عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۱۴۸۶
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۱
خیل کاروان زائران میلیونی اربعین که از روزها قبل از گوشه و کنار جهان خود را به عراق رسانده‌اند، فردا وارد کربلا می‌شوند تا در چهلمین روز عروج خون خدا، به ندای «هل من ناصر ینصرنی» لبیک بگویند.
عقیق:پیاده‌روی اربعین، این رزمایش جهانی معنویت و ایمان فردا به اوج خود می‌رسد و کربلا میزبان میلیون‌ها زائر مشتاقی است که نه تنها از عراق و ایران بلکه از کل کشورهای منطقه، آسیا، اروپا و حتی کشورهای آمریکایی برای عرض ارادت به سید و سالار شهیدان، دل به این راه نورانی سپرده‌اند.

زائران شوق وصال دارند و جاماندگان در آتش هجران می‌سوزند. حرکتی که رهبر معظم انقلاب اسلامی در تبیین آن می‌فرمایند؛ «پدیده‌ بی‌نظیر و بی‌سابقه‌ای هم در این سال‌های اخیر به‌وجود آمده و آن، پیاده‌روی میان نجف و کربلا یا بعضی از شهرهای دورتر از نجف تا کربلا است؛ بعضی از بصره، بعضی از مرز، بعضی از شهرهای دیگر، پیاده راه می‌اُفتند و حرکت می‌کنند. این حرکت حرکت عشق و ایمان است؛ ما هم از دور نگاه می‌کنیم به این حرکت، و غبطه می‌خوریم به حال آن کسانی که این توفیق را پیدا کردند و این حرکت را انجام دادند:

گرچه دوریم به یاد تو سخن می‌گوییم‌
بُعد منزل نبوَد در سفر روحانی

این کسانی که این راه را طی کردند و این حرکت عاشقانه را و مؤمنانه را دارند انجام می‌دهند، واقعاً دارند حسنه‌ای را انجام می‌دهند. این یک شعار بزرگ است، لا تُحِلّوا شَعائِرَ الله، این بلاشک جزو شعائرالله است. جا دارد که امثال بنده که محرومیم از این‌جور حرکت‌ها عرض بکنیم که «یا لیتنا کنّا معکم فنفوز فوزاً عظیماً». همان‌طور که عرض کردیم، این حرکت حرکت عشق و ایمان است؛ هم در آن ایمان و اعتقاد قلبی و باورهای راستین، تحریک‌کننده و عمل‌کننده است؛ هم عشق و محبّت.»

آنانکه پای در راه زیارت اربعین می‌گذارند در واقع با آرمان امام حسین(ع) و یارانش تجدید عهد و پیمان می‌کنند و با زبان دل در هر گام می‌گویند؛ یا ابا عبدالله! اگر در روز عاشورای سال ۶۱ هجری نبودیم تا تو را در برابر ظلم و ستم یاری کنیم، اینک در مسیر تو گام برمی‌داریم و از بذل مال و جان خویش دریغ نداریم.

اربعین کلاس درسی در ابعاد جهانی است که استادش حسین(ع) و دانشجویانش از هر دین و مذهب و رنگ و نژادی هستند. سرمشق این کلاس را به خون نوشته‌اند؛ «درسی که اربعین به ما می‏دهد، این است که باید یاد حقیقت و خاطره‏ شهادت را در مقابل طوفان تبلیغات دشمن زنده نگه‌داشت... اگر تبلیغات حق نبود دستگاه ظالم جبار یزیدی با تبلیغات خود، حسین‏بن‏علی(ع) را محکوم می‏ساخت و وانمود می‏کرد که حسین‏‌بن‏‌علی(ع) کسی بود که بر ضد دستگاه عدل و حکومت اسلامی و برای دنیا قیام کرده است! بعضی هم، این تبلیغات دروغ را باور می‏کردند. بعد هم که حسین‏بن‏علی(علیه‏السّلام)، با آن وضع عجیب و با آن شکل فجیع، به وسیله‏ دژخیمان در صحرای کربلا به شهادت رسید، آن را یک غلبه و فتح وانمود می‏کردند! اما تبلیغات صحیح دستگاه امامت، تمام این بافته‏ها را عوض کرد. حق، این‌گونه است.» (رهبر معظم انقلاب ۲۹ شهریور ۶۸)
این حرکت الهی که هر ساله بر عظمت و شکوه آن افزوده می‌شود به کابوسی برای دشمن تبدیل شده است. سانسور اولین سیاستی است که در قبال آن به‌کار بسته‌اند. رسانه‌هایی که کوچک‌ترین و بی‌اهمیت‌ترین رخدادها را بر صدر اخبار می‌نشانند، چشم خود را بر روی بزرگ‌ترین اجتماع بشری بسته‌اند و علاقه‌ای به انعکاس آن ندارند.

فتنه‌هایی که پیش از اربعین برای جدایی افکندن میان دو ملت ایران و عراق تدارک دیدند، یکی دیگر از نشانه‌های این کابوس است. فتنه‌هایی که با هوشیاری و بصیرت دو ملت، راه به جایی نبرد و پاسخی دندان‌شکن و عمیق به آن داده شد که؛ حب‌الحسین یجمعنا.

چه زیبا گفت آوینی سید شهیدان اهل قلم در وصف کربلا و نسبت آن با جهان امروز که؛ «کربلا هنوز قلب تپنده تاریخ است. تکه‌ای از عرش اعلی که به حرمت حسین‌بن‌علی به خاک فرش گسترد. تو مپندار که ما عاشقان ثارالله برای تکه‌ای خاک اینگونه فریاد واویلتا سر می‌دهیم. برادر! اگر شوق پرواز داری و زیارت حق را می‌جویی به پا خیز. چکمه‌هایت را بپوش، ره‌توشه‌ات را بردار و هجرت کن. امام حسین(ع) در صحرای کربلا انتظار تو را می‌کشد.

عاشورا هنوز نگذشته است و کاروان کربلا هنوز در راه است و اگر تو را هوس کرب و بلاست، بسم‌الله...

منطق ما منطق حسینی است و اگر دشمن این حقیقت را دریابد، هرگز در انتظار خستگی ما نخواهد بود.

راه قدس از کربلا می‌گذرد، نااهلان پنداشته‌اند که مسلمین را خوابی عظیم فرا گرفته‌، غافل از آنکه مؤمنین سال‌هاست که فرزندانشان را ابراهیم‌وار برای قربانی شدن در راه حق آماده کرده‌اند. یاران! شتاب کنید، قافله در راه است...

خیل کاروان کربلائیان را انبیا و اولیا و شهدا همراهی می‌کنند. خوشا آنان که همسفر قافله عشقند با نوای کربلا کربلا ما داریم می‌آییم...»


منبع:مشرق


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین