عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۱۶۳۸
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۷
حجت الاسلام والمسلمین بندانی نیشابوری
وقتی زائر از زیارت کربلا به منزلش برمی گردد،خدا ۷۰۰ هزار ملک را مأمور همراهی او می کند تا برای او استغفار و حتی بعد فوت در مراسم تشیع او شرکت کنند.
عقیق:حجت الاسلام والمسلمین بندانی نیشابوری پیش از ظهر امروز در مراسم عزاداری دهه آخر ماه صفر که با حضور حضرت آیت الله وحید خراسانی از مراجع تقلید و عزادارن حسینی در دفتر معظم له در قم برگزار شد، با بیان اینکه زیارت قبور معصومین(ع) اعتقاد و تبلیغ خاص توحیدی و قرآنی است، گفت: همین قضیه باعث شده برای زیارت قبوراهل بیت(ع) و امام حسین(ع)، آداب خاصی بیان شود.

سخنران این مراسم بابیان اینکه زائر قبرامام حسین(ع) فوق عرش الهی باخدا تکلم می کند، اظهار داشت: البته این مسئله هم قابل بحث است که چه کسانی به این مقام می رسند.

وی عنوان کرد: یکی از جایگاه خاص  زائرین کربلا این است که انبیاء به دیدار زائرین کربلا می روند و در روایتی 40 هزار ملک را خدا مأمور  همراهی برای زائرین کربلا می کند تا علاوه بر همراهی برای آنها طلب مغفرت کنند.

وی ادامه داد: حتی وقتی زائر از زیارت کربلا به منزلش برمی گردد،خدا  700 هزار ملک را مأمور همراهی می کند و باز این ملائک را خدا مأمور می کند برای او استغفار و حتی بعد فوت در مراسم تشیع او شرکت کنند.

حجت الاسلام والمسلمین بندانی نیشابوری گفت: حتی بعد قبر هم تا قیامت برای زائر قبر امام حسین(ع) می نشینند به امر خدا،استغفار، توبه و ذکر می گویند.

سخنران این مراسم افزود: در روایت دیگر از معصوم(ع) آمده که زائر قبر حضرت بخشیده، در فردای قیامت هم از همه رنجها و از سکرات موت در امان است.

وی عنوان کرد: از دیگر برکات زائرین نترسیدن از وحشت قبر و از سؤال نکیر و منکر است. همه مسائل باعث شده امام معصوم(ع) در روایتی در مورد جایگاه زائرین قبرامام حسین(ع) فرمودند« من بر این افراد غبطه می خورم».

حجت الاسلام والمسلمین بندانی نیشابوری گفت: باز در روایتی آمده است« جایگاه زائر آن قدر زیاد است که پیامبر(ص)، حضرت فاطمه(س) و اهل بیت(ع) در بهشت به دیدارش می آیند.

سخنران این مراسم افزود: در روایتی آمده است« در پرونده زائر کربلا، 100 ها حج مقبول پیامبر(ص) ثبت و ضبط می شود». این موارد نشان می دهد، زیارت قبور اهل بیت(ع) از اهمیت و جایگاه ویژه ای برخوردار است.

وی عنوان کرد: زیارت باعث می شود مردم به یاد اهل بیت(ع) باشند و مسیر حق وحقیقت را فراموش نکند و در گمراهی قرار نگیرند.


منبع:حوزه


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین