عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۱۱۸۷
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۴
سردار سلیمانی دبیر قرارگاه اربعین بسیج و سپاه جزئیات خدمت‌رسانی این قرارگاه به زائران ایرانی و غیرایرانی را تشریح کرد.

عقیق:سردار یعقوب سلیمانی دبیر قرارگاه اربعین بسیج و سپاه در گفت‌وگویی، جزئیات خدمت‌رسانی این قرارگاه به زائران اربعین حسینی(ع) را تشریح کرد. وی در این باره گفت: قرارگاه اربعین بسیج و سپاه در راستای خدمت‌رسانی به زائران اربعین از چند ماه گذشته با نگاه به پشتیبانی از فعالیت‌های مردمی اقدامات و تمهیدات لازم در این خصوص را انجام داده است، در همین راستا قرارگاه عملیاتی اربعین حسینی در استان خوزستان و ایلام با مسئولیت فرماندهان سپاه استانها تشکیل شده که اقدامات لازم در خصوص خدمـت‌رسانی را انجام می‌دهند.

سردار سلیمانی ادامه داد: از یکم آبان‌ماه اعزام کاروانهای راهیان نور متوقف شده و کلیه زیرساختهای راهیان نور اعم از ترابری، اسکان، زیرساختهای اسکان و سایر امکانات در خدمت زائران اربعین قرار گرفته که در طول شبانه‌روز به زائران خدمت‌رسانی می‌کنند.

دبیر قرارگاه اربعین بسیج و سپاه با اشاره به اقدامات انجام‌شده برای زائران غیرایرانی در مبادی مرزی ایران, گفت: قریب به چهار سال است که ستاد مردمی استقبال از زائران غیرایرانی در مبادی ورودی از کشورهای همسایه ایران شامل پاکستان, افغانستان و جمهوری آذربایجان تشکیل شده است که قرارگاه اربعین بسیج و سپاه از این ستاد پشتیبانی می‌کند.

وی افزود: این ستاد وظیفه استقبال، اسکان، اقدامات فرهنگی و تغذیه زائران غیرایرانی را انجام می‌دهد و عزیزان اهل‌سنت و تشیع و عشایر همه با هم با عشق و علاقه به زائران خدمت‌رسانی می‌کنند.

سردار سلیمانی اظهار کرد: خوشبختانه با فعالیت‌های بسیار خوب این ستاد مردمی آمار ورود زائران غیرایرانی نسبت به سال قبل افزایش دوبرابری داشته و امسال به بیش از 100 هزار نفر از زائران خدمت‌رسانی می‌شود. همچنین در مرز شلمچه ستاد استقبال از زائران غیرایرانی نیز فراهم شده و موکب مختص زائران غیرایرانی برپا شده و خدمات مختص زائران غیرایرانی با آداب و رسوم آنها ارائه می‌شود.

دبیر قرارگاه اربعین بسیج و سپاه  به اقدامات این قرارگاه در کشور عراق اشاره کرد و گفت: با اقداماتی که قرارگاه اربعین بسیج و سپاه در کشور عراق انجام داده در شهرهای نجف، کربلا و سامرا روزانه بیش از 110 هزار نفر ارائه خدمت می‌شود.

وی افزود: همچنین 12 اکیپ بهداری سپاه با مشارکت هلال احمر در طول مسیر برپا شده و اقدامات درمانی را به زائران ارائه می‌کنند. همچنین 180 تریلر از مجموع ترابری سپاه اقلام و نیازمندی‌های موکب‌ها در عراق را به‌عهده دارد و 200 تریلر نیز در مرز مهران و شهر کوت عراق مستقر هستند تا در صورت نیاز زائران اربعین را حمل‌ونقل کنند. همچنین دو رام قطار مسیر تهران ــ اهواز که وظیفه حمل‌ونقل زائران راهیان نور را دارند در خدمت زائرین اربعین حسینی قرار گرفتند.


منبع:تسنیم


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین