عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۱۵۷۴
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۰
مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) خمینی شهر:
زائران اربعین بعد از اين سفر معنوي در انجام واجبات بیشتر از قبل بکوشند و از محرمات دوری کرده و اين حال خوب را تا اربعين سال بعد حفظ كنند.

عقیق:خانم صدیقه حاتم مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) خمینی شهر در گفتگویی پیرامون تأثيرات پياده روي اربعين بر زائران گفت: پياده روي اربعين تاثيرات و فوايد فراواني از جهت معنوي براي زائر اباعبدالله(ع) دارد، در اين سفر معنوي انسان احساس مي كند كه مانند ماه رمضان شيطان در بند است و مي تواني همراهي خدا را با خودت احساس كني. سفر كربلا به خصوص اگر با پاي پياده باشد سفر پاك كننده روح از آلودگي هاست. همان طور كه در دعاي امام صادق «عليه السلام» در حق زائر امام حسين«عليه السلام» آمده است: «خدايا در طول سفر مصاحب و همراه اين ها باش و آن ها را از شر هر ستمگر و دشمن نابكاري كفايت كن و هر آدم قوي يا ضعيفي كه بخواهد به اين ها شري برساند تو محافظت كن و آن ها را از شر شياطين انس و جن حفظ كن».

وی افزود: پیاده روی اربعين بزرگ ترين واقعه انساني است، اين پياده روي، ديگران را به منطق دين اسلام دعوت مي كند، همه مي بينند كه شور حسيني به همراه شعور است و پس آن معرفتي وجود دارد، انسان در وسط ميليون ها نفر جمعيتي قرار مي گيريد كه همه به خاطر خدا آمده اند، راهي كه با عشق به امام حسين «عليه السلام» در آن قدم گذاشته اند.

مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) خمینی شهر ادامه داد: هر قدمي كه براي زيارت اباعبدالله «عليه السلام» بر مي داريم براي ما مغفرت است. ما هميشه به استغفار نياز داريم و زيارت  كربلا خصوصاً با پاي پياده يك فرصت استثنايي براي مغفرت است. زماني كه مي بينيم امام حسين «عليه السلام» براي هدايت ما چه هزينه ي سنگيني پرداخته اند شرمنده مي شويم، زائر باید از نظر معنوي خود را به شدت محتاج به اين سفر بداند.

وی به پيش نيازهاي معنوي اين سفر اشاره کرد و گفت: زائري که می خواهد بهره ي معنوي حداكثری از سفر زيارتي اربعين ببرد بايد قبل از سفر برنامه ريزي لازم را داشته باشد. بايد از لحاظ روحي و معنوي خود را براي اين سفر معنوي مهم آماده سازد. بداند به كجا مي رود؟ براي چه مي رود ؟ و پا به چه سرزمين مقدسي مي گذارد؟

حاتم افزود: سفر اربعين و دور شدن از دغدغه هاي كاري و اداري و مسائل روزمره زندگي فرصت مناسبي براي انديشيدن در وضعيت و حالات خويش است و اين فرصتي است تا بازگشتي به خويش داشته باشد و خود را ارزيابي كند و وزن و مقدار خود در بعد معنوي و ساحت بندگي بسنجد و براي آينده ي معنوي خود برنامه ريزي كند و از حضرت سيدالشهدا «عليه السلام» در اين مسير مدد بجويد.

وی گفت: در این سفر زائرين در فضاي معنوي قرار مي گيرند و آمادگي بيشتري دارند، بنابراين بهترين فرصت براي تبليغ دين اسلام است همه ما به عنوان مسلمان موظفيم كه در حد توان  براي شناخت و شناساندن دين اسلام تبليغ کنیم.

مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) خمینی شهر در پاسخ به این سؤال که چطور می توان در حفظ و افزايش ماندگاري تأثيرات نيك اربعين کوشید، گفت: قطعاً بايد بركات سفر زيارت اربعين حسيني را حفظ كرد و اين همه اخلاق نيكويي كه در اين مسير به چشم مي خورد را بايد قدر دانست و در تمام روزهاي زندگي آن را داشت .

وی افزود: برخی از افراد هستند كه به محض برگشتن از سفرهاي زيارتي و بعد از گذشت مدت زماني به حالت اول خود برمي گردند و معنويت به دست آمده از سفرشان را به راحتي و طي گذشت زمان از دست مي دهند، اما مي توان نتيجه ي به دست آمده از سفرهاي زيارتي را با انجام كارهايی چون توكل به خدا و توسل به ائمه «عليهم السلام»،  همنشيني با متدینین و رفتن به اماكن زيارتي  حفظ نمود

حاتم خاطرنشان کرد: سعی کنیم بعد از اين سفر معنوي در انجام واجبات بیشتر از قبل بکوشیم و از محرمات دوری کنیم. خيلي ها در طول سفر كربلا باحجاب مي شوند، مراقب نگاه هاي خود هستند و...، بنابراين بايد سعي كنند اين حالت باقي بماند و اين حال خوب را تا اربعين سال بعد حفظ كنند.


منبع:حوزه


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین