عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۱۳۶۴
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۶
هادی آقاعلی اکبری هنرمند حوزه هنرهای تجسمی در گفت‌وگو با رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران بر استقبال خوب زائران اربعین حسینی از نمایشگاه‌ها و کارگاه‌های هنرهای تجسمی قرارگاه فرهنگی هنری مردمی اربعین تاکید کرد.
عقیق:هادی آقاعلی اکبری هنرمند فعال در حوزه هنرهای تجسمی که در قالب قرارگاه فرهنگی هنری مردمی اربعین در مرز ایران و عراق حضور دارد، درباره کارگاه‌ها و نمایشگاه‌هایی که در این قرارگاه برگزار می‌شود، گفت: یک کانون بازنشستگان در حوزه هنری داریم که هنرمندان باسابقه در آن عضویت دارند. این کانون باعث شکل‌گیری جمعی از هنرمندان برای برپایی نمایشگاه‌ها و کارگاه‌های هنری شد. همراه با تعدادی از این هنرمندان با همکاری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و واحد تجسمی حوزه هنری عازم مرزهای ایران و عراق شدیم تا نمایشگاه‌ها و کارگاه‌هایی برگزار کنیم. امیدوارم در آینده نیز بتوانیم همکاری‌های خوبی داشته باشیم و درباره حرکت امام حسین (ع) کارهای ارزشمندی خلق کنیم. 

وی اضافه کرد: استقبال زائران از این برنامه‌ها بسیار خوب است. در شلمچه که من حضور دارم، افراد به آثار به خوبی توجه می‌کنند و علاقه‌مندان به هنرهای تجسمی در کارگاه‌ها حاضر می‌شوند. پیام اربعین از پیام حرکت انقلابی حضرت اباعبدالله (ع) آمده و امام حسین (ع) با گذشتن از خون خودشان به دین وفادار ماندند و امیدوارم جامعه هنرمندان بتوانند این پیام را روی تابلو بیاورند و به مخاطبان منتقل کنند. این کار باعث می‌شود بیننده‌ای که به اثر نگاه می‌کند، تأثیر مثبتی بگیرد. 

آقاعلی اکبری در پایان گفت: نمایشگاهی که در سه مرز مهران، شلمچه و چزابه با مضمون استکبارستیزی برپا شده بازخورد بسیار خوبی در میان زائران اباعبدالله (ع) داشته و فکر می‌کنم حرکت قابل توجهی بوده است. برای همه هنرمندانی که در مرزها حاضر شده‌اند، آرزوی توفیق بیشتر دارم.

یادواره شهدای جهان اسلام در حرم سید‌الشهدا

همزمان با اربعین حسینی و شروع پیاده‌روی، مجموعه برنامه‌های فرهنگی هنری از سوی قرارگاه فرهنگی هنری مردمی اربعین در سه مرز ایران از 27 مهر تا 8 آبان برگزار می‌شود.

چهارمین یادواره شهدای جهان اسلام در 2 بخش شهدای مدافع حرم و شهدای مقاومت در حرم اباعبدالله الحسین برگزار می‌شود. همچنین مراسم پاسداشت شهدای جریان مقاومت در مسیر پیاده‌روی نجف تا کربلا در موکب‌های مختلف برگزار می‌شود.

در این مراسم در موکب‌های؛ خدام العباس، پاکستان، افغانستان، حشدالشعبی، بحرین، سوریه، نیجریه و یمن، برنامه گرامیداشت شهیدان مقاومت کشورهای منطقه برگزار می‌شود.

«سینما سیار» با 72 اکران مردمی در مرزهای خروجی کشور

به همت قرارگاه فرهنگی هنری مردمی اربعین اولین «سینما سیار» در مرزهای خروجی کشور فعالیت خود را روز جمعه 27 مهر و با نمایش دو فیلم سینمایی برای زائران امام حسین(ع) آغاز کرد و تا 8 آبان ادامه دارد.

در این سینما دو فیلم سینمایی «تنگه ابوقریب» و «به وقت شام» در سه مرزِ مهران، شلمچه و چزابه و در دو نوبت ساعت 19 و 21 برای زائران نمایش داده می‌شود. دلیل انتخاب این دو فیلم توجه به زندگی شهدای دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم و الگو‌گیری از زندگی اهل بیت(س) است.

این اکران‌ها تا روز 8 آبان با 72 اکران مردمی ادامه خواهد داشت و علاقه‌مندان می‌توانند در ساعات 19 و 21 هر شب به نمایش این آثار سینمایی بپردازند.

موکب‌های هنری تجربه‌ای جدید برای زائران حسینی است

کاظم چلیپا هنرمند نقاش که به عنوان مدیر گروه نقاشی قرارگاه فرهنگی هنری مردمی اربعین در مرز مهران حضور دارد درباره فعالیت‌های هنری این مجموعه در حوزه نقاشی برای زائران امام حسین(ع) گفت: قرار است در این چند روز کارگاه‌های نقاشی در مرز مهران و شلمچه و همچنین در نجف اشرف در فضای حرم حضرت امیر‌المونین و کارگاه آخر را هم در کربلای معلی در فضای حرم حضرت اباعبدالله‌ حسین(ع) برگزار کنیم.

وی افزود: در حال حاضر من و تعدادی از هنرمندان در مرز مهران هستیم بقیه دوستان هنرمند در مرز شلمچه هستند که در نجف و کربلا به هم می‌پیوندیم.

  چلیپا بیان کرد: این فعالیت هنری برای اولین بار و در این مکان و فضا اتفاق افتاده است و به عنوان یک اتفاق هنری تاثیرگذار برای نسل آینده معنا می‌شود. همچنین امیدواریم این کارگاه‌‌ها نتیجه خوبی داشته باشد تا در نهایت به همت شهرداری بتوانیم آثار تولید شده از نمایشگاه را تقدیم موزه سید‌الشهدا کنیم.

این هنرمند نقاش درباره حال و هوای اربعین گفت: ما قطره‌ای از دریای سید‌الشهدا هستیم. چیزی که ما امروز شاهد آن هستیم معلوم شدن عظمت و بزرگی این نام‌های ماندگار است.

  وی با اشاره به تاثیرگذاری فعالیت‌های فرهنگی هنری برای زائران، گفت: چیزی که تا امروز همه در ایران و عراق دیده‌اند موکب‌های پذیرایی از زوار و ایجاد فضا برای استراحت آنها بوده است. این اولین باری است که یک نمایشگاه هنری به همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزار می‌شود. به عنوان تجربه اول حتما نقص‌هایی هم دارد که ان‌شالله در سال‌های آینده برطرف می‌شود.

قرارگاه فرهنگی هنری مردمی اربعین به عنوان پشتیبان ستاد مرکزی اربعین و در طول سیاست‌های مصوب آن، با تاکید بر استفاده از ظرفیت‌های مردمی در ایام سوگواری اربعین حسینی از 27 مهر تا 8 آبان با مجموعه فعالیت‌های فرهنگی و هنری در کنار زائران اربعین حسینی خواهد بود. این قرارگاه به ابتکار سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و مشارکت بسیاری از دستگاه‌ها از جمله سپاه پاسداران، ستاد بازسازی عتبات، ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد و نیروی مقاومت بسیج برپا شده است.


منبع:تسنیم


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین