عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۱۲۲۵
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۵
حاج آقا مصطفی با کوله ‏باری از علوم و معارف که در مکتب پدر و دیگر بزرگان حوزه آموخته بود، مسیر دشوار مبارزه را پا به پای امام(ره) طی کرد.
عقیق:خانم فرحناز رجب زاده در نشستی که به مناسبت بزرگداشت آیت الله سیدمصطفی خمینی(ره)، با حضور شماری از بانوان طلبه گرگان برگزار شد، بیان کرد: ایشان از جمله شخصیت هایی است که به ‏رغم آوازه بلندش در تاریخ انقلاب اسلامی، هنوز ناشناخته مانده است.

وی افزود: آیت الله مصطفی خمینی بزرگ‏مردی است که فقه و اجتهاد را در میدان جهاد و هجرت محک زده بود و به حقّ «پیشرو شهیدان انقلاب»، زیبنده نام اوست.

استاد حوزه خواهران ادامه داد: حاج سید مصطفی با کوله ‏باری از علوم و معارف که در مکتب پدر و دیگر بزرگان حوزه آموخته بود، مسیر دشوار مبارزه را پا به پای امام طی کرد.

وی آیت الله سید مصطفی را یکی از بهترین شاگردان حضرت امام(ره) معرفی کرد و گفت: ایشان آنقدر از هوش سرشاری برخوردار بود که علاوه بر فقه و اصول، در زمانی کوتاه در رشته های فلسفه و کلام نیز به مراتب بالای علمی دست یافت.

مشاور حوزه خواهران اضافه کرد: ایشان در زمان کوتاهی در عرصه علم و عمل به مدارج عالی نائل شد و در کنار تحصیل و تدریس علوم اسلامی به تألیف و نگارش نیز می‏ پرداخت.

خانم رجب زاده خاطرنشان کرد: حاج آقا مصطفی مبارزه با شیطان درونی را امری لازم و پرهیز از تبعیّت هوای نفس را بزرگ‏ترین جهاد می دانست.

وی در پایان با استناد به جمله ای از حضرت امام(ره) خطاب به پسرش گفت: در کلامی از امام راحل خطاب به ایشان وارد است که می فرمایند: «من امید داشتم که این مرحوم (حاج آقا مصطفی) شخص خدمت‏گزار و سودمند برای اسلام و مسلمین باشد، ولی تقدیر الهی چیز دیگری بود و هیچ امری نمی‏ تواند قضا الهی را مانع شود».


منبع:حوزه


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین