عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۱۳۲۸
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۰
وزیر نیرو که به منظور انجام سفر کاری به استان ایلام رفته، با بازدید از تاسیسات تامین آب و برق در پایانه مرزی مهران، وضعیت رسیدگی به زائران اربعین را بررسی کرد.
عقیق:رضا اردکانیان وزیر نیروی کشورمان صبح امروز پس از ورود به استان ایلام، در نخستین گام از سد و نیروگاه سیمره به عنوان بلندترین سد این استان بازدید کرد و در جریان آخرین وضعیت بهره برداری از این سد قرار گرفت.

سد بتنی دو قوسی سیمره با 180 متر ارتفاع، 202 متر طول تاج و 6 متر عرض در 37 کیلومتری شمال غربی شهرستان دره‌شهر استان ایلام واقع شده است. این سد که آغاز مطالعات آن به سال 72 باز می گردد، پس از گذشت 22 سال، در اسفندماه سال 94 به بهره برداری رسمی رسید. سد سیمره دارای نیروگاهی برقآبی به مجموع ظرفیت 480 مگاوات در قالب سه واحد 160 مگاواتی است و نقش موثری در تأمین برق روزهای پیک تابستان در استان ایلام دارد.

همچنین همزمان با سفر وزیر نیرو به استان ایلام، پروژه بزرگ خط انتقال انرژی برق 230 کیلوولت دومداره سیمره به آبدانان و دهلران به طول 113 کیلومتر و اعتباری بالغ بر 900 میلیارد ریال، افتتاح و به بهره برداری رسید.

پروژه بزرگ خط انتقال انرژی 230 کیلوولت دومداره سیمره- آبدانان- دهلران به طول 113کیلومتر و دارای 337 برج و نوع سیم هادی کاناری و 3012 عدد مقره احداث شده است.

هدف از اجرای این خط مهم انتقال انرژی، تکمیل زنجیره اتصال نیروگاه سد سیمره و انتقال کامل توان تولیدی نیروگاه به شبکه سراسری، تأمین انرژی الکتریکی و افزایش پایداری و قابلیت اطمینان شبکه انتقال نیرو در جنوب استان ایلام و شمال غرب استان خوزستان بوده است. این پروژه به همت تلاشگران صنعت برق غرب کشور در مناطق صعب العبور کوهستانی احداث و در کمترین زمان ممکن، آماده بهره برداری شده است.

وزیر نیرو در ادامه این سفر کاری به استان ایلام، از تاسیسات تامین آب و برق در پایانه مرزی مهران بازدید کرد. اردکانیان در این بازدید، با حضور در بین مردم، نظر زائران درخصوص خدمات‌رسانی آب و برق توسط قرارگاه اربعین وزارت نیرو در منطقه را جویا شد. وی همچنین، تاسیسات تامین آب و برق زائران اربعین حسینی و زیرساخت‌های فراهم شده توسط صنعت آب و برق را مورد بازدید قرار داد.

طبق اعلام وزارت نیرو، این وزارتخانه از ماه‌های گذشته خدمات‌رسانی به زائران را در مرزهای خروجی ایران و عراق در برنامه داشته و از 25 مهرماه با اعزام و استقرار 40 گروه فنی - مهندسی در پایانه‌های مرزی "مهران"، "چذابه"، "شلمچه" و مسیر پیاده‌روی 80 کیلومتری شهرهای نجف به کربلا، در قالب پنج قرارگاه وزارت‌نیرو خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی را آغاز کرده است. این گروههای فنی برقراری و کنترل انشعاب‌های آب، برق و فاضلاب 400 موکب ایرانی را در مرزها و شهرهای نجف و کربلا بر عهده دارند.

همچنین با بهره‌مندی از کمک‌های مردمی به‌عنوان تامین بخشی از هزینه‌ها، تعداد هفت دستگاه بسته‌بندی آب جرعه‌ای با توان تولید 400 هزار بسته در شبانه‌روز، در پایانه‌های چهار مرز خروجی به کشور عراق و شهرهای نجف و کربلا نصب شده است.

چهار قرارگاه اربعین وزارت نیرو نیز در چهار مرز خروجی کشور به‌منظور تولید و توزیع آب بسته‌بندی تشکیل شده و آماده خدمات‌رسانی به زائران اربعین حسینی است. همچنین به‌منظور تامین آب بهداشتی زائران، استقرار آزمایشگاه سیار آب در مرزها پیش‌بینی شده است.

نصب تعداد 1500 دوش صحرایی حمام در پایانه‌های مرزی خسروی، مهران، چذابه، شلمچه و شهرهای نجف و کربلا، استقرار دیزل ژنراتور با ظرفیت 1000 کیلووات در محل تاسیسات آبرسانی آب گرم استان کرمانشاه، راه‌اندازی کارخانه صنعتی یخ در پایانه خروجی مرز مهران، تامین روشنایی 650 هکتار از پارکینگ‌های مرزهای خروجی از طریق برج نور و نصب پایه‌های تلسکوپی و استقرار 85 دستگاه ‌تانکر آبرسانی سیار در مرزهای خروجی به کشور عراق، از جمله اقدامات دیگر وزارت نیرو در تسهیل تردد زائران اربعین حسینی است.



منبع:تسنیم

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین