهی در موکب مردمی "ابرش‌" به نمایش گذاشته بود گفت: این تابلوها یادآوری امامت دوازده اختر تابناک است که نخستین تابلو یادآور امام علی(ع) و در آخرین تابلو یاد امام زمان (عج) را نمایش می‌دهد.

وی با اشاره به واقعه غدیر در تابلوی عکس خود ادامه داد: همه با هدف زیارت امام رضا(ع) می‌رویم و هر حاجتی داریم از اهل بیت پیامبر بخواهیم.

این هنرمند مشهدی یاد آور شد: در این مسیر در ابتدای حاجات خود خواسته امام زمان (عج) را در نظر بگیریم و از خداوند بخواهیم این حاجت فرج و ظهور امام زمان (عج)است. تک تک قدم هایی که بر می داریم به نیابت فرج آقا باشد.

خدمت رسانی به عشق امام رضا(ع)

امیر احمدی،مسئول فرهنگی اهل سنت منطقه احمدآباد نیز می‌گوید: ما از روستای جمالده به مدت 20 سال به صورت خودجوش و مردمی با عشق به اهل بیت به زائران امام رضا(ع) ارائه خدمات انجام می‌دهیم که این خدمات شامل اسکان در منازل شخصی و پذیرایی میان وعده است.

مسئول فرهنگی اهل سنت منطقه احمدآباد عنوان کرد: تا به حال به 1700 زائر خدمات ارائه کرده‌ایم و از روز جمعه پذیرای زائران در مسجد و مدرسه هستیم. اهالی روستا با عشق به اهل بیت(ع) انجام خدمات می‌کنند.

احمدی اضافه کرد: به طور شبانه روزی به 1000 تا 2000 نفر با کمک اهالی روستا خدمات ارائه می‌کنیم که عشق به عصمت و طهارت سبب انجام این خدمات می‌شود.

30 سال است کاروان پیاده به مشهد می‌برم

فاطمه بایگی پیرزنی با چهره‌ای دلنشین  مدیر یک کاروان 200 نفری است که می‌گوید: اهل یک روستا بین رباط سنگ و کدکن هستم و مدت 30 سال است که کاروان پیاده به مشهد می‌برم.

وی عنوان کرد:در ابتدا فقط 4 نفر بودیم که به همراه همسرم به زیارت آقا مشرف می‌شدیم. هر ساله به تعداد زائران افزوده می‌شد تا اینکه تعداد این زائران به 200 نفر رسید.

گزارش از هانیه حسین زاده


منبع:حوزه


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین