عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۱۶۵۷
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۰
در مراسم عزای حسینی مطرح شد؛
حجت الاسلام رحیم موذن با تاکید بر اینکه جنس قیام امام حسین(ع) از جنس آزادگی بود، گفت: امام حسین(ع) علیرغم اینکه از سرنوشت خود و اهل بیتش در صحرای کربلا به خوبی مطلع بودند، ولی بازهم دست از مبارزه و جهاد در راه خدا برداشتند.
عقیق:مراسم عزاداری سیدالشهدا(ع) شب گذشته در مسجد صاحب الزمان (عج) شهر توپ آغاج با حضور روحانیون، طلاب، مردم و مسئولان این شهر برگزار گردید.

در این مراسم، حجت الاسلام رحیم موذن با اشاره به زاویای تاریخی و سیاسی نهضت کربلا، اظهار داشت: نهضت کربلا بعد از 1400 سال هنوز به سرزندگی روزهای اول است و این نشان می دهد که قیام امام حسین علیه السلام و یارانش تنها و تنها به خاطر خدا و دین مبین اسلام بوده است.

وی با تاکید بر اینکه جنس قیام امام حسین(ع) از جنس آزادگی بود، گفت: امام حسین علیه السلام علیرغم اینکه از سرنوشت خود و اهل بیتش در صحرای کربلا به خوبی مطلع بودند، ولی بازهم دست از مبارزه و جهاد در راه خدا برداشتند.

حجت الاسلام موذن افزود: معنویت و روح خدایی قیام عاشورا باعث گردید که این نهضت تا قیام منجی عالم بشریت زنده بماند و ان شاء الله صاحب الزمان(عج) خود انتقام خون های بی گناه امام حسین علیه السلام و یارانش را از کفار و یزیدیان خواهد گرفت.

وی با تاکید بر اینکه مسلمانان و عاشقان اهل بیت علیهم السلام امسال بازهم اجتماع عظیم اربعین را با شور و شعور حسینی رقم زدند، گفت: حضور میلیون ها عاشق رسول الله(ع) و اهل بیت علیهم السلام در کربلای معلی، نوعی نمایش اقتدار جهان اسلام در برابر کفار و مستکبران بود و بی شک این اجتماع بزرگ و عظیم انسانی تاثیرات خود را بر منطقه و جهان خواهد گذاشت.

براساس این گزارش، در پایان این مراسم، حاج محمدباقر منصوری اردبیلی، از مداحان کشوری در عزای حسینی مرثیه سرایی نمودند.


منبع:حوزه


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین