عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۱۴۸۵
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۵
جانشین فرماندهی نیروی انتظامی از بازگشت ۲۵ درصد زائران اربعین امسال به کشور تاکنون خبر داد.
عقیق:سردار ایوب سلیمانی با اشاره به زیرساخت های خوب مرز شلمچه و مدیریت طوفان در مرز چذابه ادامه داد: بر اساس نظرسنجی و ارتباط های چهره به چهره با زائران حسینی آنها از خدمات رسانی در مرزها رضایت داشته و در مقابل باید از سعه صدر و انضباط پذیری آنها نیز تقدیر و تشکر کرد.

وی با اشاره به اینکه نیروی انتظامی خوزستان در کنار مسئولان و مردم این استان خدمات رسانی های خوبی داشته‌است، گفت: اگر عشق امام حسین (ع) و باورهای دینی نبود چنین حجم سنگین خودرویی و انسانی در یک استان باعث نگرانی و اعتراض مردم می شد ولی اکنون خود مردم در عین حال که زحمات را متقبل شدند به نیروی انتظامی و زائران هم کمک کردند و این خودش قوت قلبی برای ما است.

جانشین فرماندهی ناجا بیان کرد: نیروی انتظامی خوزستان به تعبیر نماینده ولی فقیه، سایر مسئولان و گزارشات خود ناجا عملکرد بسیار درخشانی داشته و از رشد بسیار خوبی برخوردار بودند.

سردار سلیمانی تصریح کرد: وظیفه خدمات رسانی به مردم را داریم ولی مردم آنقدر از نیروی انتظامی خاطر جمع هستند که در چهار تا پنج روز آخر قصد انجام کار سنگین و پیچیده با یک کشور بیرونی را ندارند در حالی که آن کشور در اختیار ما نیست و ملاحظات امنیتی، محدودیت ها و ظرفیت های خاص خود را دارد.

وی با اشاره به اینکه برخی زائران در دهه آخر اربعین برای دریافت ویزا و گذرنامه هجمه می آورند، اظهار کرد: هر چند که امروز موفق به عبور از این مرحله با کسب رضایت نسبی مردم شدیم ولی باید طوری مدیریت شود که مردم از یک ماه تا ۴۰ روز قبل به مرور و راحتی ویزا را دریافت و به تدریج آماده سفر شوند.

جانشین فرماندهی ناجا با اعلام این خبر که تاکنون ۲۵ درصد کل زائران به کشور برگشتند، ابراز امیدواری کرد: امیدوارم با برنامه ریزی و فرهنگ سازی برخی از این فشارهای نامتعارف مدیریت و دیگر این مشکل تکرار نشود.

سردار سلیمانی با اشاره به اینکه تعداد زائران خروجی امسال ۹۲ درصد آمار سال گذشته بود، یادآور شد: بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر زائر ایرانی از مرزهای کشور خارج شدند؛ البته مرزهای افغانستان و پاکستان امسال به شدت شلوغ تر از سال های گذشته بود.

وی با اشاره به اینکه تعداد زائران پاکستان ۸۵ درصد، افغانستان و آذربایجان هم تا حدودی رشد داشته اند، گفت: پیش بینی می شود تا دو روز آینده میزان زائران اتباع خارجی به ۱۴۰ تا ۱۵۰ هزار نفر برسد.

جانشین فرماندهی ناجا با اشاره به تداوم روند خروج زائران بیان کرد: امسال مردم با مشکلات اقتصادی و مباحث ارزی مواجه و در عین حال مشکلات ویزا خیلی افراد را اذیت کرد چون دولت عراق در روزهای آخر (۱۰ روز) آماده نبودند و هجمه های سنگینی مشاهده و چه بسا باعث انصراف بسیاری از افرادی شد که موفق به دریافت ویزا نشدند.

سردار سلیمانی عنوان کرد: اگر این اتفاقات ناخواسته نبود شاید نسبت به سال گذشته هم افزایش بیشتری داشتیم چون بسیاری از تحلیل ها کاهش تعداد زائران را اعلام داشته ولی عشق و علاقه مردم باعث شد که با تفاوت معناداری در زمینه شرکت کننده اربعین حسینی مواجه نباشیم.


منبع:مشرق


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین