عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۱۸۱۹
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۶
حرم امام حسین (ع) در روزهای پایانی ماه صفر مملو از غم و اندوه است و بسیاری از عاشقان اهل‌‌بیت (ع) در کربلا حضور یافته و به عزاداری می‌پردازند.
عقیق: این روزها در آستانه رحلت پیامبر اعظم(ص) و شهادت امام رضا (ع) خیل عاشقان اهل‌بیت (ع) در اعتاب مقدسه عراق حضور دارند.

 

 

حرم امام حسین (ع) در روزهای پایانی ماه صفر مملو از جمعیت است و بسیاری از عاشقان حسینی در هر ساعتی از شبانه‌روز در حرم مطهر حضور دارند که در نمازهای مغرب و عشاء حضور زائران و مجاوران حرم به اوج خود می‌رسد.

 

 

با آغاز اعزام کاروان‌های زیارتی در کشورمان، زائران ایرانی نیز همچنان در کربلا حضوری شایسته داشته و به زیارت اعتاب مقدسه عراق مشرف می‌شوند.

 

 

صبح امروز در باب الرأس حرم مطهر امام حسین (ع) کاروان‌های پاکستانی پس از اقامه نماز صبح به عزاداری برای سیدالشهدا (ع) و پس از آن به مدیحه‌سرایی برای پیامبر اعظم(ص) پرداختند که جمع این زائران حسینی و نظم و ترتیب آن‌ها آنقدر زیبا بود که بسیاری از زائران را نیز با خود همراه کرد تا جایی که حتی زائران دیگری که زبان آن‌ها را متوجه نمی‌شدند، با این جمع به عزاداری مشغول شدند.

 

در بین‌الحرمین نیز به دلیل بارش رحمت الهی هوا به نسبت سرد شده بود، اما برخی از زائران با وجود هوای سرد در این مکان مقدس به دعاخوانی و راز و نیاز مشغول بودند.

 

 

حال و هوای حرم امام حسین (ع) در روزهای پایانی ماه عزاداری اهل بیت (ع) متفاوت‌تر از سایر ماه‌ها است، چرا که در این روزها علاوه بر اینکه در جای جای حرم امام حسین و حضرت عباس (ع) پارچه‌های مشکی نصب شده است، زائران حسینی نیز با لباس‌های مشکی در حرم مطهر حضور داشته و برای غربت شهدای کربلا اشک می‌ریزند و برای سلامتی و فرج امام زمان (عج) دعا می‌کنند.

 

 

«محمدباقر اللطیف» یکی از زائران حسینی که شب گذشته از نجف به کربلا مشرف شده بود، می‌گوید: همانطور که در ایام اربعین دل هر مسلمانی ناراحت است، این روزها نیز فضای حزن‌انگیزی در حرم امام حسین (ع) برپا است. مردم عراق بیشتر در شب رحلت پیامبر اعظم (ص) به حرم امام علی (ع) مشرف می‌شوند در آنجا به عزاداری می‌پردازند. ما هم برای عرض تسلیت به ساحت امام حسین (ع) امشب به کربلا آمده‌ایم تا در غم ایشان شریک باشیم.

با وجود اینکه کمتر از یک هفته از جمع شدن موکب‌های پذیرایی از زائران حسینی گذشته است، اما همچنان مردم عراق در روزهای پایانی ماه صفر با دادن نذری‌های مختلف به پذیرایی از زائران حسینی می‌پردازند.

به گفته «سیداحمد صافی» متولی شرعی آستان مطهر عباسی امسال بیش از ۱۵ میلیون زائر در ایام اربعین حسینی به کربلا مشرف شده‌اند که برخی از زائران حسینی که در روزهای پایانی هفته گذشته به عتبات مشرف شدند، این روزها در کربلا حضور دارند.

 


به گزارش فارس، در روزهای پایانی ماه صفر، بارش باران در کربلا فضای حاکم بر این شهر را زیباتر کرده است و بسیاری از زائران روبروی حرم امام حسین (ع) و حضرت عباس (ع) زیر بارش رحمت الهی برای فرج حضرت ولیعصر (عج) و حوائج یکدیگر دعا می‌کنند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین