عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۱۲۴۷
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۴
یک تیم سه نفره به مدت هفت روز تصویر شهدای یازده کشور را در کنار شهدای کشورمان برای نشان دادن تصویر درستی از اسلام در مسیر پیاده روی اربعین طراحی کرده اند.
عقیق:درباره‌ تصویرگری ۱۱ شهید در پیاده روی اربعین اظهار داشت: یک تیم سه نفره به مدت هفت روز ، تصویرگری ۱۱ شهید از شهدای کل دنیا را به سفارش قرارگاه فرهنگی هنری مردمی اربعین انجام دادیم و قرار است تصویر این یازده شهید به صورت بیلبورد شش در سه متر در مسیر نجف تا کربلا نصب شود.

وی ادامه داد: هدف پویش حب الحسین یجمعنا در اربعین یعنی محبت امام حسین(ع) همه‌ دنیا را در برمی گیرد از این رو ما هم به عنوان هنرمند در نظر داشتیم ظرفیت این پیاده روی اربعین را به گونه‌ای هنری نشان دهیم از این رو شهدای کل جهان را تصویر سازی کردیم.این شهدا نماد قهرمان کشورشان هستند و وقتی در کنار شهدای ما در قاب تصویر عجین می‌شوند،تصویر درستی از جهان اسلام را نشان می دهند.

تصویرسازی ۱۱ شهید در پیاده روی اربعین

شهریاری تصریح کرد: مردم می‌توانند هر جا بنری از تصویر این شهدا را دیدند با آنها عکس بگیرند و با پویش حب الحسین یجمعنا آن را در فضای مجازی بارگذاری کنند علاوه بر این یک تصویر کلی از یازده شهید طراحی شده و ما به صورت جداگانه هم تصویر هرکدام از این شهدا را  با پرچم کشورشان طراحی و در مناطق مختلف نجف تا کربلا نصب کردیم.

تصویرسازی ۱۱ شهید در پیاده روی اربعین

وی بیان کرد: مقام معظم رهبری با نوشتن نامه به جوانان اروپایی این موضوع را نشان دادند که نباید در یک سطح بمانیم و همه جهان را با شرایط پیرامون و اسلام آشنا کنیم چرا که هدف ما هم ماندن در این سطح نیست یعنی باید جهانی سازی کنیم وبه مسئله‌ امت سازی و موضوع امت واحدبپردازیم.

 نام شهدایی که در این تصویر طراحی شدند به این شرح است:
۱- شهید مهدی لطفی نیاسر از ایران
۲- شهید فتحی شقاقی از فلسطین
۳- شهید جهادمغنیه از لبنان
۴- شهید ابومنتظر از عراق
۵- شهید ادواردو آنیلی
۶- شهید شیخ نمر از عربستان
۷- شهید محمد سعید رمضان البوتی از سوریه
۸- شهید مالکوم ایکس از آمریکا
۹- شهید علیرضا توسلی از افغانستان
۱۰- شهید عارف حسینی از پاکستان
۱۱- شهید صماد از یمن



منبع:باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین