عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۱۳۴۵
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۰
ترمیم، بازسازی و توسعه حرم‌های مطهر اعتاب مقدسه یکی از موضوعاتی است که دشمنان می‌کوشند با حربه بودجه دولتی مانع از این کار شوند در حالی که زائرین اربعین این کمک مردمی را بر اساس تمایل شخصی عنوان کرده و قول کمک‌های بیشتر دادند.
عقیق: اگر روزگاری از مردم ایران می‌پرسیدیم گه برای حرم‌های اهل بیت به جز امام هشتم چه کرده‌اید، پاسخی نداشتند، اما با نابودی رژیم بعثی صدام و استقرار حکومت اسلامی برگرفته از آرای مردمی، شرایط برای خدمتگزاری ایرانیان به ائمه معصومین و اعتاب مقدسه فراهم شد.

پس از آن بود‌ که ستاد بازسازی عتبات عالیات با نذورات مردم ایران و ترمیم و بازسازی حرم‌های مطهر در عراق همت گمارد و با پایان یافتن برخی پروژه‌ها، توسعه آن در دستور کار قرار گرفته و پیشرفت‌های خوبی داشته است؛ به طوری که صحن حضرت زهرا در حرم علوی با زیربنای بیش از ۲۲۰ هزار مترمربع در آستانه افتتاح کامل قرار دارد و صحن عقیله بنی‌هاشم در کربلا هم با پیشرفت مناسب در آستانه رخ نمایی در روی زمین و پایان زیرساخت‌هاست.

با توجه به فضاسازی اخیری که دشمنان و برخی جاهلین داخلی نسبت به هرینه‌کرد ستاد بازسازی عتبات عالیات داشته است با تعدادی از زایرین ایرانی حرم علوی گفت‌وگو کردیم.

علی محسنی از تهران درباره ترمیم و بازسازی حرم علوی با استفاده از نذورات مردمی گفت: خود من حدود ۵۰۰ هزار تومان تاکنون برای پروژه‌های مختلف ستاد بازسازی پرداخت کرده‌ام و از اینکه پولم و اموالم در این راه هزینه شده خوشحال و خدا را شاکرم.

وی با انتقاد از سلبریتی‌هایی که بدون تحقیق این اتهام که توسعه حرم‌های اعتاب مقدسه با پول بیت المال صورت می‌گیرد را مطرح می‌کنند، افزود: این افراد جاهل باید بدانند که مردم اختیار اموال و دارایی خود را دارند و آنها  تصمیم‌گیر اصلی در این باره هستند ضمن اینکه پس از سال‌ها افتخار خدمتگزاری ایرانیان به اهل بیت پس از نابودی حکومت صدام ایجاد شده و معلوم نیست چنین شرایط خاصی مجددا تکرار شود.

رضا احسان اللهی از خوی با تاکید بر اینکه خود و خانواده اش فدای راه اهل بیت و اسلام هستند، گفت: مگر کسی می‌تواند به مردم بگوید به کجا کمک کنید و به کجا کمک نکنید؟ لذا بهترین انتخاب خدمت به حرم معصومین (ع) است.

وی افزود: با کمک روزانه ۱۱۰ تومانی به پروژه صحن حضرت زهرا که توسعه حرم مطهر امیرالمومنین است در این کار خیر مشارکت دارم؛ ضمن اینکه شنیده‌ام حدود ۹۰ درصد نذورات نقدی مردم ایران با توجه به اینکه اجناس و کالاها و مصالح از داخل کشورمان تامین می‌شود، مجددا به ایران باز می‌گردد. پس از اینکه منافع این کار به کشور خودمان می‌رسد باید تشکر کرد.

این زائر ایرانی در پاسخ به سوالی دیگر درباره دلیل اصلی موج آفرینی دشمنان و برخی جاهلین سلبریتی برای سنگ‌اندازی خدمت ایرانیان در توسعه حرم‌های مطهر در عراق خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین دستاوردهای ترمیم و بازسازی و توسعه حرم‌های اعتاب مقدسه، وحدت بین ایران و عراق و ملت‌های آن است در حالی که دشمنان قطعا چنین روابطی را نمی‌خواهند و تمام تلاش خود را با انتشار اخبار دروغ به کار بسته‌اند اما نباید اسیر این حربه آنها شد و بدانیم که این روش باید تا نتیجه نهایی دنبال شود.


منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین